tisdag 7 juli 2009

Ny sambo..

Eller rättare sagt, en sambo till har det blivit..

Idag har jag då äntligen hämtat min kamera.. Jag och barnen for till Växjö i eftermiddags för att hämta hem den..
Körde de tråkiga 9 milen och just denna vägbit, Gottåsavägen, är grymt tråkig så tur jag hade sällskap av mina älskade barn.. Min dotter älskar ju att fotografera lika mycket som jag så hon ville ju inte missa denna dagen..
När vi kom dit så lyckades jag förhandla till mig två paket extra batterier eftersom det egentligen inte var denna kameran jag skulle ha och jag fick med ett minneskort på 8 gb istället för de 4 jag skulle haft till den andra kameran.. På telefon igår så sa de att jag skulle få betala likamycket för denna kameran som jag skulle gjort för den andra fast att den var 310 kr dyrare och det var ju bra.. Men jag vet inte hur de tänkte för de drog bort 690 kr på priset och jag är ju inte den som är den så jag bara tackade och tog emot :-D
Här är han iaf, min nya kärlek och sambo..

Jag har inte hunnit med att ta så mycket bilder ännu, dels så fanns det inte så mycket tid innan jag skulle till jobbet och dels så var det svårt att få låna min kamera.. Dottern lade beslag på den hemma och plåtade en massa..
Men när vi körde från Växjö så körde vi inom barnens "andra hem" , där de bor varannan vecka, hos sin pappa alltså, och i förgår fick deras katt ungar och jag ville ju givetvis plåta dem.. Här är då den ena sötnosen...

Så detta är en av mina första bilder med min nya kamera.. Jag har ju en del att gå igenom och lära så jag vet inställningar osv och det skall pluggas och testas och kollas nu, var så säkra..
Jag åker ju med min brukare på läger i helgen så då skall det absolut plåtas och testas.. Vill kunna en del innan jag skall på Ulf Lundell konsert nästa vecka och innan vi flyger till Sthlm om några veckor :-)

När jag sedan har lärt mig kameran bättre så har jag ju lovat att plåta åt några stycken bl.a ett par barn.. Barn är så kul att plåta, de är så spontana och inget påklistrat.. Värre är de när de kommer upp i mina barns ålder (17 & 15) då gäller det att muta bra för att få med dem på bild.. Men det skall jag med försöka lyckas med så jag kan få bilder till min collageram..

Nu skall jag läsa lite bloggar som jag inte hunnit med under dagen och sedan ta tag i lite här på jobbet..

Sov Gott alla och ha en bra onsdag..

Kramar
Mia

7 kommentarer:

Pia sa...

Jätteroligt för Dig att Du nu äntligen fått Din kamera.. :)
Kameravärlden är en hel vetenskap... jag har tyvärr ingen instruktionsbok till min kamera så jag måste försöka hitta den på nätet. Än så länge är det autofokus som gäller... och de blir ju också jättefina bilder!

Ha en härlig onsdag och en lugn och skön natt!
Kram

Made in Persbo...Carina sa...

Hallo!
Wow så kul med ny kamera! Minns när jag köpte min efter att ha drömmt om den i 15 år. Känslan var euforisk!

Hi hi, gott att höra att det inte bara är jag som är tankspridd och glömmer smöret i micron. Kaka light blir det ju då i alla fall :)

Ha det gott!
Kram, Carina

Nina sa...

Åååå, vad skoj!!! Lycka till med din nya sambo!!! Ska bli kul å få se lite resultat framöver! :)

Men, alltså... Bilden på kattungen... Sååå gooo! Har ni tingat nån?... Svårt att låta bli, juh... :) Den var väldigt lik vår Åke måste jag säga.

Ha det toppen!
Kram Nina!

nettan sa...

lycka till med din nya sambo... kramen

Patricia sa...

Vilken bra affär du gjorde med kameran... Grattis!!... =)

Åh så sött med kattungar...livsfarligt =)

Ha en bra dag!!
Kram Patricia

MO sa...

Vad kul att du äntligen fått hem din nya kompis, kommer bli så många fina bilder att titta på hos dig nu då....skoj.
Ja Gottåsavägen är såååå tråkig, fast det går ändå rätt fort att ta sig till Växjö, o det är ju den bästa shoppingstaden som ligger närmast oss. Har ju bott där i några år så jag känner mig lite "hemma" där.

Vilken lite sötnos till kattunge, man bara smälter ju..Du kanske ska adoptera en...eller??? Är ju hundmänniska men tycker om katter oxå, men nu på sommaren är det mest jobb att ordna hundvakt när man ska åka någonstans så vi kommer inte att skaffa fler husdjur när Maila inte finns kvar....Man är rätt uppbunden..

Nähä, nu är maken klar, vi ska åka till Hörnsjön o handla lite nya växter, kramkram o ha en bra dag

eennaaa sa...

Alltid härligt me nya familje medlemmar !
Ha nu riktigt skoj med den så ser jag fram emot att få min son och kanske även min tonåriga dotter fotad, hon brukar ställa upp på bilder med henne o oscar tillsammans!
Grattis än en gång, du är ju riktigt duktig på att fota även med din andra kamera.
Kram Helena.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade