måndag 22 juli 2013

Facebook

Har ni ett konto på Facebook? Det har jag, en privat sida och en "gillasida".. Ni får för övrigt gärna klicka er in och gilla den sidan, Photo by Maria..
Men nu var det inte min sida vi skulle prata om, utan hur bra det kan vara med fb.. Förra veckan gick jag in på en köp- och säljsida på fb och undrade om någon hade en gammal skänk eller ett vitrinskåp att sälja.. Det tog 10 minuter sedan fick jag ett meddelande från en fd granne och barndomsvän, han hade en skänk som jag kunde få, han skickade en bild med och jag tackade ja direkt.. Igår var vi och hämtade den..
Den har lite skavanker som man inte ser här på bilden så den skall spacklas på ett par ställen och sedan skall den under penseln.. Vad det blir för färg? Ja det kan ni fundera på till ni får se slutresultatet.. Skänken skall innehålla alla våra "finglas".. Till en början skall den stå i vardagsrummet men skall sedan förflyttas in i vårt matrum som just nu är vårt sovrum.. Min son, Johannes, håller på att leta lägenhet så snart är vi en mindre boende här och vi kan flytta upp en våning.. Jag som tyckt att det skall bli skönt när barnen börjar flytta ut får snart ta tillbaka det.. Känns overkligt att de redan är så stora att de kan bo ensamma utan mamma.. Men det kommer att gå hur bra som helst det är jag övertygad om och han kommer ju bo kvar i Olofström så han finns ju nära..
Jag hade tänkt att skriva ett kort inlägg idag.. Hmmm.. Något gick fel.. Ha ha.. Men nu så skall jag sluta, titta klart på Lotta på Liseberg och sedan slänga min trötta kropp i sängen.. Ny jobbedag i morgon.. Ha en fin kväll!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland har man tur på dessa Fb sidor :) Och det var ett riktigt fynd du lyckades få tag i. Så snygg!!
Jag fick tag i en turkos byrå förra veckan i en sådan grupp på fb och det är en byrå jag trånat efter sååå länge..

kram

Nina sa...

Jag gissar på vit :)

Jadu, det är blandade känslor det där när barnen blir stora och ska flytta.. Det blir nog tomt hemma ett tag. Skönt att han vill vara kvar i närheten iaf :)

Kram Nina!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det känns konstig när det blir tystare och tystare i huset...även den minsta är nu på väg ut för att pröva sina egna vingar...

Vilken fin skänk...jag tror den kommer att bli vit;-) Det blir iaf fint att förvara glas däri.

Ha det gott!
Kram,
Regina

jeannette sa...

Ja det har jag erfarenhet av , barnen flyttar ut men sen kommer dom tillbaka med pick och pack??? för att dom fått för sig att dom ska ut och resa , Men sakerna står kvar ännu för en bor bara provisoriskt i ett hus ? en bor i london och dit kunde man inte ta med sig sakerna . Men jag älskar dom för det

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Skänken kommer att bli jättefin när du har lagt dina händer på den.
Kram Anette

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade