tisdag 31 januari 2012

Första månaden..

Tänk att det redan gått en månad på detta nya året, inte klokt vad det rullar på.. Var det inte jul förra veckan??
Om några timmar, för exakt 18 år sedan så där vid kl 00.00 så fick jag åka in till lasarettet i Karlskrona och inte till vilken avdelning som helst, utan till förlossningsavdelningen.. Vid 2 tiden i natt så fyller mitt minsta barn, min fina dotter, Amanda 18 år.. Fatta inte att det kan vara möjligt att jag har så stora barn.. Så stora att de snart flyr detta hemmet för att bilda sitt egna hem.. Det skall bli skönt på ett sätt att de skall flytta och börja sina egna liv men skrämmande på ett annat, förmodligen både för dem och mig.. Nu dröjer det väl ett tag men om inte allt för länge så bor de inte här mer..
Johannes fyller ju 20 i april och letar jobb men än så har det inte dykt upp något, det känns inget vidare att han inte får jobb.. Hoppas han snart skall få ett så han kan börja leva ett annat liv.. Ju längre det går ju svårare verkar det vara med..
När jag bäddade sängen i morse så kom det två rådjur springande ner för vår infart och över på andra sidan.. Jag lyckades snabbt få upp min kamera ur kameraväskan och lyckades ta någon bild på de fina djuren genom fönstret..


Har jobbat idag men är ledig i morgon, enda lediga dagen denna veckan.. 
Om en kort stund skall jag hämta Amanda och vi skall på ett boxpass på Friskis.. Kan bli hårt ikväll då vi har lite aggressioner som skall ut.. Ha ha.. Får väl se om jag kommer hem med blåmäken ;)


Ha en fin kväll..


Kram Mia

2 kommentarer:

Anna sa...

Grattis till 20-åringen!
Kul och hinna fånga rådjuren på kort.
Kram

Nina sa...

Grattis till Amanda! Ja, jösses vad tiden går... Sandra fyller ju oxå 18 i år, hujedamej! Sen har man väl inte mycket att säga till om längre..

Hoppas det ordnar sig med jobb för båda barnen framöver. Det är ju inte lätt det där nu.

Ha det fint!
(Svarade på din fråga i mitt inlägg idag)
Kram Nina!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade