torsdag 7 april 2011

Kamera tillbehör :-)

För ett par nätter sedan så satt jag och surfade runt på nätet, sökte bl.a på kamerablixtar, det har jag velat ha en länge.. Har tyckt att det varit lite för dyrt för mig i nuläget men jag föll för den som satt på axeln och bara pratade positivt och om hur bra det är med en blixt.. Så jag klickade hem en.. Idag kom den.. Så nu har jag ännu mer att lära mig.. Jag har ju jättemycket kvar att lära med kameran och nu då med blixten.. Har du några tips om hur det skall bli bra bilder med extern blixt så delge er gärna..
Den jag köpte var denna skönhet:


Det är en Canon speedlite 430 EX II.. Det som jag gillar att jag kan använda den som slav, alltså den kan tex stå på ett stativ en bit från kameran och då funkar den med fjärrutlösning.. Så man kan få blixt från exempelvis sidan.. Men hur allt detta funkar får jag testa mig fram, men som sagt tas tips och råd emot tacksamt..

Idag har jag vårat lite ute.. Jag vill ha nya krukor på trappen men så länge får en malmkruka som min mormor skulle kasta stå där med blommor i..


Fick med mig lite för lite blommor så jag får nog fylla på med något..
Förra sommaren så var jag på loppis och köpte då en gjutjärnsgryta för en tjuga, den har stått ute hela vintern och blivit härligt rostig.. Det fattas blommor i den med men det skall jag fixa nu inom de närmsta dagarna så det ser bättre ut..


Ikväll har jag varit på utvecklingssamtal med Amanda vilket gick bra..
Efter det blev det middag och sedan gick jag och Patrick en runda i blåsten.. Det har varit fint väder idag men så det har blåst.. Fast det var bra för jag hängde ut ett nytvättat överkast och det torkade snabbt i blåsten..

I natt är det sista natten jag får sova denna veckan för i morgon kväll är det dags att ta sig till jobbet igen för att jobba tre nätter över helgen.. Helgjobb är ju inte det roligaste trots att jag trivs med själva jobbet men vill jag jobba med detta så får man gilla läget med helgjobb.. Brukar ju gå bra och fort bara man kommer dit..

Nu lite Lyxfälla innan sängen.. Ha en fin fortsatt kväll och en bra fredag..

2 kommentarer:

Patricia sa...

Kul med ny blixt, du kommer nog på hur du ska använda den .. =)

Åh va härlig den gamla rostiga kiteln var .. =)

Ja här har det som sagt med blåst nåt förfärligt .. gillar inte när det blåser så där mycket för vårt hus är så ruckligt så jag väntar bara på att det ska komma en tackpanna farandes, eller att en ruta från våra 2 inglasade risiga balkonger ska komma flygandes .. ha ha.

Må så gott!
Kram

Annika N sa...

Grattis till köpet !
Fina grytor du planterat i :-)

Ha det gott !!! Kram Annika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade