söndag 9 augusti 2009

Fia hos Pia..

Vilken härlig lördag jag har haft.. Den började ju med loppis och lite slapp hemma, ja jag målade en omgång på toadörren med förstås så inte bara slapp..
Sen avslutades dagen med en underbart rolig och trevlig tjejfest hos min kompis Pia... På inbjudan till denna fest så stod det "Tjejfest med Fia hos Pia".. Det stod oxå att jag skulle ha picnick med mig och en blå tröja på mig, så där anade jag ju att vi skulle spela Fiaspel.. Och så var det oxå..
På gräsmattan låg ett stort Fiaspel gjort av lakan och målade färgade ringar på.. Vi var fyra lag med fyra pers i var lag, rött, gult, grönt och så blått där jag var med..
En gigantisk tärning hade Annette gjort.. Sen spelade man Fia som vanligt med oss festdeltagare som spelpjäser.. Man slog tärningen åt det lag som var efter.. När man blev utknuffad så var hela laget tvungen att gå till ett bord med en massa olika dricka på och ta sig en hutt.. Mycket roligt var det och lite smålullig blev man..
Fast nu glömde jag berätta.. Innan Fiaspelet så gick vi en tipsrunda.. Frågorna var tex, Vem kan slicka bäst? Vem är bäst på nummer? Vem går lättast på en blåsning? Och svaren skulle vara någon av festdeltagarna.. Mitt i tipsrundan så var det en station där Annettes man stod med drycker och delade ut.. Jag fick en god Amarula..
Efter Fiaspelet så hade vi Picknik i gröngräset med egen medhavd matsäck.. Jag hade tagit med mig en ciabatta macka fylld med sallad, brieost, paprika, soltorkade tomater och pesto och så hade jag vindruvor med mig och rött vin.. MUMS!!!
När vi hade ätit så fick vi utdelat till oss tipslapparna igen, fast man fick inte sin egen och så skulle vi gå rundan en gång till.. Fast nu skulle vi stanna till vid var fråga och där skulle de som var svaren på frågorna utföra en uppgift.. På den fråga där jag var med som svar var "Vem går lättast på en blåsning?" Då fick vi tre Mariekex som vi skulle tugga i oss och sen skulle vi försöka vissla och den som var först var det rätta svaret.. JAG var det rätta svaret på denna fråga... :-D


Väl tillbaka i Pias trädgård så körde vi lite Fia till innan det blev alldeles för mörkt och sedan satt vi på altanen och pratade, drack gott, sjöng (eller vad man skall kalla det) och hade kul.. Skrattade mycket och tiden gick vansinnigt fort som den gör när man har kul.. Kl 1.45 var jag hemma igen och dök då i säng och har sovig gott fram till 9.30.. Är lite trött men annars är jag på gott humör och mår prima..

Efter bloggandet nu så skall jag ner i källaren och måla en omgång till på toadörren och lite till på mitt skåp så jag får det färdigt och kan ta upp det till vårt sovrum, det längtar jag efter, att det skall bli klart och få pryda vårt hem :-D

I eftermiddag skall vi köra min son Johannes till Växjö.. Där skall han ta bussen upp till Jönköping där flickvän med familj är.. Sen skall han åka vidare med dem till deras hem i Oxelösund där han skall vara till på fredag, då kör de honom till Norrköping så tar han bussen därifrån till Växjö.. Då får han sitta i över fem timmar i buss, men vad gör han inte för kärleken ;-) Sen hämtar hans pappa honom i Växjö på fredag kväll..

Nu skall jag ner och måla.. Ha en bra dag alla..

Kram

Mia

12 kommentarer:

Helena sa...

Vilken rolig tjejfest!!!
Ja den kärleken ja den kärleken, så härligt de me!

Nina sa...

Det låter som en lyckad och rolig fest! Vilken festfixare hon måste vara, Pia, som kommer på så bra lekar :)
Ha en fortsatt skön söndag!
Kram Nina!

Malin - Ebbas änglar sa...

Ni såg ut att ha riktigt kul på tjejträffen! Jag håller oxå på o målar sista svängen på min skänk. Det är ju så roligt när man får bära in o ställa på plats. Då är det värt allt färgkladd o allt tålamod =)
Ha det gott, kram Malin ^^,

nettan sa...

tänk om man fått vara med.. kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket kul kalas, det där med Fia-spelet var en bra fest-ide´. Härligt med såna kvällar
Kramis AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

Vilken mysig tjejfest.Fia verkar vara en riktig festfixare.Ha det gott och ha en mysig måndag kramizar ~~~~RITA~~~~.

Uttan sa...

Men så rolig Tjejträff och vad kul med fiaspelet.
Det är så spännande hur ditt skåp kommer att bli efter målningen!
Ja så var det en ny vecka igen det är bara inte klokt jag hinner inte riktigt med...
Ha en fin Måndag!
Kram!

Unknown sa...

Hihi vilken trevlig tjejfest! Ni verkar ju haft sååå skoj! HA en fin start på nya veckan. Kram Petra

japp sa...

Heeij.. så härligt ni verkar ha haft det.. kul me såna levande spel å så.

Japp, hade man smält av regnet, då hade man varit endast en blöt fläck nu.. inget mer..hehehe.
Nu är vi hemma igen efter en härlilg vecka där nere.. önskar de itne gick så fort bara.
Ha de så bra.. nu väntar tvättmaskinen på mej.. dootra ska iväg på resa igen imorrn, så det är bäst å tvätta bort allt innan dess, så hon slipper resa utan kläder. Kram på dej. Helén.

japp sa...

Hej..jag igen.
Jodu, tvättmaskinen har allt gått varm idag.
Vet inte hur många maskiner de blivit hittills.. å vi är inte klar me allt hon vill ha me. Men en sak är ju att de som tvättas är mycket nytt..hon handlade där nere i Sundsvall..så de krävs ju få tvättas separat.

Joo, stugan har varit kanon.. å de var så trevlig familj vi varit hos.. de gör vi gärna om.
Ha de bra å kram på dej. Helén.

Vardagens guldkorn sa...

Oj vilken helkväll =0) Kul att du ville vara med och tävla inne hos mig! Må så gott!
Kram Linda

Anna-Karin sa...

Tack för tipset om Fiaspelet. Midsommaraftons lek nästa år är redan fixat nu:-)
Kram Anna-Karin

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade