tisdag 1 februari 2011

February Photo Challange

Rubriken jag har idag hade Fotografen Matilda Bäcker på sitt inlägg i söndags och jag blev nyfiken.. Inlägget var alltså om en utmaning, och så här skrev Matilda:

"Reglerna är att varje dag fotografera något (ett substantiv) på en bokstav i alfabetet, med start på A och hela vägen till Ö. Ett substantiv är alltså ett ting, en sak.
En bild varje dag, en bild på varje bokstav. Observera här att jag som sagt inte räknar med W.
Bilden ska också vara tagen nu i februari för detta ändamål och får alltså inte tas ur ett redan befintligt bildarkiv."

Givetvis ville ju jag vara med och här kommer första bilden.. Det är på min dotter Amanda som faktiskt fyller 17 år just idag.. GRATTIS min fina dotter!!


Bilden är tagen med mitt nyaste objektiv, ett 50 mm.. Nu hade jag ju inte den bästa ljussättningen, 2 st bygglampor, men jag tycker det blev hyfsat bra ändå..
Bilden här under är på blommorna som Amandas pappas fru var inom med till Amanda på hennes födelsedag..


I morgon skall jag iväg och plåta ett hus som skall säljas.. Spännande!! Hoppas jag klarar ut det och att familjen blir nöjd och att huset blir sålt för det de vill.. Det skall bli kul, efter det roliga så blir det inte lika roligt, då skall jag till tandläkaren..
När jag sedan kommer hem skall jag komma på vad 2 februari skall få bjuda på för bild med bokstaven B..

Ha nu en fin fortsatt kväll och en skön onsdag..


3 kommentarer:

Pia sa...

Jättefina bilder Mia!
Vilken kul idé att fotografera efter alfabetet. Kanske ska ta och göra det på min fotoblogg?!

Önskar Dig en skön fortsättning på veckan!
Varm kram!

Anna sa...

Jättefina bilder!
Lite kul me alfabetet, kanske man ska te efter, är de ok?

Kramis

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka fina bilder och kul med dina fotouppdrag, grattis till dem!
Ha en fin dag!
Kram/Lena

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade