söndag 13 december 2009

Vill INTE ha snö!!!!!

När tredje ljuset brinner, står julens dörr på glänt och alla människor glädjas att fira få advent...


Ja idag tänder vi det tredje ljuset i våra fina adventsljusstakar.. Tredje advent och Lucia.. Vackra Lucia som kommer med ljus och glädje.. Tyvärr har jag inte sett någon Lucia idag.. Men igår fick jag se en Lucia med följe, ett roligt följe som var humoristiskt...



Det roliga lucia tåget befann sig på den 40-års fest vi var på igår.. Vi hade så roligt och trevligt.. God buffé, god dricka (fast jag drack bara läsk) och en massa trevligt och roligt folk.. Sonen till Robban som vi firade skötte musiken som Robban lagt in på en dator.. Där fanns bland annat Jugoslavisk musik eftersom Robbans familj kommer från forna Jugoslavien, och i å med det så dansades det Jugoslavisk dans.. Kul och ett trevligt inslag..

´

Idag blir det en dag hemma, och det gillar jag.. Tycker det har varit något var dag så det kan vara skönt att bara vara hemma.. Skall bara köra dottern till sin pappa men annars en hemmadag.. En promenad har vi hunnit med för en stund sedan och snart får det bli lite mat här..

När vi var ute och gick så singlade det ner några små snöflingor och det gillas INTE av mig.. Jag vill inte ha snö och absolut inte idag och i morgon.. I morgon skall ju min son på In Flames konsert i Malmö och skall då åka med en kompis som inte haft körkort så länge.. Jag kommer att vara dödligt nervös från det han åker till han kommer hem på natten.. Har det då kommit snö eller är halt så kommer jag vara än med nervös.. Hönsmamma?? Ja kanske men det är ju oroligt när barnen åker iväg och det tror jag aldrig släpper hur gamla barnen än är.. Barnen älskar man ju mest i hela världen så det hör väl till att man skall vara orolig..

Nu snöar det ännu mer här :-( VILL INTE!!!!

Matdagsgörande nu.. Ha en bra Lucia- och tredjeadventsdag..

16 kommentarer:

Tanja, 30+ sa...

Ja, du... jag fasar för denna dag.. små barn, små bekymmer osv.
Tror säkert att d kommer o gå jättebra, men va hjälper väl att jag skriver det till en hönsmamma som du?! ;-) (känner så väääl igen mig - men d gör nog de flesta mammor)

Kram från en likasinnad..

Nina sa...

Hoppas det blir som här, bara vatten på vägarna. Det ska nog gå bra, ska du se. Förstår dig!

Kram Nina!

Nyanser av vitt sa...

Att vara nervös när någon ska åka långt är helt normalt. Bara de kör försiktigt...vad kul med fest och att få vara med om andra kulturers festtraditioner.
Kram Agneta

jeannette sa...

Här snöar det inte iallafall. Roligt med fester när man går hem nöjd :) Jag var i Göteborg i går inte för nöjes skull men vi var borta hela dagen. Idag var det julklappar och presenter som skulle handlas, sen var det bak på listan och det blev inte bra denna gång heller så nu lägger jag nog baket på hyllan. Ha en skön vecka. kramar

Patricia sa...

Jag förstår din nervositet, jag kände likadant i tisdags när Alex skulle åka med en tjejkompis som just fått körkort...ända ner till Ljungby för hon skulle hälsa på släkt i Sölvesborg (tror jag det var). Men vi hade SMS kontakt regelbundet längs resan och hon fick förhållningsorder av mig innan de åkte... ha ha.
Och så fick jag guida dem via telefonen när de kom ner till Ljungby för att hitta rätt gata...jag satt vid Eniro vid datorn och till slut kom de fram.. =)

Vilken söt ängel du har i granen, har du gjort den själv?

Kram Patricia

Mitt smultronställe sa...

Hej Vännen!!

Fina bilder...
Jag har fått lite lucia mys här i eftermiddag..

Hoppas du får en bra vecka, kram Camilla.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Här har det inte börjat snöa, kanske börjar inatt. Det är jättenervöst när barnen är ute och kör bil, och sånt går nog aldrig över. Hoppas vägen får vara bar och torr nu. Det var en kul fest ni var på, roligt med dansen.
Lussekram
AnnaMaria

LjuvligtLantligt sa...

Jag förstår din oro, hade varit precis lika nervös! Är det långt för dem att köra dit? Imorgon ska min gubbe köra 6 timmar uppåt i landet på jobb o det ska snöa där!!!!!!!! Plus att det ska snöa här oxå o jag HATAR att köra när det är halt, brukar be mannen köra mig när det e halt men han ska ej vara hemma ju :(((
Det kommer givetvis att gå bra för din son men förstår din oro.. Usch så o-stöttande jag är, förlåt..
Kram Git

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen,
Visst längtar jag efter snö, men förstår din oro. Mina barn är för små ännu för att köra bil men den tiden kommer även för mig.
KRam Theres

Honungspojkens mamma sa...

Vilken underbar julstämning du har i din mysiga blogg! Ville också tacka för dina vackra kommentarer, de betyder så mycket för oss...

KRAM

fröken Sätterlund ✯ sa...

Jag förstår din oro. Som förälder har man allt som oftast något att oroa sej för...

Hoppas att det slutar snöa för din skull :)

Vad roligt med 40-årsfest. Jag har bara jobbat i helgen...

Kramar Therese

A home far away sa...

Jaaa tänk att det snart är julafton...:)

Kram Gunilla i Singapore

hemma hos lilla mej sa...

Jag är riktig hönsmamma oxå.Men det är ju bara ren skär omtanke som dom tar som tjat i vissa lägen.Vänta tills du får kids själv är det klassiska.Va härlig med 40-årsfesten.Varnog skoj attse deras dans.Ha en fin måndag vännen kramiz Rita.

Anonym sa...

Tack för ditt inlägg,ser att du heter samma i efternamn som jag också.

Made in Persbo...Carina sa...

Å din stackare Mia! Jag förstår helt och fullt att du är orolig. Tycker inte det är det minsta hönsigt!
Nu är min son liten ännu men jag kommer oroa ihjäl mig när han blir i moppe/körkortsålder.
Har erfarenhet av detta genom att min bror som ung var med om en svår trafikolycka. Minns det med fasa.
Har själv efter detta blivit rädd för både att köra och att åka med...och orolig när anhöriga ska ut och åka.

Jag håller tummarna för att allt går bra!

Kram, Carina

livet på utanäs sa...

Nä , inte vill man ha snö ... men det är svårt att stoppa ...

Att ha ungdomar med nytt körkort är jobbigt , men de är bättre på att köra än man tror , man måste bara vänja sig själv =)

Ha nu en fin fin vecka !

Kram Sussi O

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade