lördag 3 juli 2010

Love sol och värme.... men...

Som sagt så älskar jag solen och värmen , men inte när jag har jobbat natt och skall sova.. Idag var det ju supervarmt och det blåste inte det minsta så det märktes inte ens att atandörren var öppen.. Jag kunde inte sova mer än ett par timmar sen gick det inte mer.. Men jag låg kvar och vilade nån timme till.. Jobbar ju inatt med och behöver ju sömn, men när det inte går att sova i värmen så får man ju göra det bästa av det ändå.. Skall nog klara denna natt med.. Men i morron MÅSTE jag sova annars blir det tufft sista natten..

Idag blev det åter en cykeltur, denna gång varade den i 47 minuter.. Svettigt värre men så skönt.. Patrick hängde med så jag slapp att svettas ensam.. Väl hemma så skulle vi grilla, då fick jag ett sms av min dotter om att hon och hennes kompisar ville hem från stugan i Norje så det var bara att packa in sig i bilen och köra för att hämta de tre brudarna.. När vi kom hem var maten nästan klar, perfekt.. Jag gjorde bara en sallad.. Ja jag hade ju gjort en VV-potatissallad innan idag så det var ju bara att duka fram den på altanen där vi sedan satt och njöt av god mat..

Och nu sitter jag på jobbet och skall göra fram till kl 8.19 i morgon bitti.. Sådana här nätter när man inte sovit så bra på dagen önskar man att man haft sovande natt, fast å andra sidan hade inte betalningen varit så bra då, så bättre med vaken natt och ett måste på mitt jobb med ju för den delen..
.
Nu önskar jag er alla en bra natt med god sömn och en alldeles underbart bra söndag med massor av sol, fast just över mig och min säng kan det allt vara lite svalare ;-)





Ps.. Glöm inte min tävling som du hittar HÄR.. Ds

11 kommentarer:

Uttan sa...

Ja Du käre Värld vad varmt det varit idag....
Kan tänka mej hur svårt det måste vara att sova i värmen.
Än så länge är vårat hus svalt och vi måste se till att hålla dörrar och fönster stängda om dagarna så inte värmen kommer in.
Men på altanen var det 40 grader när jag kollade så där kan man inte vara på dagarna.
I dag hade de lovat regn men icke en droppe än.
Mannen har fått samla upp torra löv med gräsklipparen för det ser ut som höst på framsidan.
Ha en fin jobb natt och hoppas Du kan sova bättre i morgon fm.
Jag väntar hem Mannen framåt två i natt han jobbar i helgen han också.

Ha det Gott!
Kramar!

Gårdsromantik sa...

Här kan man inte sova med öppet föpnster - för då blir man uppäten av myggen!

Hoppas du får en lite svalare sömn nu :-)

Kram Maud

Nina sa...

Ja, ojoj, din stackare! Men om ca en timme får du sova iaf. Hoppas du har fixat natten. Och hoppas verkligen du kan sova lite mer idag!

Du kan inte lägga sig på en solsäng, eller nåt, i skuggan istället? Superskönt att somna ute, tycker iaf jag :) Klart man sover ju bättre i sin säng, men inte om det är så varmt att man inte kan sova...

En fläkt kanske skulle hjälpa lite oxå. Vi har en och det brukar kännas skönt när den snurrar om fönstret samtidigt är öppet så det virvlar in lite ny luft, annars gör det knappt nån skillnad.

Sov gott strax!
Kram Nina!

Tjohalia sa...

Häng upp två blöta handdukar över fönstren som är öppen, och då sover du bättre för de blöta handdukar suger sig åt värmen. Har testat på en blöt lakan också, men det torkade lite för fort. :-)
I natt var det varmt i vår lilla "sommarstuga" plus man var lite röd om ryggen, då blir det supervarmt. Hoppas du fixade natten i allafall.
Kram.

Hanna sa...

ha en fortsatt bra söndag!
kram
Hanna

Ett Vitare Hem sa...

Här hade vi så varmt igår när vi hade vår lilla bloggträff som var helt underbar men luften stod verkligen helt stilla, idag fläktar det lite svagt och så mycket skönare det blir ;o), hoppas du kan sova!
Ha en riktigt underbar dag!
Kramis/LenaS

Anonym sa...

Jag har inte haft problem att sova på natten men jag blir så trött av värmen, men vill ändå ha den kvar för när det väl börjar regna så håller det ju på i evigheter. Så man får passa på och njuta :-)

Ha en härlig söndag och hoppas du får sova lite mer. Ha det gott !!! Kram Annika

hemma hos lilla mej sa...

Här är det bara så himla varmt.Hoppas att du kan sova en stund.Önskar dej en skön dag vännen.Kramar Rita ♥

Tina sa...

Hej fina Mia!!
Åh!! Ja,fy det måste ju va jätte jobbigt att försöka sova DAGTID i denna värme..tycker det är jobbigt NATTETID så jag kan ju bara föreställa mig hur det är för dig!!
Hoppas att du fått sova nu & att du känner dig piggare!!!!

Hoppas att du mår bra annars!!!
En svalkade kram ( STOR ) till dig från din vän Tina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas du haft samma väder som här, då tror jag du sov gott. Regn och mycket svalare idag. Håller med om att det är svårt och sova, även på natten när det är sån fuktig värme. Du är duktig som cyklar, och din potatissallad kommer jag göra ofta i sommar.
Kram till dig
AnnaMaria

Patricia sa...

Ja jisses så varmt det är...jobbigt varmt!!

Minns när jag jobbade natt på sjukhemmet för 100 år sen och hur jobbigt det var att sova såna där riktigt varma dagar..lider med dig och hoppas du fått sova bättre idag.

Kram Patricia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade