fredag 21 januari 2011

Soliga fredagen..

Vilket väder vi har haft här idag.. Inte ett moln på himlen och graderna låg runt nollan.. Kanonväder!! Jag var ute en liten stund med kameran.. Nu tycker ju jag att jag har plåtat allt som finns häromkring både avigt och rätt och jag tycker det är lite tråkigt med vintern då alla bilder ser likadana ut, typ.. Men ett par bilder skall nu absolut få se, och resten kan man se på min FB-sida, Photo by Maria..



Annars idag har det inte hänt så mycket.. Jag sov/låg länge idag eftersom jag skall jobba i natt, natt 1 av 3 nu.. I kväll tänker jag promenera till jobbet, har inte gjort det sedan jag var sjuk för jag har inte känt mig helt okej i kroppen, det gör jag inte än men känner mig så pass att jag orkar gå de 25 minuterna till jobbet och därifrån i morgon bitti..

Just nu sitter jag i soffan och väntar på att min kock, Patrick, skall bli klar med maten som idag är från ett Vikt Väktarrecept, Fläskfilé Parma.. Det har vi aldrig gjort innan så det skall bli spännande.. Vill man ha receptet på det så kommer det att ligga på min andra blogg lite senare ikväll. HÄR!!
Nu börjar det dofta gott här så snart är det nog klart..

Njut av fredagen alla, både ni som jobbar, skall jobba eller är lediga..

11 kommentarer:

Hanna sa...

Vi hade jätte fint väder på förmiddagen och jag tog en långpromenad, men eftermiddagen blev det tyvärr mulet.
Ha en fin fredags kväll.
kram
Hanna

Uttan sa...

Lyxigt med egen kock ;)

Solen har visat sig lite här också men i går var det nog bästa vädret.I kväll har det snöat lite :( Vår vill Vi ha!!

Trevlig Helg!
Kram!

Godastunder-tokigaidéer sa...

Här har det varit mulet men legat runt nollan och det är helt ok för den sista tiden har det varit tö och det har forsat vatten i skåne. Dina bilder är å fina, härligt...

Kram Anna

Roses & Angels sa...

Mmm låter gott det där med fläskfilén och det bästa att man slipper laga den själv. JA du vad säger man. TÄNK om man vore lika bra på att fota som du!!! Fina bilder. Önskar dig en fin helg. KRAM

Pia sa...

Vackra bilder!

Här har vädret varit mestadels mulet hela dagen, men imorgon har de lovat sol. Gissa vem som ska ut med kameran då?! :)

Kika in hos mig, jag har en liten utmaning till Dig.

Kram!

Annika N sa...

Hoppas middagen smakade gott :-)
Fina bilder !!! Kram Annika

Anna sa...

Jättefin isbild!
Skönt och ha en egen kock hemma de är lyx :)
Min gubbe är duktig på mat han me men då blir de turksikt som jag älskar.
Kram

Lilla Rummet sa...

Det där lät gott med fläskfilén. Kul när man slipper laga maten själv.
Jättefina kort du tagit.
Ha en fin helg.
Kram Britt

oumberligating sa...

Fint som vanligt inne hos dig! Önskar trevlig helg!
Kram ifrån oumberlige peter!

[ c o y o t e ] sa...

Hej...

Oj.. vilka vackra naturbilder..
Ja, så härligt har det vart med solen som lyst på oss även idag.. Detta behövde vi..
Tack för rar kommentar om bilen..

//Mia

Inspiration i vitt sa...

så vackra bilder du tar Mia, du är såå duktig att fota. Mmmmm så gott det lät, ska titta in på receptet. Kram på dig/Ingela.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade