söndag 20 december 2009

Långpromenad som brevbärare i snön..

Så var det fjärde advent och julafton närmar sig med stormsteg.. Och den är välkommen, jag är redo för att möta upp den dagen med glädje..

Idag har vi varit och hälsat på min pappa på sitt korttidsboende och glad blev han när vi kom.. Jag hade lite choklad, bullar och en blomma med mig och det var uppskattat.. När vi körde hem så släppte Patrick av mig på Brännaregården i Olofström där jag började min brevbärarpromenad som tog 1½ timme.. Vilket härligt väder att gå i.. Sex minus grader och lite sol och en hel del snö.. Jag gick alltså runt med julkort.. De som bor inom gångavstånd brukar jag själv dela ut.. Bra motion och billigare ;-)

Igår var vi ju på julkonsert i Jämshögskyrka.. Det är Lions (där Patrick är medlem) so, var år ordnar det.. I år var det lokala bandet Björnsson som spelade..

Igår kväll hade han även med sig sångerskan Threse Wihlborg och så hade han en gästartist i form av 13-åriga Hampus Gustafsson som var med och sjöng i ett par låtar.. Mycket bra och stämningsfullt var det..

Min bror Mikael var med i bandet och spelade saxofon vilket han är mycket bra på, man önskar ju man var lite mer musikalisk, men han fick allt det ;-)


Fångade en fotograf med på bild.. Jag låg liiiite i lä där vad det gäller kamera och objektiv.. Det är ju svårt att få till bra bilder i kyrkan men med hans dyra kamera funkade det säkert bättre än med min..

Efter kyrkan så åkte vi upp till ett gammalt hus som är ett hotell idag, Liljenborg i Jämshög, där Lions bjöd sina medlemmar med respektive på julbord.. Maten kom från Jämshögs Gästgiveri och skall jag vara helt ärlig så var jag inte imponerad av maten.. Jansson var sådär och revbenen smakade ingenting.. Risalamaltan som var till efterrätt smakade enbart grädde så den var heller ingen höjdare.. Men så klart gick det ner ändå och mätt var jag när jag gick därifrån.. Kvällen var trevlig och rolig..
.
Nu har jag bullar i ugnen.. Patrick har varit utlånad till en annan avdelning på sitt jobb och i morgon är sista dagen där så han skall bjuda arbetskamraterna på fika.. Saffransbullar med mandelmassa blir det.. Hoppas de gillar det..
Har även handlat till knäck så jag får se om jag gör det ikväll eller i morgon, kanske tar och slappar i soffan istället..
.
För er som är nyfikna om granen är kvar.. JA det är den :-D I natt har Gusten bara provat att få ner kulorna ett par gånger sen har han inte brytt sig om granen så har vi tur så är granen inte intressant längre..
.
Ha nu en bra fjärdeadventkväll, det skall jag ha.. Njut av tända ljus men glöm dem inte..

14 kommentarer:

Nina sa...

Vad bra att Gusten tröttnade! :)

Smart med motion å julkortsutdelning!

Ha det fint!
Kram Nina!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så smart och gå en runda och dela ut korten själv. Och det var en duktig katt som låter bli granen, vi har våran i garaget än. Tar nog in den på tisdag em, den såg lite stor ut, men vi får snitsa till den. Vilken fin kväll ni hade igår, musik i kyrkan och så julbord, mysigt.
Ha nu en bra kväll
Adventskram
AnnaMaria

nettan sa...

låter mysigt .. själv så har min bältros spridit sig till ögat..... mår piss om man så säga så...
ligger på sofan och försöker njuta av de 4 ljuset.. kram nettan

mig & alice sa...

Hej Mia.

Jag önskar att jag också kunde få gå till kyrkan på någon tillställning nu till jul. Allt blir så stämningsfullt där.

Jag gör som du...går runt med julkorten till de som bor i närheten...fast i år ska jag ärligt säga att jag inte hunnit med det ens...det är några dagar kvar dock.

Ha det så himla gott.
Kraam
Melinda

Uttan sa...

Så trevlig helg och konsert i kyrkan är alltid trevligt och julbord e inte dumt de heller vi åt av ett gott och lagom julbod idag.

Lilla Gusten va han e duktig.

Skönt att höra att Din pappa har fått det bra där han är.

Tycker Du tagit fina bilder även om du inte har så lång tub som fotografen.

Så var den här helgen redan slut,hej vad det går undan.

Kram!

Vit som snö sa...

Musik i kyrkan kan ju verkligen få en i stämning, det var en vacker kyrka!
Här är knäcken kokad o dessutom gömd, vill ju att den ska räcka till julafton!
Kram Cilla

Helena sa...

vadå han fick allt det musikaliska??? Du spelade ju klarinett!
=) Å jag var så avundsjuk för att ni kunde spela instrument båda två och inte ja!

Maritha Q sa...

Så mysigt det såg ut med musiken i kyrkan, en lokal som ger bra stämning.

Så skönt att Gusten gav sig så du fick lugnt.
Julbord brukar ofta ha vissa bottennapp. tyvärr på såna saker som inte borde vara svåra att få till.

Önskar dig allt gott!
Kram Maritha Q

Tanja, 30+ sa...

Bulle i ugnen? *hihi*

Vad jobbar din Patrik med? Har FÖR mig, att du var singel när vi först "möttes" på MåBra?? Eller hur var det?

Härligt och stämningsfullt med musik i kyrkan!

Kram!

Penseldraget sa...

hej mia
tack sötaste du för dina rara ord...så stämningsfullt de låter med kyrko konsert...fina bilder.kul du går en runda med julkorten väldigt smart =) önskar dig en riktigt skön jul
kram pia

fröken Sätterlund ✯ sa...

Vad mysigt med julkonsert :)

Önskar dej en underbar julhelg!
Kram Therese

Signe 1 sa...

Åhh så mysigt med julkonsert!!:-)

Och ny header tror jag bestämt?:-) SUPERFIN!!

Må gott, kram Sofia

Sköna o Gröna Ting sa...

Åååå.., jag som älskar att gå till kyrkan så här vid juletid men har bannimej inte tagit mig för att göra det i år.
Får se om jag lyckas lura med min kära pappa på julottan men han är så uppe i att föda alla andra gäster han har fått på besök, tror inte han har ro till det.

Vi åker ner till min familj i Skåne, mina älskade gamla hemtrakter och firar julen i år och det skall bli underbart.
Pappa är duktig på att skämma bort oss rejält med gó mat och fotbad med knepiga kurer han själv kommit på.., hmm, alltid lika spännande och se vad man utsätts för:):)

Hoppas du får en oförglömlig jul Mia och lova mig att ta väl hand om dig:
Massvis med kramar till dig...
Marianne

VARDAGSLYCKA sa...

Vilket trevligt arrangemang av Lion´s!

Härligt med bullar i ugnen!! ;)

Varm december kram //Lisette

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade