onsdag 13 april 2011

Min lilla mormor..

Hipp hipp hurra för min lilla mormor idag!!! Idag fyller hon 90 år och jag önskar verkligen att jag fått ärva hennes gener.. Hon är pigg och glad.. Visst har hon lite värk ibland men inte värre än att hon klarar sig i stort sett själv.. Hon bor själv, bakar småkakor som smakar ljuvligt, städar själv, ja alltså det mesta klarar hon själv.. Jag brukar putsa fönster åt henne och nån gång handla till henne.. Har ett par kusiner som hjälper henne med handlingen och lite annat som hon möjligen kan behöva hjälp med..


Idag har vi förstås varit och gratulerat henne.. Massor av blommor hade hon fått och mer blev det.. Min brorsson frågade henne hur hon kände det att fylla 90 och fick svaret att hon kände sig som 25.. Nu skojade hon ju lite med honom men jag tror absolut att hon inte som man tror att man skall göra när man är 90.. Jag tittade på henne när hon reste sig upp från en låg djup fåtölj och därifrån reste hon sig hur snabbt och lätt som helst.. Underbart!! Hoppas vi får ha henne hos oss ett bra tag till och lika pigg..


Idag har jag träningsvärk i låren.. Jag var ju ute på en lång promenad igår på 83 minuter och det tålde inte mina stackars muskler.. ha ha.. jag som ändå brukar vara ute och gå, får bli fler sådana rundor så jag tränar upp lårmusklerna lite..

I natt är det dags att börja jobba igen.. Två nätter nu sen är jag ledig i helgen.. Men vi har både fredag, lördag och söndag upplanerade men bara roligheter så det gör ju inget då.. Fast det kommer att gå ovanligt fort denna lediga helg känns det som..

Nu önskar jag er en fortsatt bra kväll och natt.. Ha sedan en underbar torsdag..


11 kommentarer:

Nina sa...

Fina mormor :) Så härligt att hon är så pigg. Det där brukar gå i arv, har jag hört :)
Sån tur har ju inte jag då... men man får passa på att leva medan man har orken!

Ha det så bra du kan!
Kram Nina!

Uttan sa...

Grattis Mormor!!! Så fin :)

Otroligt att få vara så pigg vid den åldern. Vi har en farbror i byn som är 96 Han sprang om Mej i höstas när jag var ute och gick "linkandes" Pigg och alert. Det är fantastiskt att det finns de som får bli gamla pigga i kropp och knopp. Det blir man glad av.

Ha det Gott!
Kram!

mammaxtre sa...

Vilken krutmormor! Vad härligt att få bli gammal och ha sinnet och kroppen i behåll. Något de flesta av oss skulle önska.

Njut av lilla mormor.

Ha det fint

Anna sa...

Vilken fin 90-åring, sån vill man själv bli :)
Hon är en riktig krutgumma!!

Kram till din mormor

LjuvligtLantligt sa...

Grattis till krut-gumman! Älskar gamla damer, saknar min egen mormor så himla mkt ;(

Ha en fin dag vännen.
Kram Git

Annika N sa...

Så fin hon är :-) Härligt när man får vara hyfsat frisk och pigg i knoppen vid 90 år, hoppas du och din mamma ärvt de generna :-)

Ha en skön torsdag !!! Kram Annika

Källeboda lantliv sa...

ja ta väl hand om din lilla mormor ...det känns väl skönt att ha henne...hon verkar ju var såå pigg ...jag hade också en gammal å pigg mormor hon blev 94år...hon har betytt mycket för mig ...kram jeanette.kallebodalantliv

Annelie sa...

Jisses,, 90 år och gör allt själv.
Ja, jag är facinerad.
När jag låg inne på sjukhuset,min rumskamrat en dam på 86 år som också bodde själv och gjorde allt själv. Hon skulle skaffa sig ett larm och en duschstol nu efter hennes sjukhusvistelse.

Underbart att få bli såå pigg..

Det är det tråkigaste med att jobba varannan helg,, för ibland kan det bli som det blir för er nu denna kommande helg.. att allt ska göras då.. o det är inte heller roligt. För då känner man sig inte ledig.
Iofs, roligheter är ju ALDRIG tråkigt, men helgen går i ett nafs.

Ha det allra bäst kära du.. // Kramen

Roses & Angels sa...

Å så söt mormor! Grattis till henne i efterskott. Härligt att hon är så pigg. Ja musklerna har nog fått sig en mindre chock nu va? =) Helgerna går för fort =(. Ha en fin dag kram

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad härligt att ha mormor i livet!
Ha en underbar torsdag!
Kram/Lena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En riktig krutgumma, härligt och få vara så pigg. Ha nu en skön helg, skönt för dig och vara ledig.
Kramar
AnnaMaria

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade