måndag 16 juli 2012

Gräsänka..

Ja nu är jag gräsänka i dagarna tre.. Patrick har åkt till Simrishamn där hans föräldrar har husvagn.. Han är där vart år måndag - onsdag vecka 29 med sina döttrar.. Föräldrarna är där med och i år är även hans lillebröder där.. Jag följer aldrig med även om jag är ledig då detta är deras dagar.. Han får umgås med döttrarna och jag är hemma och antingen njuter av ensamheten eller njuter av att få umgås med mina barn.. Båda mina är hos oss men dottern for nyss iväg till kompisar och jag skulle tro att även sonen gör det snart.. I morgon skall Patrick och gänget till Kiviksmarknad och jag har skickat ett bud som jag hoppas de har där.. Vad det är får ni reda på om han hittar det till mig..
I fredags jobbade Patrick sin sista dag innan semestern och det firades genom att han fick vara fotoassistent till mig.. Jag hade sett ett häftigt foto på nätet med en ballong fylld med vatten som någon stack hål på och så fotades det i exakt rätt ögonblick så det ser ut som vattnet står still i luften.. Det var ju jag tvungen att testa.. Jag har ju en rätt snabb kamera som tar 8 bilder/sekund och det får man nog ha om man skall hinna ta det rätta ögonblicket.. Det gick några ballonger och jag fick till ett par tre stycken bilder som blev hyfsat bra.. Jag ville haft lite mer skärpa på vattnet på bilderna så jag får försöka igen med ännu snabbare slutartid inställd.. Jag testade ändå olika slutartider, men får testa ännu snabbare.. Och det gör ju inget för det var riktigt kul..
Innan helgen så beställde jag ett armband av en kompis systerdotter.. Hon gör så fina smycken.. Har du FB så kan du hitta henne HÄR.. Och billig är hon med och det är ju aldrig fel..
I lördags lämnade hon det till min kompis och igår var jag och hämtade det.. Jag är jättenöjd, mycket fint armband.. Tack Martina!!
I lördags var vi i Karlshamn på en restaurang som heter &Vin som ligger fantastiskt fint längst ut på piren i hamnen.. Där spelade Rabbit Proof Funkstation, den ena saxofonisten i det bandet är min bror.. De är fantastiskt bra och de får fart på vilken publik som helst och massor var uppe och dansade.. Dansade gjorde inte jag då jag inte är någon dansare och helst inte typ discodans, men man kan ju njuta av musiken ändå..
Åt gott gjorde vi med.. Vi åt deras goda pizzor, fast jag måste erkänna att jag tyckte inte de var så goda som alla påstår.. De var goda men inte WOW-goda, det är däremot deras pastarätter, eller iaf en av dem som jag testade sist jag var där..

Igår var jag och en kompis ute och gick i över en mil och det skall vi göra även på onsdag.. 
Idag har jag jobbat och skall jobba även i morgon, ledig onsdag och så jobbar jag resten av veckan..

Nu skall jag plocka lite här hemma innan jag skall dyka ner i soffan och kolla lite tv innan det är dags att sova och i natt blir det i Patricks del av sängen.. Han har skönare säng än mig så jag får ju utnyttja den delen när han inte är hemma..

Ha en fin fortsatt kväll..

Kram Mia

7 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Cool bild. Jag är också gräsänka men bara till imorgon. Tycker att det är underbart att vara lite för mig själv.
Jättefint armband.
Kram Agneta

Annika N sa...

Kul och testa något nytt med kameran :-)Jag dansar gärna till disco dans men inte mycket annat..

Njut av ensamheten :-) Kram Annika

Patricia sa...

Kul grej det där med balongen, tänkte jag nog prova nån dag jag med .. det är ju kul att testa lite .. =)

Ja det var ett snyggt armband, kul med något som inte alla andra har.

Har ni inte samma madrasser du o Patrik, tänkte eftersom hans är skönare .. hi hi.

Ha det bäst!!
Kram Patricia

Vita Falkens Lantliv sa...

Så cool bild!!! Önskar dig en riktigt skön sommar!

Kram Susanne

Patricia sa...

Ha ha .. skrik lagom .. ; )
Tack o tack igen .. och ja jag hoppas med jag slipper vänta .. =)

Kramelikram .. =)

Sassäh sa...

Hallojs! Kikar in en sväng och önskar dig en underbar natt :):) Svara gärna på senaste frågan i Q&A - Vilken är din Magnum glass favorit ;) KRAM
*nojjz.blogg.se*

Mamma Z sa...

http://apps.facebook.com/fritidsresor-sommar/entry/2970

Där är länken du kan gå in o rösta på min bild på Sam så jag vinner en lika frän kamera som du har..eller iaf nästan *hihi*
Balongbilden var cool :) Blir svår att slå!

KRAMEN på dig och tack för att du tittar in hos mig ibland. VÄRMER STORT!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade