måndag 6 februari 2012

Tjoho!!!!

Dagen idag har blivit en bra dag.. Först och främst har jag ju varit ledig efter en helg med jobb och så har jag shoppat..
Men dagen började med ett telefonsamtal.. Det var min svärfar.. När vi var hos dem förra veckan så nämnde jag ett objektiv jag vill ha men tycker kostar för mycket men att jag kan tänka mig ett begagnat + att jag har skrivit här i bloggen om det.. Idag hade han hittat ett på Blocket, så jag gick in och jag hittade två olika annonser.. Jag skickade meddelande med länkarna till annonserna till två fotografer som jag har kontakt med för att få veta om det var något att satsa på.. Då hittade en av dessa fotografer en annons till på Blocket med ett ännu bättre pris än de två andra.. Jag ringde och hade lite otur med att jag inte var först men hade tur att den som var före mig inte hört av sig mer, han ville avvakta till nu ikväll och hörde av sig för ett tag sedan med ett glatt besked, objektivet är mitt.. YES!!! Så nu längtar jag till jag får hem det så jag kan prova det.. Tack Pierre för tipset!!! Så här ser det ut..
Blev ju med det sugen på att fotografera och jag kände inte för att gå ut i kylan så det fick bli på något inne och då är ju katterna illa ute.. Pelle låg i vardagsrumsfönstret så han fick ställa upp.. Tror att han är liiite trött på mig..
Annars idag har det varit skjutsning av min mamma som behövde komma till Olofström och handla.. Var inom en vända på Lindex med och där hittade jag en stickad tröja som jag köpte..
Annars har det varit en slappardag.. Har iof avfrostat frysen med fast den skötte ju sig själv, ja nästan.. Det hade runnit ut vatten över köksgolvet när jag kom hem så det var bara att torka..
Ledig i morgon med och det blir ganska slappt då med kan jag tänka..


Ha det gott alla fina läsare..


Kram Mia

2 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Grattis till ditt nya objektiv!!! Åååå jag är så sugen på att köpa ett nytt objektiv, men jag tycker det är svårt också, då jag velar mellan tre olika...hum.

Skön för dig att ha lite slappardagar, det behövs emellanåt.

Ha en fin tisdag!
Kram,
Regina

Anna sa...

Kul när man kan fynda ibland :)
Längtar till den dagen jag ska få en systemkamera, de dröjer ett tag till:(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade