söndag 11 juli 2010

Stranden!!

Underbara sommar!! Eller vad säger ni?? Visst är det härligt.. Jag vet att det finns de som inte tål värmen så bra och er tycker jag synd om just nu.. Men jag är lite ego och känner att Wow, vilken sommar vi har.. I morron är ju min första semesterdag, har ju haft ledig helg nu, och i morron kan det komma åskskurar, kan ju faktiskt vara skönt..

I fredags var vi nere på Killebomfestivalen i Sölvesborg.. Vi åt på restaurang och så lyssnade vi på Erik Grönwall, vinnaren av årets idol.. Det var riktigt bra fast jag tyckte att han lät lite mesigare live än vad jag tyckte han gjorde på tv, men var kanon ändå och småtjejerna var saliga.. Han bjöd mycket på sig själv och flirtade en del på de gråtande, skrikande tjejerna..

Igår var vi hemma i värmen.. Jisses vilken värme det var och luften stod helt stilla.. Svettades bara man andades.. Fast jag gillar det :-) Jag t.o.m promenerade en runda mitt på dagen när det var som hetast ute.. Välbehövligt.. Storstädade badrummet gjorde jag med och efter det behövdes det en rejäl dusch..

På kvällen kom våra vänner Katta och Per hit för att äta grillat med oss.. Alltid lika trevligt när vi träffas.. Och gott åt vi så jag var mer än mätt..

Idag har det med varit en kanon dag med sol och värme.. Så på förmiddagen drog vi till Sandviken, en härlig sandstrand som ligger strax utanför Sölvesborg.. När vi kom var det rätt lagom med folk men efter en stund så fylldes det på och det var massor av folk överallt.. Jag gillar när det är så mycket folk, inte när jag hade barnen små men nu när man slipper att hålla koll på barn så gillar jag att sitta och kolla på allt folk och man träffar alltid på någon man känner.. Jag lyckades få lite färg på min blekfeta kropp med, det mesta i brunt men lite i den vackra röda kulören med ;-)
.
Nu sitter jag på altanen när jag skriver detta och det mullrar i bakgrunden av åska, än så länge så är den på ganska långt håll.. Patrick sitter och tittar på fotbollen..
.
Jag har inte läst bloggar på några dagar men tänkte att nån skall jag hinna med nu när jag är klar här men jag hinner inte kolla in till er alla som jag brukar följa, men jag vet att ni har överseende för det är nog så hos de flesta.. Man är hellre ute när det är så fint väder än att sitta vid datorn..
Njut nu av den vackra sommarkvällen..




9 kommentarer:

Zebbes mamma sa...

Vilken fin bild på katten :) vår hund håller på att börja älska vattenduschen.. Han är inte lika rädd längre för vatten, tack vare värmen.. Jag själv vet inte om jag är beredd att hålla med om att värmen är underbar :) Men visst känns det bättre att avlida av värmeslag än att frysa ihjäl under vintern.. :)

Samma här när det gäller andras bloggar.. man orkar inte / hinner inte kika in hos alla man följer .. Bloggning är ett bra vinterprojekt ;)

Ha det gott och njut så mycket du kan av värmen :) Kram Mia

Nina sa...

Ja, det är sååå härligt nu! Jag tycker oxå synd om dom som inte klarar värmen, men dom mår ju inte sämre av att vi som gillar den njuter av den :)

Så fina bilder! Men det brukar du ju ha.. Den på Gusten var jättefin!

Fortsätt nu och njut av semester och härligt sommarväder! Det gäller att suga åt sig av den så länge den varar :)

Kram Nina!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tittar in lite snabbt idag, håller på och packar det sista.
Önskar dig en härlig sommar, njut av ledigheten.
Stor kram till dig vännen
AnnaMaria

Uttan sa...

Ja visst e han söt den där Erik.

Så skönt med lite åska här har vi hoppas på att få lite åskväder så det ska rensa ut och att det ska regna lite för allt är så torrt.
Nog är det tropisk allt uj så varmt jo jag gillar värme jätte mycket men det här är mer än jätte mycket.

Visst är det så man läser bloggar men man kanske inte ger kommentarer alltid.

Nu hoppas Jag ditt paket kommer idag och att Du får åter en fin härlig ledig dag!
Kram!

petra sa...

Vi hade 30 grader i vår pool igår, där låg vi lääänge.
Vilken sommar vi har ; )

här åskade det rejält i går kväll och det kom ett härligt regn oxå, det behövdes verkligen.
Idag är det lika varmt igen. Så nu blir det säkert några timmar i poolen ; )

ha en härlig dag

Källeboda lantliv sa...

Javisst var det skönt i sandviken i går ...jag älskar också sommaren men det var nästan för varmt igår.men vill man va fin så får man lida pin ..hi,hi ..för lite färg piggar ju upp ...håller med att läsa bloggar i värmen ligger lite på is just nu ...to hot ! grillning på kvällen är gott och mysigt ! njut av din semester nu ..kram jeanette.kallebodalantliv

Nyanser av vitt sa...

Hej Mia,
Visst är det härligt med värmen om man inte måste sitta inne på ett 27 gradigt kontor som jag gör...fel på ventilationen.
Ha det toppen
Kram Agneta

Patricia sa...

Önskar jag tålde värmen bättre, jag tycker det är jobbigt när det blir över 25 grader, och den höga luftfuktigheten är jobbig för kroppen och man sover dåligt och blir helt slut..så nja, jag tycker det är lite jobbigt om du frågar...=)

MEN det blir inte bättre av att klaga, så jag gör vad jag kan, svalkar mig så gott det går, sitter nu med blöt handduk över axlarna under takfläkten i korsdraget...som inte känns för visso... ha ha.
Det kommer sämre dagar så det är bara att gilla läget... =)
Men skönt att du trivs med semester och allt... =)

Må så gott!!
Kram Patricia

Patricia sa...

Önskar jag tålde värmen bättre, jag tycker det är jobbigt när det blir över 25 grader, och den höga luftfuktigheten är jobbig för kroppen och man sover dåligt och blir helt slut..så nja, jag tycker det är lite jobbigt om du frågar...=)

MEN det blir inte bättre av att klaga, så jag gör vad jag kan, svalkar mig så gott det går, sitter nu med blöt handduk över axlarna under takfläkten i korsdraget...som inte känns för visso... ha ha.
Det kommer sämre dagar så det är bara att gilla läget... =)
Men skönt att du trivs med semester och allt... =)

Må så gott!!
Kram Patricia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade