fredag 24 februari 2012

36 timmar kvar!!

Ja nu har jag "bara" 36 timmar kvar att jobba av de 78 jag har denna veckan.. Jobbar tre nätter nu över helgen á 12 timmar.. Skall bli gott att ha dem överstökade sedan.. Jag gillar ju att jobba natt men det är tröttsamt för kroppen att göra det och helst när jag numera inte gör det alltid som jag gjorde innan..
Patrick jobbar eftermiddag så jag promenerade med honom till jobbet och sedan vidare ner till Willys för att handla lite.. Fy tusan vad det blåser ute, rena hösstormar.. Ner till byn var det medvind men hem var det motvind och det var minsann jobbigt att gå med två kassar som vinden tog tag i.. Men jag kom hem..
Jag promenerade inom Jennifers presentbod med när jag ändå gick förbi.. Där hittade jag en söt ljusrosa duk, 2 fina kuddfodral i rosa och två ljuslyktor som oxå är rosa.. Och billigt blev det för jag hade presentkort dit som jag fick i julklapp av svärisarna.. 
På Willys köpte jag en Primula med som jag tänkte kunde pigga upp tillvaron en aning.. Så allt detta får nu bo i vårt vardagsrum, så där blev lite vårigare.. Jag har egentligen aldrig gillat rosa, det har jag börjat göra nu på sista tiden, en vacker färg har jag kommit på..
I fönstret har jag två IKEA-lampor i gräddvitt, som jag egentligen inte gillar så mycket.. Skickade ut en förfrågan om någon skulle till IKEA och kanske i så fall kunde köpa två ljusrosa lampskärmar till mig, får då efter en kort stund en kommentar från en vän, Helene, att hon just då var på IKEA... Så hon inhandlade de till mig.. FB är förbaskat bra..
Nu skulle jag ju helst vilja ha andra lampor men jag vet inte vad för några så dessa får duga så länge.. Helst en ny matta i vardagsrummet med hade ju varit bra, just nu ligger det en svart rya där..


Nä nu skall jag börja på maten lite smått, idag blir det Fläskfilégratäng med ris och sallad och sedan bär det av till jobbet.. Receptet till Fläskfilégratängen kan ni hitta HÄR på min receptblogg..

Ha en mysig fredag på er nu och glöm inte ta hand om just DIG..


Kram Mia

4 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen,
Tittar bara in för att önska en trevlig helg.
Kram Agneta

Annelie L sa...

Så vårligt och fint du har fått det i vardagsrummet. Visst känns det gott att se hur rummet liksom helt förändras genom små detaljer och andra färger.
Hoppas du får en skön helg och tillfälle att njuta av den vackra primulan och vårsolen <3
Kram Annelie

Hem och Lycka sa...

Visst är det bra med FB och snälla vänner! Fint du fått till det!

kram Mia

Madame Morell sa...

Hej natt-uggla! Du gör som jag under ditt nattpass ser jag, hihi, kommenterar och kikar runt bland bloggvänner. Kämpa på! Gäsp, gäsp. Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade