fredag 25 december 2009

En bra julafton..

Julafton startades med att jag fixade revbenen i ugnen som jag skulle ha med hem till min bror.. Ca kl 11.15 körde jag Patrick och hans döttrar till hans föräldrar där de skulle tillbringa sin julafton och natten.. När jag lämnat dem körde jag till pappa för att hämta honom, vi skulle till mamma för att äta lutfisk.. Han var så glad att han blev hämtat.. Kl. 14 körde jag därifrån för att köra hem och steka prinskorvar som oxå skulle med till bror min.. Mina älskade barn kom från deras farmor strax efter jag hade kommit hem.. Det var ett tag sedan de var hemma så det var så gott att se dem..

Efter Kalle Anka körde vi till min bror där jag bara hämtade upp brorsan som skulle tomta hos Patricks föräldrar.. När det var överstökat så var det hem till bror min för att äta julbord och julklappsutdelning.. T.o.m jag hade varit liiiite snäll.. Jag fick 1000 kr, löste, choklad, pyjamas och så denna härliga bok som jag tänkt köpa länge men inte blivit färdig till..

Vid 19.30 var min pappa trött och ville tillbaka till sitt rum på hemmet så då körde jag och min bror honom dit och min mamma körde vi hem.. Jag tror att båda var nöjda.. Efter det så hämtade jag bara barnen och så körde vi hem och bara myste..

I natt så sov jag oerhört dåligt, och jag som skall jobba i natt, känner att det blir en hård natt att hålla sig vaken.. Men det funkar säkert..

Lite besviken har jag varit idag på Patricks föräldrar.. Patrick och flickorna hade ju sovit där i natt och de skulle komma hem efter de hade ätit.. Jag kände då så här: Men jag och barnen då?? Varför blev inte vi bjudna?? Jag har ibland (rätt ofta) känt när Patricks flickor är här att vi plötsligt blir delade i två familjer av tjejern och till viss del av Patrick.. Jag har tagit upp det innan med honom men jag känner så fortfarande, och nu kändes det som t.o.m hans föräldrar delar upp oss i två familjer.. Vi är EN familj även om vi inte har gemensamma barn!!!

Så eftersom vi inte blev bjudna på mat så tog jag och barnen och beställde pizza istället.. Rätt gott det med, men hade ju varit trevligt och ätit tillsammans när det ändå är jul..

Nu skall jag köra Amanda till en kompis som hon skall sova hos.. De skall till Växjö i morgon för mellandagsrea.. Ganska skönt att jag skall jobba så jag slipper ut och trängas.. Jag har alltid oturen ändå att inte hitta något av värde på rean utan hittar oftast något som inte är på rea, så bättre man håller sig hemma..

Njut nu av resten av julen och sköt om er..



12 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken mysig bok du fick! Säkert jätte mycket inspiration. Tråkigt med Patricks familj, svårt sånt där! Kanske rättar till sig med tiden! Ha det bra resten av julen, även om du ska jobba! Kram Tutti

Signe 1 sa...

Det låter som du hade en mysig julafton!! Hoppas fortsättningen på helgen blir lika bra:-)!

Kram Sofia

Moonrose/ Vonneli sa...

Tack Mia, önskar dig också en god fortsättning på julehelgen,

Kände i morse av den där förkylningen alla pratat om...jag som trodde jag skulle slippa den...men inte då, jaja annars är allt bara bra och julen varit god.

Hoppas du nu får en bra arbetsnatt trots den dåliga sömnen..
ha det nu så gott!
Kram

Maritha Q sa...

Det var ju tråkigt att det inte funkar med hans föräldrar, det hade väl passat bra att ni var tillsammans allihop. Ledsen för din skull Mia!

Hoppas du orkar med jobbet i natt!
Kramizar Maritha Q

Uttan sa...

Så Du och Min man ska sköta natten i natt ;o)

Ja det där med familjer kan vara komplicerat.
Man måste vara rättvis.
I år firade jag julen hos min yngsta dotter eftersom Mannen jobbade så hämtade x-kroken Mej och skjutsade hem mej också.(alltså Mina flickors pappa)
Nu har vi nog en otrolig tur att komma väldigt bra överens alle sammans och det är så skönt.Men det hör ju till saken att Min Man har inga barn sen förut jag tror bilden har varit en helt annan om fallet hade varit så.
Du får väl tiga och lida för familjefridens skull även om det tyvärr rister i hjärtat förstår jag.
Så fina julklappar du fått.Visst e det kul att få paket ja det är roligt att ge också.

Sköt om Dej och ha en god arbets natt.
Här är snöstorm.Brrrr....

Kram!

Nina sa...

Vad tråkigt det där med Patricks föräldrar.. Men i övrigt verkar det som ni har haft det bra alla :)

Mellandagsrean lyckas jag alltid missa eftersom Sandra alltid har varit hemma eller sjuk då... Men imorrn ska hon till korttids så vi får väl se om vi har lust.

Hoppas natten går bra!
Kram Nina!

Inspiration i vitt sa...

Wow vilken bok du har fått;) hihi, njut och låt dig inspireras, ha en god fortsättning. Kram/Ingela.

Linruz sa...

Hej vännen kikar in för att önska go fortsättning.
Stor kram Lina

jeannette sa...

Tråkigt för dig, men jag hoppas du får en fortsatt skön helg , kramar

Helena sa...

Hej! Jag önskar dig en fortsatt härlig jul med mycket glädje, gemenskap, lugn och god mat med när och kära! Julkramar Helena

nettan sa...

fy farao .. hur kan man gör så mot sina egna... ni har ju valt att vara en familj .. oavsett om det är mina dina eller våra barn... hoppas patrik kan ta tag i det.... kram på dig

Patricia sa...

Skönt att du haft en bra jul, men tråkigt med Patriks familj, för ni är ju en ny familj trots delade barn. Där hade jag nog varit gramse på Patrik som inte sa ifrån till sina föräldrar, men inte lätt bilda nya familjer...hoppas det blir bättre i framtiden.

Hoppas det gick bra att jobba!
Kram Patricia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade