måndag 17 september 2012

Smultronställen!!

Igår var jag i Vilshult, ca 1 mil härifrån, för att fotografera en familj.. Oftast frågar jag om de har något ställe som de skulle vilja fotograferas på, och ibland har de det.. Det bästa är ju då att jag åker till platsen och tittar för att se hur ljuset ligger osv.. Ibland så finns det inte tid till det utan jag får lita på att de hittat en bra plats, och oftast funkar det.. Igår funkade det verkligen.. Vilken plats vi kom till efter vi hade kört ut i ingenstans..
Mitt i skogen så var det ett öppet fält med stenar och ruiner.. Det hade tydligen stått ett torp där på 17-1800-talet, minns inte vad det hette nu.. Det fanns jättefina gärdsgårdar och ljuset var perfekt då vi var där vid 17-tiden..
Det fanns också en liten liten sjö som låg långt ner.. Blev en fin bakgrund.. 
Jag hade aldrig hittat ut hit om inte de vetat om detta ställe.. Tänk vilka smultronställen det finns runt omkring där man bor som man inte vet om, och många som man säkert aldrig kommer att hitta heller..
Jag tycker det är lite svårt att placera ut personer när de är så många, det är något jag måste träna på.. 
Bilderna är nu skickade till familjen så de kan välja vilka de vill ha.. Hoppas de hittar några de är nöjda med..

Har ni märkt att det är ett musår?? På ett dygn har vi tagit 4 möss under vår vask i köket.. Hur äckligt är inte det?? Vi som aldrig sett till några möss innan mer än de katterna dragit in och som oftast då varit döda.. Så nu skall vi köpa mer fällor och sätta i källaren med, för hur makabert det än låter så skall de döden dö.. De skall vara ute och inte inne och snylta värme och mat hos oss, så det så..

Jag har nu jobbat en natt och har två kvar innan två lediga nätter, fast jag skall på utbildning på torsdag så inte mycket till ledighet för mig..
Önskar er alla en bra fortsatt måndag..



Ps.. Vill ni följa mig i bilder så finns jag på Instagram under namnet photobymaria1 =) Ds..

7 kommentarer:

Annelie L sa...

Jättefina bilder med härlig bakgrund .Var det deras egna mark, eller kan du åka dit med andra och fota också.
Jag tycker inte speciellt illa om möss, men nog håller jag med om att de ska hålla sig utomhus.
Hoppas ni får tag i bra fällor <3

Kram Annelie

Roses & Angels sa...

Tack Maria, lovar ska inte stressa =) KRAM♥

Nina sa...

Vilket mysigt ställe, jättevackert och fina foton så klart :)

Nog för jag gillar både möss och råttor, men jag håller verkligen med dig! Är dom inte tama och i bur så ska dom hålla sig utomhus! Tar inte katterna dom? Lycka till med fällorna iaf, hoppas ni är så modiga att ni kan tömma dom sen..

Hare kanoners!
Kram Nina!

Nyanser av vitt sa...

Hej
Tack för din rara kommentar om mina tomtar. Igår gjorde jag en helt i vitt. Ikväll är det kurstillfälle nr 2. Ska bli så kul.
Superfina bilder som vanligt Mia. Du är mycket duktig.
Ha en fin dag.
Kram Agneta

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Bilderna blev jättefina!
Usch mus år;(
Vi skaffade katt och herregud vad hon har släpat in både levande och döda möss. Innan hade jag musfobi, nu är jag glada om de är döda.
Kram Anette

Jenny sa...

Hej Maria!
Vilka fina bilder på familjen, de kommer säkert bli jättenöjda:)

Usch då, möss är söta men man vill inte ha dem inomhus;)

Kraam Jenny

20-talshuset sa...

Vad spännande och kul det verkar med dina fotouppdrag. Å jättefina bilder på famljen blev det också! Kram Anna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade