tisdag 2 oktober 2012

Lagring!!

Beställde en ny extern hårddisk då min ena inte är kompatibel med min Mac-dator.. Jag sparar ju mina bilder i två externa hårddiskar just för att om den ena går sönder så har  man ju en kvar med bilderna på.. Sen gäller det att köpa en ny och slänga över bilderna på så man har en back-up igen..
Idag fick jag den jag beställde och jag var säker på att den skulle funka med min dator, men nähä, det gjorde den ju inte.. Men en fd jobbarkompis till Patrick skall hjälpa mig att formatera om den så den skall funka.. Sen skall det läggas in bilder..

För ca 40 minuter sedan kom jag hem från jobbet.. Gick då ut i köket och Gusten följde mig ut där.. Då hör vi hur det prasslar under vaskskåpet.. Och ja ni kan ju gissa vad det är vi hör där under.. En MUS!!!! Gahhhhhh!!!! Jag hatar dem.. I morse så tog vi den 10:de musen på två veckor i vaskskåpet.. Nu hoppas jag att de inte hittar ut i köket och resten av huset.. Det är ganska enkelt annars, bara att gå ut bredvid diskmaskinen.. Vi måste försöka sätta för där rören går upp från källaren och upp i köket.. De klarar ju att komma igenom ca 0,5 cm hål.. Otäcka är de och livrädd för dem är jag..

Nu skall jag kolla klart på SHF och sedan blir det snart dags för sängen, skall jobba förmiddag i morgon så bäst att komma i säng i tid..

3 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra och ha back-up till foton, dom vill man inte mista. Och bra att du har med Gusten, han kan rädda dig från mössen. Det börjar bli kallt nu, då kommer dom in om dom kan.
Kramar
AnnaMaria

Nina sa...

Usch! Jag är iofs inte rädd för möss, men inne vill man ju inte ha dom! Och jag kan förstå din känsla för jag är ju livrädd för spindlar. Hoppas verkligen ni blir av med dom!

Kram Nina!

Anna sa...

Ok så du kör två externa hårddiskar, bra!
Men kan man inte lagra foton på någon sida på nätet, då försvinner ju bilderna aldrig eller?

Kommer alla möss till er? ni kanske bjuder på bra mat? :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade