måndag 30 juli 2012

Nu så..

Jahaminsann nu har även min semester startat och fyra dagar har redan gått..
Fick världens bästa start på semestern med då jag, Patrick och vår kompis Pia drog iväg till Göteborg i fredags i fantastiskt väder..
Vi checkade in på hotellet och sedan drog ut för att äta och sedan vidare in i stan för en god dricka och sedan vidare till Ullevi där vi skulle kolla på The Boss, Bruce Springsteen.. Och vilken konsert.. Helt fantastiskt och magiskt i 3 timmar och ca 45 minuter höll han på och jag hade lätt kunnat lyssnat och kollat i minst lika många timmar till.. Han var fruktat bra.. Helt otroligt att vid 62 års ålder hålla sådant tempo.. Underbart!!!
Denna film filmade jag med min iPhone och med den går det inte att zooma när man filmar men man kan ju se lite vad som händer på scenen i tvskärmen bredvid scenen och man hör ju..

I fredags hade vi underbart härligt sommarväder vilket byttes ut på lördagen då det kom regn i mängder, så pass att det blev läckor inne i Nordstan så de fick stänga.. Så när vi kom in i stan så gick vi till Centratstationen och åt.. Jag och Pia satt kvar och drack någon cider och en drink medans Patrick gick för att träffa sin bror med blivande fru och några av deras vänner, de skulle på Springsteenskonsert även på lördagen..
Regnet slutade så jag och Pia gick till Ullevi och hörde när första låten spelades, sedan åkte vi tillbaka till hotellet..
Lördagens konsert hade varit minst lika fantastisk som fredagens..
Igår åkte vi hemåt och då körde vi inom Ullared.. Handlade inte så mycket men en del kom med hem som dessa fina ugnsformar.. Originalmärket tycker jag är alldeles för dyrt men dessa kopior passade min plånka perfekt.. 39 kr för den rektangulära och 59 för den runda..
Lite kläder, kattmat och lite annat plock kom med hem, men visst hade jag ju kunnat handla en hel massa mer men vi skall ju leva resten av sommaren med.. 
Vi åker till Stockholm på torsdag, tar tåget upp.. På lördag skall vi på bröllop då Patricks ena lillebror som bor där uppe skall gifta sig och de har valt mig som bröllopsfotograf.. Så himla kul att få det förtroendet men så jäkla nervöst, jag har ju liksom bara en chans.. Men jag skall göra mitt bästa och så hoppas jag på uppehåll iaf under fotograferingen..

Nähä.. Nu skall jag fortsätta försöka komma in i semesterlunken här genom att kika lite på tv i soffan =)

Hoppas ni alla har det så där riktigt härligt..

Kram Mia

16 kommentarer:

Annika N sa...

Vad kul att få gå på konsert och bo borta några dagar..Mysigt :-) Snygga formar till ett lagom pris. Det fixar du att fota på bröllopet, du är ju van nu och det brukar bli fina bilder.

Ha en fortsatt fin semester !!! Kram Annika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skönt och ha nästan all semester kvar. Och din lyckost som såg Bruce live, har läst att det var en fantastisk kväll. Fina formar också.
Kramar
AnnaMaria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det måste ha varit en maffig upplevelse att se Springsteen live, han var ruskigt bra enligt recensenterna. Mysig också att vara borta några dagar och ha det gott. Jag håller tummarna för bra väder under plåtningen, för att fota det fixar du galant.

Ha det bäst!
Kram,
Regina

Hanna sa...

underbart med semester och ledighet.
Kram
Hanna

LOPPISLIV sa...

Vad mysigt att gå på Bruce konsert, vi var där för några år sedan, helt magiskt, skulle gärna gått denna gången också men att få tag på biljetter är inte det lättaste. Hoppas istället att få se honom nästa gång han kommer :-)
Jättefina formar du köpt, och vilket toppenpris på dem. Ha det gott nu på din semester! Kram Paula

Nina sa...

Åh, vad roligt med konserten och att det blev så lyckat alltihop :) Tänkte på er när jag såg nyheterna och översvämningarna... men det verkar ha gått bra ändå :)

Lycka till på lördag, det kommer säkert gå bra!

Kram Nina!

Ardisia sa...

Hej där =)
Länge sen jag hann skriva en liten rad till dig. Hoppas din semester har varit bra så länge =) Jag har nu kommit halvvägs med min, fy vad tiden går fort! Nu ör det loppisförberedelser på g & hinner inte mycket mer. Men roligt är det !

Ugnsformarna är jättetjusiga, alltid kul att hitta nåt billigt på Gekås! Och Bruce missade jag, hann aldrig få biljetter :(
Önskar dig en fortsatt trevlig semester, njut!
Kramis Mia

Källeboda lantliv sa...

Låter som en bra start på din semester ..kul med shopping ! Konserter är aldrig fel ..och en tur till Ullared var väl kul .. Fina formar ., sommar kramar till dig ! Jeanette

Evelina sa...

Vilka fina formar, blir nog minst lika goda rätter i dem.. :)
Njut av semestern!
Kram Evelina

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Cooolt, jag är på alldeles för lite konserter :O)
Måste bli ändring på det ;)

Kram Milla

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Så härligt med semester!
En semester skulle vara hela sommaren;)
Vad kul att få se och höra Bruce det måste ha varit en upplevelse.
Kram Anette

Anonym sa...

3 inches screen of Zopo ZAP900h is really a cool thing about Zopo ZP910 and as it is having a Quad Core processor
you should really check out its features. Altogether,
one will find it easy to edit files, upload them and share them with others, as well as take either single images and look at them for
instant review on the 480 by 360 screen. It can also be used to quickly
search Google or Wikipedia.

Also visit my web site: samsung galaxy s4

Anonym sa...

The device is certainly worth considering, even at the full retail price and with only a $200 discount on the
contract, it might make sense to consider paying the full retail.
A whole host of image enhancing features is provided as standard which allows users to
manipulate and edit images and videos, including autofocus, touch-focus,
face & smile detection as well as geo-tagging which functions based
on GPS. Business travel become less an adventure and more an experience, this a 7
inch tablet which you can take it anywhere with you.



My web page samsung galaxy tab

Anonym sa...

Super AMOLED Plus is significant enhancement from
Super AMOLED (the initial generation of Galaxy S). But it is hard to hold it in one hand especially to
female users. When you finish with the app, most people just hit
the Home button or the back arrow button go to the main menu.



Stop by my web site - samsung galaxy note

Anonym sa...

Not sure if you need more insulation on your water heater.
I found the car at a truck dealership for $7000
dollars. The Sewing Kit found at RHL is a great buy found for
under $5.

Feel free to visit my page nest thermostat

Anonym sa...

To get these private channel codes you can go to streamfreetv.
You can get an excellent picture on your HDTV if you use a cheap progressive-scan DVD player with HD
upconversion. Thus, Roku has been the favorite name when it comes to streaming players.


Feel free to visit my web-site roku box

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade