måndag 16 maj 2011

Ett steg in på rätt stig..

Och den stigen vill jag verkligen fortsätta vandra på nu.. Och jo, det gäller min vikt som ni nog kan gissa..
Jag har ju helt tappat motivationen ett tag nu och har sammanlagt gått upp 3,4 kilo på några månader, förra veckan var det ett plus på hela 2,8 kg och det är ju inte den vägen jag vill ta.. Men under en veckas tid nu har jag skärpt till mig och motivationen har börjat smyga sig på och vågen visade på ett minus på 1,4 kg.. När jag gått ner de andra 2 som jag gått upp så kan jag börja räkna igen.. Nu har jag sammanlagt 4,4 kg kvar att gå ner.. Och jag SKALL klara det!! Finns inget annat...



Nu har jag tre nätter ledigt och det skall bli skönt, att få ladda lite batterier till helgen då det är fyra nätter (41t 20min) som skall göras..
I helgen så är det årets händelse i byn, Holje Marknad.. Det är Lions som vart år anordnar en marknad med krämare, uppträde, öltält och tivoli.. Patrick är ju med i Lions så han kommer att befinna sig på marknaden hela helgen och jag skall ju sova om dagarna så det passar ju bra att han inte är hemma.. På söndag skall Linda Bengtzing uppträda så då skall jag dit och plåta henne är det tänkt..


Idag har det varit en lugn dag med ett par promenader lite matlagning, viktväktarna och nu slapp i soffan framför tv och bloggar på datorn.. Skall bli skönt att få krypa ner under täcket sen och få sova på natten..

Bilderna ni ser idag är från när vi var i Simrishamn för 1½ vecka sedan.. Den undre är "paparazzitagen", smög lite på ett förälskat par.. Tror inte de uppfattade oss överhuvudtaget, de hade bara ögon för varandra.. Den fina himlen, havet och ett förälskat par = vackert!!!

Ha nu en fin kväll alla..


14 kommentarer:

jeannette sa...

Då håller jag tummarna för dig, Ska själv gå ner ca 2-3 kg och det är så j...a svårt. Försöker gå mycket men har problem med höfterna så det bromsar mig. styrke träning 1-2 ggr i veckan men det har blivit lite dåligt med det de senaste veckorna ;(
Nu satte jag nu tag på listan i söndags så....... Nej Gi funkade inte ska prova lite lchf också annars vet jag inte vad jag ska göra. Men har du bra recept från viktväcktarna så får du gärna skicka eller länka dem till mig.
Vilka underbar bilder du tar man längtade till en strand när man såg dem. kramar från mig

Källeboda lantliv sa...

ja den där jädrans vikten ..jag ställer mig inte på vågen bara ..blir bara sur ...man ska nog inte tänka så mycket på den bara ...äta för att leva ..inte leva för att äta ...vi är ju lite i tantåldern när de goa volangerna smyger sig på ..suck ! ja MARKNADEN ..vad ska man säga om den , gamla minnen frånn förr inte lika kul nu ...hi.hi...ha en bra kväll ..kram jeanette.kallebodalantliv

Patricia sa...

Va skönt att du fick ett rejält minus på vågen, här blev det plus 0,8 .. =(

Men inget att hänga läpp för, jag har tuggat till det själv .. ha ha .. så nu är det bara att försöka skärpa till sig .. =)
Hoppas du får behålla motivationen ett bra tag nu!

Åh vilka härliga bilder, den nedre var underbar!

Sov så gott!
Kram patricia

Annika N sa...

Jätte Grattis till minuset..Bra jobbat !!! Jättefin bild på paret i solnedgången :-)

Ha en skön ledighet !!! Kram Annika

Godastunder-tokigaidéer sa...

Du är duktig som tar tag i det igen, jag har äntligen börjat springa igen fast jag verkligen hatar det....

kram anna

Annelie L sa...

Toppen, då är du på gång igen och motivationen är tillbaka. Vi håller tummarna för att du inte hoppar av från vägen och irrar dig ner bland alla diken med frestelser, utan håller dig på den utstakade vägen. Titta på min bild får du se, där är det en som håller sig krampaktigt fast på den väg hon valt, min lilla Prinsessa Zikoria.
Bilden på det förälskade paret är verkligen underbar.
Kram till dig och sov gott.

Nina sa...

Men jag glömde visst kommentera när jag var in här imorse?...

Ja, jag håller med om att solnedgången med ett kärlekspar är vackert..

Ha nu en fin vecka och lycka till med dom sista kilona!
Kram Nina!

Katta sa...

Du kommer att klara det!!!! Du är jätte duktig! Motivationen kommer och går det är bara till att bita ihop och kämpa på!!! :)

Jag vet att det var bra av min mamma att ta vågen egentligen, jag är bara en liten gnällspik! :( haha :D Kraaam

Ulla sa...

Hallå Mia!

Jag vet precis vad du talar om med mat och motivationen som försvinner! Min har varit borta så länge nu så jag är rädd att inte hitta den igen!!

Det är ju klart som korvspad att du fixar det där eller hur?

Kramar till dig!
Ulla

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad du är duktig! Själv har jag varit och handlat nya kläder som passar på min kropp. Ett liiiite annorlunda angrepp på samma problem, jag vet. ;0) Är så imponerad av din strävan...

Kram gumman/ Anna

Tidsmästarinnan sa...

Oj vad jag känner igen mig Mia... vad bra du är som kämpar på och går mot minus igen! Heja dig!

Gillar dina bilder som vanligt.
Stor kram
Susanne

Maritha Q sa...

Det där med motivation är jobbigt, jag har tappat min också!
Men nu är du på gång och du kommer att lyckas när du blev så peppad av ditt fina resultat! Grattis <3

Underbart foto med solnedgången och paret :-))

Kram Maritha

Roses & Angels sa...

Hej Mia Vännen! Sant i det du skrev inne hos mig. Allt annat går ju före. Just idag tänkte jag försöka skriva av mig så jag får lite annat att tänka på. Hoppas allt är bra med dig o de dina. KRAM

Nyanser av vitt sa...

Det är klart att du klarar det vännen. Det vet jag :O)
Sköt om dig
Kram Agneta

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade