torsdag 11 augusti 2011

Kräfs!

Åter en regnig dag, men jag klagar inte.. Jag är ledig och har det bra trots regn.. Fast jag sticker ju inte under stol med att jag gärna haft lite mer sol på min semester, men som sagt njuter av ledigheten trots regn..

Ni kanske minns att jag nämnt att vi skulle göra vid väggarna i trappuppgången, hallen uppe och hallen nere.. Nu har Patrick satt upp alla liggande råspont som skulle upp i trappuppgången och jag har målat en liten vägg.. Nu skall det bara spacklas, slipas och målas på väggarna som är kvar uppe och nere.. Äggskalsvitt blir det och passar bra till den inte helt kritvita panelen.. Bilder kommer så småningom.. Vi tar det sakta för man vill ju göra annat med på sin semester, men som sagt är det snart klart.. Tanken är ju att måla hallmöblerna med..
Måste bara visa lappen som sitter på ett hjärta som jag fick av fina Sari då jag beställt varor från Lilla Provence.. På framsidan står det att den inte är lämplig för barn under 36 månader och vänder man på den så står det att den inte är lämplig för barn under 14 år.. Ha ha.. Tyckte det var lite kul och jag har sagt till Patricks dotter Johanna som är 13 år att hon enbart får leka med framsidan om hon tänkt leka med hjärtat ;)
 Ikväll har vi smaskat i oss dessa röda och rosa härliga delikatesser.. Smarrigt värre.. Till det så gjorde jag en Ost- & tomatpaj a'la Viktväktarna, bra mycket godare än vad jag trodde.. Vill ni ha receptet så kan ni kika in på min andra blogg "NattMias recept med pro-points" Passar ju utmärkt till dig som är vegeterian med..

En härlig kvällspromenad är gjord med så nu skall jag bara slappa fram till sängdags.. I morgon hoppas jag att jag får det glädjande beskedet att EKO fått in den lampa jag vill ha.. Den skulle komma i slutet av veckan.. Så har den det så blir det en tur till EKO i Fjälkinge och inhandla och sedan sätta upp den i trappen..

Ha nu en fin natt och en härlig fredag..

Kram Mia

4 kommentarer:

Fiffiga Systrar sa...

tjoho! Kikar in för första gången. ska kika runt nu. önskar dig en trevlig fredag! /emelie

Nina sa...

Det ska bli kul att se foton på hallar och trapphus sen. Bra att skynda långsamt, tror jag. Jag bor med en som mer skyndar än långsamt, oftast. Ändå blir han aldrig klar?? ;)

Kul den där kudden.. :)

Önskar en fin helg!
Kram Nina!

Vit dröm sa...

Ska bli kul att se när allt är färdigmålat och klart!
Ha en toppenfredag!
Kram

Annika N sa...

Såå gott med räkor :-)
Blir säkert jättefint när det är klart.

Ha en trevlig helg !!! Kram Annika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade