onsdag 20 april 2011

Dags för Blåkullefärd..

Har ni putsat upp kvasten, satt kaffet på kokning och sett till så att katten fått mat??? Nu är det ju dags att bege sig den årliga färden mot Blåkulla.. Som ni ser så är jag redo..




Idag kom min fina vän Anna med frallor på morgonen så åt vi frukost ihop.. Efter frukosten så tog vi våra kameror och gick ner i byn för att plåta lite och bl.a påskpyntet som Olofström är dekorerat med..





När jag kom hem så gick jag ut och plockade till mig lite björkris från några björkar de har huggit ner vid ån.. Pyntade med lite vita ägg.. Några fjädrar fick inte riset för jag tycker det är så tråkigt att sätta på det på riset och framförallt att ta bort det sedan..



Detta fina påskarr fick jag av Anna, ställde det för att lysa upp på altanen..


Ikväll har jag varit hos en annan kompis, Nina.. Vi träffas väldigt sällan, allt för sällan.. Men idag fick jag tummarna ur och cyklade hem till henne.. Mycket trevligt hade vi och massor att prata om och en god fika med frallor och te bjöds jag på.. 
Så med andra ord har jag haft en bra dag.. I natt skall jag sova i min säng, är ledig två nätter nu.. I morgon skall jag skjutsa på mamma då hon vill ner till Olofström och handla..


Nu lite tv innan sängen skall få äran att umgås med mig.. 

7 kommentarer:

Nina sa...

En mysig dag :)
Sov gott när du kommer så långt och ha en fin dag imorrn med!
Kram Nina!

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Jag e redo..
Tar svängen om dig Sen tar vi alla andra på vägen
Ha en mysig Påsk Vännen
Kramisar
Sus

Ingrid sa...

Oh jösses så mycket pynt ert samhälle har, vi har en rodellko vi nere på byn - det du :0)

~Ingrid

Källeboda lantliv sa...

så kul att träffa sina vänner ,ja dom ska man vara rädd om ..har vi det så fint i byn ? man tänker inte på det när man susar förbi ...vad gullig kompis du har ..hon vet vad du gillar ...ha nu en skön påsk ! kram jeanette.kallebodalantliv

Patricia sa...

Jag har ju ingen katt men kvasten är putsad o klart för avfärd .. hi hi.

Oj va de pyntat i Olofström, här i Kungsör har de med satt upp lite björkruskor med fjädrar men inte så fint som hos er .. =)

Ha en underbar påskhelg!
Kram Patricia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kvasten trimmad, katt lånar jag av grannen. Vi ses på Blåkulla.
Önskar dig en riktigt
Glad Påsk
Kramar
AnnaMaria

Ulla sa...

Hallå Mia!

Min kvast är också laddad så jag far med till Blåkulla men jag måste jobba färdigt först så vi ses efter 02 i natt!

Kramar och en GLAD PÅSK till dig från mig!
Ulla

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade