lördag 25 oktober 2014

Detoxdag 6

Så var detoxdag 6 snart till ända.. Mellan klockan 08:00 och 20:00 har jag befunnit mig på mitt jobb.. Där har jag sådana bra arbetskamrater som stöttar, peppar och någon äter rätt lika som jag.. Perfekt!! Så jag hade ingredienser med mig som jag och en av mina kollegor delade på och så gjorde jag en detoxlasagne till lunch..
Men på morgonen blev det havregrynsgröt med rivet äpple och soyamjölk..

Missade frukten på dagen då vi var ute med barnen på en skattjakt i byn.. Här var veckans prövning för mig.. I skattjakten skulle man in i olika affärer och svara på frågor och på var ställe fick barnen godis.. Jisses så gott det hade varit att stoppa en eller flera bitar i munnen.. Men icke, jag klarade även denna prövning.. Tur vi skulle äta när vi kom tillbaka och då alltså en god detoxlasagne med en sallad till..
 Till kvällsmat blev det en smoothie i vanlig ordning och en chokladmousse med grädde till efterrätt.. Smarrigt värre!! 
Mitt lördagsgodis blev lite nötter..
Så nu laddar jag inför detoxdag 7 och halva vägen till detoxslutet och till jag skall äta lite annat, men försöka äta rätt och minska i vikt och fortsätta må bra..

På tal om annat.. Så här såg jag ut på jobbet idag då vi hade Halloweenfest med barnen ;-)




Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade