torsdag 23 juli 2009

Nu är det då äntligen min tur!!

Nu är det lite mer än 9 timmar kvar tills jag har semester, eller tills jag har helg egentligen, semestern börjar på måndag.. Och det skall bli så SKÖNT!! Jag känner i hela kroppen att just semester är välbehövligt för mig..
Jag hoppas på fint väder men är det inte det så gör det inte så mycket, bara jag får ta dagen som den kommer och bara vara så räcker det..
För två år sedan hade jag en soldag på hela min semester och det är också det året jag har kommit tillbaka och varit fruktat utvilad..
Det enda vi/jag har planerat är resan till Stockholm nu på måndag sedan är det inte direkt ngt planerat.. Eller jo jag skall ju på tre fester, en tjejfest och två kräftskivor varav den ena skall vi ha hemma hos oss.. Jag skall också slipa och måla några dörrar, men det känns ändå som att jag får en vilande och bra semester..
Dessa orkidéer fick jag av min kompis Anna när hon var hos mig förra tisdagen.. Plåtade dem idag, så det är dessa bilder som bjuds i min blogg idag.. Tycker det är lite roligare med bilder i min blogg..

Idag annars har det inte hänt så mycket.. Jag kunde inte sova så länge för ett par jäkla flugor så det blev bara tre timmars sömn, kan bli segt i natt men det går säkert lika bra som vanligt.. Håller mig vaken av glädjen att få gå på semester :-D
Jag har varit ute och plockat av lite blåbär till, ca 1½ liter idag.. Tur man har dem så nära så man kan plocka lite när man känner för det.. De har åkt i frysen tillsammans med de andra blåbären, får väl ha dem till något bakverk i höst kanske..
Sambon har börjat med balkongen idag men så kom ett ösregn så då avslutade han för dagen.. Men nu är det ju verkligen på G iaf och det känns bra..

Ikväll innan promenaden till jobbet så blev det soffan tillsamman med Ernst först och sedan med Simon och Tomas, fick gå mitt i det sista.. Sista gången på 4 veckor jag promenerar till jobbet..

Nu får det bli lite jobb och korsord här så tiden går..

Ha en bra natt alla och njut av fredagen..

Kramar
Mia

5 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan! Hittade hit till dig via en annan blogg, och det var ju trevligt för vilken mysig sida du har. Ha en fin helg! Kram Petra E

nettan sa...

ha nu en riktigt skön semester...
kram

♥ Fyra årstider sa...

Ha en underbar semester
Kram Lotta

Anonym sa...

Hej Mia!
Hoppas du får en lugn och skön semester för det behöver man efter 1 år av jobb eller hur?
Tack för dina kommentarer på bloggen dom värmer!
Mår ganska så ok ändå nu men har fått antibiotika så det reder nog ut sig nu!
Ha det så gott vännen så hörs vi!
Kramar
Ulla

hemma hos lilla mej sa...

Ha nu en riktigt skön semester och njut.Ha det gott kramizar ~~~~RITA~~~~.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade