söndag 6 december 2009

Turgumma och Lucia..

Andra advent idag och det andra ljuset har tänts runt om i stugorna.. Att det är vinter ser man endast i almenackan, iaf här nere i Blekinge.. Grått och regnigt.. Men jag som inte är en snöälskare är ändå rätt nöjd.. Snön kan komma till jul om den vill.. Eller så kan den komma nu med mycket snö, några minusgrader och sol i flera veckor.. Men så är det ju inte här nere för när väl nån snö kommer så blir det ju oftast slask av det, så därför är jag gärna utan snö..

Så det där med turgumma.. Jag har vunnit från två bloggar.. Så glad jag blev.. Igår vann jag en Fotobok från Önskefoto genom bloggen Simplicity.. Man skulle svara på en fråga och skriva en motivering till varför man skulle vinna och min motivering löd "Min pappa fick en hjärnblödning för 4 veckor sedan och i å med det så kan han längre inte läsa, så en bok med sina nära och kära i tror jag han hade gillat att bläddra i.." Med det vann jag.. :-D *GLAD* Så nu skall jag leta bilder och ta lite nya bilder och göra en fotobok till pappa som han kan bläddra i.. Tror jag han blir glad för..

Nästa tävling vann jag hos PIERREPOX.. Han lottade ut en inbjudan till Voddler, det är samma sak som Spotify fast med film istället.. Där blev jag oxå superglad.. Tack tack snälla Jannice och Pierre för mina vinster..

Idag har det varit julskyltning och Luciakröning i Kyrkhult.. det är ju bara en liten by så det finns ju inte många affärer men däremot så är det en del stånd från olika föreningar som säljer lotter och div. andra saker.. En tipsrunda är det också som drar ut alla Kyrkhultare i regnet.. Det är himla trevligt och man träffar en hel del folk man knappt ser annars.. Varje år koras Kyrkhults lucia med.. Det är en komitte som väljer ut 7 tjejer från byn som är 17 år och sen är det en "jury" som väljer vem som skall bli lucia.. I år var det en tjej som heter Anna Höög.. De var så fina och de sjöng jättebra..

Innan de kom, i häst och vagn, så spelade gruppen PPM för oss.. Tidigt i somras, i maj, så var de hemma på vår altan och spelade.. De är jättebra och de har nyss släppt en skiva som vi givetvis har köpt.. Varför de heter PPm är för att bandmedlemmarna heter Peter Palle Martin.. Peter känner jag lite sedan innan så det blir lite extra kul att lyssna på dem och att ha en skiva..


Idag kom Patricks flickor med en bok jag köpt genom jultidningarna Inred och dekorera ljust & lantligt.. Så den skall jag fördjupa mig i nu när jag är ledig ett par dagar..

Nu jobbar jag ju min sista natt av tre, sen är jag ledig två nätter.. Skall bli skönt att få sova på natten ett par nätter innan jag skall jobba igen.. I morgon skall jag hämta Patrick från jobbet och sen skall vi köra till IKEA.. Vi har väl egentligen inget superviktigt att inhandla men jag skall köpa en kökslampa och så skall jag givetvis ha en hög med värmeljus för nu börjar det sina i min värmeljuspåse..

Nu önskar jag er en bra start på veckan och sköt om er..






10 kommentarer:

Nina sa...

Oj vad det har hänt grejor hos dig då :) Grattis till vinsterna! Vad roligt! Det där med fotoboken var en bra idé! Säkert blir din pappa jätteglad över den!

Vad det gäller snö kan jag bara hålla med dig! Även om jag bor lite högre upp i landet blir det oftast inte så mycket mer än ishalka eller slaskblask. Men en kort period brukar det kunna vara vinterväder och då är det ju fint.

Mysigt med julskyltning å luciakröning!

Ha en fin dag, när du har sovit klart!
Kram Nina!

Maritha Q sa...

Du är verkligen en turgumma Mia och vilken fin motivering till fotoboken, förstår att du blev utvald.

Jag förstår att du inte vill ha snö i den formen för precis så har vi det i år, riktigt tråkigt. Men vi brukar sällan bli helt utan så kommer det inte före jul så kommer det garanterat efter.
Vilken mysig julskyltning, nu för tiden så kan man ju se fönstren flera dagar före och i år var det ingen snö alls så stämningen fanns inte.

Ha en bra dag på IKEA och njut av ledigheten.
Du tar så fina foton som du delger oss andra, Tusen tack!
Kram Maritha Q

nettan sa...

de kan man kalla tur gumma.... aldrig vinner jag... ha en bra dag ,, kram

FURNISH.etc inredningsblogg sa...

Åh vilken härligt julig blogg du har! Så stämningsfullt! Åh vad häärligt att du vunnit två vinster, inte varje dag. Man blir såå glad! Ha det toppen. Kram Emmy

Linruz sa...

Grattis tur gumma där. Själv vinner jag aldrig något*pust*
En tur till Ikea brukar alltid resultera i lite roliga inköp.
ta hand om dig.
Kram Lina

Unknown sa...

hej och grattis till vinsterna vad glad din far ska bli.
Vilka stämningsfulla bilder med musik och lucia.
ha en trevlig kväll
kram
Catthie

Noll54/Eva-Karin sa...

Grattis till dina vinster!

Den boken fick jag när jag fyllde år av min man,,, han hade med paketen till Grekland!

Ha det så gott!


E.K/noll54

Uttan sa...

Å så roligt att Du vunnit.Grattis!

Det blir verkligen julstämmning när man sett fina lucior.
Spännande att få se vad Ni handlat på IKEA.

Skönt att Du får vara ledig ett par nätter hoppas Du får sova ifatt.
Du e duktig som klarar av nattjobben men Du kanske har vant dig.

Kramar!

VARDAGSLYCKA sa...

Hej :)
Ja den boken har varit i min ägo sen den kom ut i handel´n o den är LJUVLIG :)
Jag e som uppslukad o kommer på många lösningar o dyl pga den!

GRATTIS till Dina vinster!
Fotoboken till Din pappa e ju kanon!

Ha en forts go vecka! //Kram!

Helena sa...

Klart att du vann den boken med den jättefina motiveringen!
Grattis, den var Arne värd !
Tänker på Arne, Ingemo, Micke o dig och vad skönt att ni har varann i kärlek o sjukdom!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade