fredag 13 januari 2012

Tjugondedag Knut...

..och nu skall julen ut.. En del flyttade upp på vinden nu i veckan och lite har jag tagit idag.. Granen åkte ut igår med toppen före.. Den blev sur och lämnade kvar en hög med barr..
Granen har varit jättefin hela tiden och knappt barrat, fram till vi började glömma att vattna den.. Jäkla kinkig gran som inte tål att vara utan vatten ett par dagar ;)
Ljusstake, stjärna och gardiner i köket åkte med ikväll och i morgon skall gardinerna i sovrummet och vardagsrummet åka väck, stjärnan i vardagsrummet flyttade till vinden igår.. Sen är nedervåningen julfri, bara tjejernas rum uppe kvar.. Jag har beställt nya gardiner till Amandas rum så hennes gardiner får vara kvar till de kommer.. Emelies och Johannas rum hoppas jag hinna med att ta i helgen.. Jobbar ju tre nätter nu så det finns ju inte massor tid över precis.. Men annars får det bli i början av nästa vecka..
Nu längtar jag och min kamera efter att få plåta lite sådana här bilder.. Denna bild är på Zakk Wylde i Black label Society som spelade på Sweden Rock Festival förra året.. Jag jobbade ju som fotograf åt just SRF då och skall göra så även detta året... Älskar det, det är hur roligt som helst.. Stressigt, långa dagar men hur underbart som helst.. 

Idag var vi på EKO och köpte färg.. Jag skall måla resten av hallen uppe i samma färg som jag målat "trapphallen" uppe och hallen nere i, plus att vi köpt färg till hallmöblerna.. Hoppas på att kunna starta målandet med dem på måndag.. Nya knoppar till skänken är med inhandlade.. Kommer att bli supersnyggt!! Vilken färg jag valt får ni se när det är klart..

Ha nu ett fint slut på fredagen och en härlig lördag..

Kram Mia

6 kommentarer:

Källeboda lantliv sa...

kikar in och önskar dig en bra helg ! visst blir det rent å snyggt när julen åker ut ...då får man ta nya tag ...spännande att se din nya hall ..kram jeanette.kallebodalantliv

Monika sa...

Heeej! :o)

Tack för goa kommentaren! Vad roligt att du fortsätter följa med mej i min virriga färd här i blogglandia! :o)

Dina bilder är jättefina. Syns att du har själ o hjärta i dem. Spännande att få se det du målat.

Ha det gott och trevlig helg!

Kram
Monika

Små steg till ett enklare liv sa...

Vaknade efter en skön sovmorgon till solsken!Har lite att feja med härhemma. En sådan här dag vill man fota! Sol till Dig!
kram *piah*

Vita huset 28 sa...

Hej ja visst är det skönt iaf o bli av med granen. Min lämnade efter sig massa småkryp, uäk!!
Hade altandörren direkt bakom den så nå barr blev de faktiskt inte.

Ha en riktigt skön helg
Kram Camilla

Patricia sa...

Ja det var mej en kinkig gran som vill ha vatten .. hi hi.
Men jag kan meddela att vår förbenade plastgran barrade nästan lika mycket .. hittar fortfarande barr fast det är ett tag sen for ut .. ha ha.

Kul att ni kommit igång med trappen/hallen .. =)
Ser fram emot lite bildbevis snart .. =)

Ha det bäst!
Kram Patricia

Anette sa...

Kikar in och önskar dej en trevlig helg ;)
Kram Anette

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade