torsdag 1 augusti 2013

Ledighet!!

Nu är jag minsann inne på ledighetsdag 3, och jag njuter.. Ledighet behöver man ibland för att orka med att jobba effektivt igen ett tag till..
Jag startade min ledighet med att ha mina arbetskamrater här i tisdags kväll.. Mycket trevligt.. Man behöver träffas utanför jobbet ibland och inte bara prata jobb..
Så här ser det ut på den nymålade skänken just nu, men det kommer att ändras redan nästa vecka hoppas jag.. Då skall jag på jakt efter lite annat att ställa där.. Jag har inte satt upp något på väggen och det kommer heller inte att hängas upp något i nuläget då skänken inte skall stå här, utan ett annat skåp skall flytta hit sedan så då får det komma upp något på väggen då..
Vi har kikat lite på stolar som skall vara i vårt blivande matrum, vi har inte haft brått eftersom vi inte kan möblera med dem förrän någon av ungdomarna flyttar och vårt sovrum har flyttats.. Men som sagt kikat efter stolar har vi och jag gillar ju de stolar som är i skinn.. På IKEA kostar de 899:-/st och det är ju en del när man vill ha några stycken.. Men så kom bladet från Jysk och de reade ut sina sådana stolar till halva priset (ord.599:-) så 300:-/st kostade de.. Vi for dit i tisdags och köpte 8 st.. Vi fick alltså 8 stolar för samma pris som 2,5 stol skulle kosta på IKEA.. Det kommer att bli snyggt, och vill man förändra så kan man ju köpa snygga tygöverdrag och sätta över stolarna..
Idag har jag fått vara bröllopsfotograf till detta vackra par.. De gifte sig hemligt men nu har jag fått klartecken att föräldrar fått veta, och jag får lägga ut bilder.. 
På lördag får jag bevittna ett nytt bröllop och ta nya fina bröllopsporträtt.. Jag är alltid lika nervös när jag fotar bröllop, man kan inte göra om.. Och så måste jag lära mig att dirigera paren lite mer, men det går framåt..


4 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

De där stolarna är fina, min dotter har sådana i sitt kök, sköna är de att sitta på också;-)

Vilka fina bilder på brudparet, vad duktig du är på att fota, det kommer att gå galant i helgen!

Kram,
Regina

Hanna sa...

ja lite ledighet ibland är toppen.
Kram
Hanna

Viola sa...

Vilken tur du haft med vädret, årets varmaste dagar och vilket kap ni gjorde :) ha en fin vecka, kram

Mamma Z sa...

Hua att vara bröllopsfotograf. Jag som amatör rejält har varit det på 4 bröllop under min karriär *fniss*
Men det blev helt okej bilder. Men håller med om det där när man skall säga "stå stå, gör si, gör så" är lite knepigt. Men roligt för det är ett ärofyllt uppdrag.
Glömmer aldrig det bröllopet då jag även skulle fota festen.
Brudparet hade ställt upp en låååång stege mot en ladugårdsvägg så skulle jag ta en gruppbild på alla gäster ovanifrån..
Kan säga att jag fick skicka upp någon modigare på den! *skratt* Är enormt höjdrädd!

KRAM

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade