måndag 25 april 2011

Soliga annandag..

Sista dagen på påsken och solen lyser lika vackert som den gjort hela helgen.. Underbart väder, och idag har jag kunnat njuta av den med.. När jag kom hem från jobbet så fixade jag bara till mig lite och sedan promenerade jag och Patrick ner till Liljas konditori för att äta (en dyr) frukost.. Att det skall vara så jäkla dyrt att fika, det är ju så mysigt att sitta på fik men med de summorna har man ju inte råd så ofta.. Vi satt iaf ute i solen och njöt av frukosten..



Väl hemma igen så satte jag mig i solen i bikini och läste en bok i en timme.. Sen bar det hem till mina föräldrar där vi var bjudna på middag, hämtade upp Johannes och Amanda hos deras pappa med innan vi landade hos mamma och pappa..
Där satt jag och kollade gamla bilder och fick två med mig hem.. Det första ni ser här under är min farmor till vänster och hennes syster.. Bilden är tagen 1922 och då är farmor 23 år..
Den andra bilden är min farmor och farfar när de gifter sig vilket jag tror var 1932.. Jag hann aldrig träffa min farfar, han dog augusti 1970 och jag föddes i november samma år.. Farmor fick jag äran att ha i mitt liv i 16 år innan hon dog.. Kan fortfarande sakna att gå hem till henne och äta sirapsbröd med honung på och varm oboy till..



Väl hemma så fortsatte jag där jag slutade innan jag stack fast med kläder på.. Satt alltså i solen med en mugg te..
Hade kameran med ut så de bilder ni ser här idag är tagna just idag i vår trädgård..


Nu är det körslaget och jag hejar faktiskt på Team Andreas även om jag tycker Team Gabriel är fantastiskt bar de med.. Har precis avnjutit Imagine, en så himmelskt bra låt..

Nu skall jag fortsätta kolla tv innan sängen skall få besök.. Nu har jag jobbat tre nätter så nu är det Patricks tur att gå på sitt nattjobb ikväll..
Ha en fin fortsatt kväll och en njutningsbar tisdag..

9 kommentarer:

Vit som snö sa...

Jaa vilket påskväder!! Underbart fint! Jag har jobbat hela påsken men oxå kvällarna har varit varma o härliga:))
Då vann rätt lag ikväll då:)
Det tyckte jag oxå även om båda lagen var jättebra!
Ha det gott!
Kram Cilla

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det har varit underbart idag. Satt ute och läste och dåsade till i värmen, man är nog inte riktigt van. Lite trädgårdsarbete och lite fix inne har också hunnits med.

Ha en fin ledighet!
Kram,
Regina

Susjos sa...

Hejsan! Hittade hit via en annan blogg. Ska titta runt lite mer här,fin blogg du har :) ser att du är nattarbetare precis som jag!
Har just vakat av efter tre nattpass,och kunde njuta av Team Andreas ikväll!
Ha det så bra :)

Annelie sa...

Mmmm... det är tråkigt när dessa kondisarna är så dyra.
Vi har ett sådant i vår stad och tyvärr är det de enda som är öppet på söndagar.
Men, dit vi var igår, där Sveriges sydligste spete ligger är ju ett turistställe,, där äré DYRT.
En Pepsi Max och bagel fylld med köttbullar & rödbetsallad till mig och en bagel fylld med skinka & ost plus kaffe till Göran gick på 175;-
Liiite i saftigaste laget,, men men nån gång får man ju unna sig.
Speciellt när man vill träffa sin klubbkamrater.

Ha en underbar vecka med förhoppningsvis massaor av sol & värme.. // Varma kramen

Ett Vitare Hem sa...

Ja det är lite trist att det ska vara så dyrt att gå på kondis men mysigt är det ;o)
Ha en underbar dag!
Kram/Lena

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Fina bilder du visade upp.
Vi har haft så vackert väder i Påsk och katter som människor vill bara vara ute.
Javisst är det fint med gamla svartvita kort.
Ha en bra dag!
Kram Anette

Lilla Brödhult sa...

Ja vilket kanonväder vi har haft helt underbart...
Roligt med gamla bilder och vilka fina bilder du visar... Ja det är dyrt att fika nästan billigare att äta lunch ute...
Ha en skön tisdag och njut av solen kram Helene

A Cup Of Emilia sa...

Låter som en underbar dag. Nu ska jag med ut i solen en stund :) kramar från Emilia

Roses & Angels sa...

Hallå där! Hoppas påsken varit bra. Härliga bilder. Ja att det är dyrt att fika ja. Man kan inte unna sig så ofta. En kopp kaffe och kaka kostar ju inte så lite det heller och vill man ha nåt mera matigare så är det svindyrt. Inte roligt alls. Norrbotten hade soligt och fint väder, inte lika varmt som här men det dög. Lite snö fanns det också. Hoppas allt är bra med dig KRAM

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade