tisdag 16 augusti 2011

Uppåt väggarna!

Ja nu är det mycket "väggöra" och "väggtänk" här hos mig..
Idag har jag slipat spackel och målat ett par omgångar på hallväggarna på övervåningen och det blir så bra.. När jag är klar med det (en omgång färg får det bli i morgon med) så kan Patrick göra det sista med att sätta upp taklister och golvfoder.. Sen är trapphall och hallen uppe äntligen klara.. Sen är det bara till att börja med spackling, slipning och målning nere med..


Idag hade äntligen lampan jag vill ha kommit till Eko så när Patrick kom från jobbet så körde vi dit och inhandlade den.. Den är inte supervacker men den passar ändå där på väggen i trappen och jag är jättenöjd.. Nu har vi ingen el än dit så vi kan inte testa hur ljuset är men upp kom den ändå för jag ville ju se hur den ser ut.. Vi måste byta sladd i den med för det sitter en svart i nu och det vill jag inte ha mot den vita väggen.. Här skall ni få se en liten sneak-peak på hur den ser ut..
Ni kanske minns att jag nämnde att jag skall göra en fotovägg med bilder som jag tagit på artister.. Nu har jag fixat bilderna jag skall ha till den väggen.. Massor av bilder att välja på och det var så jäkla svårt men jag kom fram till några jag vill ha just nu.. Lätt att byta ut sedan om jag vill.. Just ni ligger de nedanför soffbordet och väntar på att jag skall måla ett par tavellister och få upp dem på väggen som de skall sitta på..
Det är inte den bästa väggen att ha dem på men just nu är det ändå bäst men inte bra.. Men den dagen vi har ett rum över så skall det finnas en rejäl fotovägg där, det rum som jag skall ha som kontor/pysselrum.. Men nu får de hänga här.. De tre tavlorna som hänger där skall ju absolut inte sitta där..
Idag har jag oxå hunnit med att promenera tillsammans med en kompis.. Vi gick 11,5 km på ca 100 minuter =) Kändes i benen kan jag lova.. I morgon skall vi gå samma runda igen.. Nu jäklar skall jag minska i vikt..


Ikväll har jag fått ett spännande samtal.. Jag har fått en förfrågan om ett häftigt fotouppdrag som jag tackade ja till.. Spännande men skrämmande.. Hoppas jag klarar ut det och att de blir nöjda.. Mer om detta kommer sedan.. På fredag skall uppdraget ske..


Nu lite soffsittning innan det är dags att dyka i säng igen.. Dagarna går så fort så jag tycker jag hinner inte stiga upp förrän jag skall i säng igen..
Ha en fin fortsatt kväll och en härlig onsdag..


Kram Mia

3 kommentarer:

Lilla Brödhult sa...

Jisses vad flitig du har varit:) Skönt att promenixa, jag försöker att göra det varje dag. Snygg lampa, blir fint med en fotovägg sen oxå...
Ha det så gott kram Helene.

freddesvitahem sa...

Eko Fjälkinge har mycket fina saker. Fast inte så ofta man stannar till där på vägarna upp till Hulta.
Blir nyfiken på vad för fint du inhandlat där.
Pysslig du är och alltid kul o pyssla och byta ut efter viss tid. Det gör att man mår fint och känner att det blir något nytt för en liten peng.
Kramis på denne onsdag.
Fredde

Patricia sa...

Hmmm .. det var en "ret-sticke"-bild du la ut på lampan .. ha ha .. =)
Men det ser ut att kanske vara en snygg lampa .. =)

Jag har med haft lite funderingar på var man kan sätta upp alla bilder man tar och jag fotar ju inte en tiondel så mycket som du, men jag har med klurat på trapphuset, där är lite tomt .. får se om det blir något med det.

Må så gott och lycka till med uppdraget på fredag, det går säkert bra!

Kram Patricia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade