fredag 26 oktober 2012

Fredag!!!

Fredag och ledig dag.. Visst ser det snyggt ut när man sätter det i samma mening.. Fast jag fick upp i morse för att ta mig på ett sk RUS-samtal, vilket betyder Resultat- och Utvecklingssamtal.. Och det gick hur bra som helst, chefen är nöjd med mig och jag är nöjd med chefen.. Tyvärr skall hon sluta vara chef över oss, så nu hoppas vi på att det kommer in en chef som är minst lika bra..
Var hemma igen vid 9.30 så samtalet gick snabbt, knappt en timme..
Städa står på schemat nu men jag är lite seg i starten, så än så länge är det bara dammtorkning som blivit av och en maskin tvätt snurrar, men snart skall jag dra igång..
Hittade ett citat i bloggen My Happy Days igår som jag gillade.. Och det citatet ville jag sätta i en bild med min kamera på bilden, så det var till att ta fram min lilla Pentax och ta bilden med den.. Huuuga vad det var längesedan jag plåtade med den, fick leta lääääänge innan jag hittade vart jag ändrade bländaren.. Men till slut så.. Men vilken skillnad det blir på bilderna tagna med den och med min andra.. Som tur är, annars hade det ju varit onödigt av mig att köpa en kamera som kostar ca 3-4 gånger så mycket..
Ikväll skall jag iväg och träffa 5 föredettingar.. Härligt skall det bli, var längesedan vi träffades nu.. Svårt att få ihop det med ledigheter och annat kul man gör.. Men nu så.. Ja nu är det ju inte "sådana" föredettingar som ni kanske tror, utan före detta arbetskamrater.. Vi brukar träffas med jämna mellanrum och bara ha det mysigt och trevligt.. Skall bli så kul, så t.o.m jag skall ta mig något glas vin vilket är väldigt ovanligt.. Har nog inte druckit alkohol sedan vi var i Stockholm i början av augusti.. Men idag känner jag för det och det skall bli gott.. Känner jag inte för det så smakar det inte bra heller.. Och oftast kör jag hellre, men idag kan jag gå till Pia som vi skall vara hos.. Hur vi hade det kanske kommer i ett inlägg i morgon..

Njut av den fina men kalla höstdagen..

8 kommentarer:

Patricia sa...

Läckra bilder .. och det var ju för väl att dyra, fina kameran tar bättre bilder .. hi hi.

Och tur att du o chefen är nöjda med varandra .. ;)

Kul med f.d-träff .. ha så skoj!!

Kram Patricia

Nina i Vinglagården sa...

Vilken fin dikt och kameran passar så bra i bilden.

Njut av fredagen. Det är härligt att ha vänner!

Hanna sa...

Ha en fin helg.
kram
Hanna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Önskar dig en riktigt härlig helg!
Kram,
Regina

Monika sa...

Tänkvärd och bra text!
Trevlig helg!
Kram
Monika

Annika N sa...

Klokt budskap på citatet :-) dammråttorna kan jagas en annan dag.
Hoppas ni fick en kul kväll..

Ha en fin helg !!! Kram Annika

Annelie L sa...

Hoppas ni fick en riktigt rolig kväll tillsammans.
Du har så fina bilder i din blogg så man blir helt glad av att se dom.
Ha det gott vännen.
Kram, Annelie

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Ha så trevligt på din ledighet!
Jag önskar dig en skön Söndag!
Kram Anette

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade