tisdag 21 september 2010

En underbart vacker höstdag!!

Vilken vacker höstdag vi har haft idag.. Jag sov iof bort halva men det jag hann med var så härligt.. Varit ute och promenerat en kort runda och så har jag planterat blommor..

I torsdags förra veckan så skrev jag ju om att jag hade fotograferat tre syskon, det var dessa tre här under som befann sig framför min lins.. Det är mina två barn, Johannes och Amanda, och så deras lillasyster Alice.. Barnens pappa fyllde år i lördags och då ville Amanda ge honom bilder på dem och frågade om jag ville plåta dem.. Så klart jag ville.. Så i torsdags träffades vi hos barnens farmor och deras pappa var helt ovetandes..

Men så svårt det var att få bilderna bra och en anledning var säkert att jag är mamma till två av dem.. Johannes är som jag och gillar inte alls att vara med på bild och lilla Alice, 2 år, var trött.. Så det var kanonsvårt att få en bra bild där de blev bra alla tre.. Men jag tyckte jag fick några bra bilder där enbart Alice var med.. Alltid lättare att fokusera sig på en person än tre, men jag gillar utmaningen så jag gör ju gärna om det..

.
Igår när jag körde från Vikt Väktarna, som förövrigt visade på -0,5 kg ;-) , så fick jag ett sms från Alice mamma.. Hon skrev att hon ställt en påse med blommor på vår trapp som tack för bilderna.. Mötte henne innan jag hann hem och tackade och tyckte inte alls att hon behövde det, det var ju mina barns familj jag plåtade och det gör jag faktiskt utan att ta betalt.. Men gulligt gjort av henne tycker jag ju så klart att det var och när jag såg påsen på trappen blev jag så glad, verkligen fina blommor..
Idag har jag planterat dem och insåg att lite större krukor och något snyggare hade ju inte varit fel, men nu hade jag ju inte det så dessa får duga så länge.. Skall se om jag hittar något jag vill ha sedan..
Tack Sara!! Jag blev verkligen glad..

.
Nu är jag placerad på jobbet för natt två av tre.. Jag skall ju vara ledig min andra helg på raken nu vilket skall bli skönt.. På torsdag morgon går jag av för fyra nätters ledighet..
Men först har jag ju lite kvar att jobba innan ledighet.. I morgon skall vi ha möte med så direkt efter jag har sovit får jag ta mig till jobbet igen.. 15.45-17.45 har vi möte och kl 22 börjar jag jobba igen.. Känns ju sådär.. Mötet har chefen flyttat på, det skulle vi haft förra veckan egentligen.. Men om det bara är en engångs företeelse så kan jag ju stå ut.. Men lite får jag ju gnälla ;-)
.
Ha nu en bra natt alla och hoppas vi får lika fina höstdagar hela veckan..




11 kommentarer:

Anette sa...

Härlig blogg...nu scrollar jag mig ner en stund och kikar in till dig

kramar @nette

Penseldraget sa...

hej vännen
jag ska göra mitt bästa för att inte stänka ner BMW,n =) så fina foton du tar förstår att de blev uppskattat...era hyllor är klara nu så skicka mig din adress har nog inte den kvar tyvärr
kramar pia

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fina bilderna blev!!
Ha en underbar dag!
Kram/LenaS

Annika N sa...

Blev väl fina dina bilder..tycker jag iaf ! Söt liten tös :-)
I dag är det kanonväder här !

Ha det gott !!! Kram Annika

Uttan sa...

Roligt att få fina blommor och så passande att få höstblommor att ha ute.Nu vill man verkligen göra fint på trappan. Vi var in i blomsterhandeln här i Leksand ( där vi är nu) i dag oj så mycker fint det fanns.
Ja nu vill vi ha fina soliga höstdagar.

Kramar!

fröken Sätterlund ✯ sa...

Vilka fina blommor du fick :) Ja visst är det svårare ju fler som är med på bilden. Jag håller ju på med skolfoto under hösten och ibland har man upp till 30-40 st samtidigt. Det är inte lätt :D Men övning ger färdighet och så behöver man lite tur också ;)

Håller med dej om att man ska vara lite försiktig med redigeringen. Men en del förbättringar gör susen :)

Lycka till!
Kramar Therese

[ c o y o t e ] sa...

Hej!

Vilka fina bilder det blev!!

Kram Mia

Vardagslycka sa...

Vilka fina bilder du har tagit!
Här har vi också haft en strålande dag idag!
Webshopen är mittständiga dåliga samvete, jag har svårt att hinna med uppdateringar i den men självklart går det bra att beställa via mail om man ser något i bloggen. Kalenderhjärtat kostar 69:- och jag tror inte det kan bli så dyrt med frakten om det bara är den du är intresserad av.
Ha det så gott och du ska veta att jag blir jätteglad över dina hälsningar!
Kram, Carina

Nina sa...

DEt var ju en jättefin bild på syskonen :) Vad roligt att få en sån på alla sina barn!

Hoppas det har gått bra efter både möte och jobb, det blir skönt med lite ledigt på det, nu snart.

Skön helg önskar jag dig!
Kram Nina!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Inget fel på dom krukorna, jag tycker det blev fint på din trappa. Fina foton har du tagit också, bra presentidé av dottern.
Ha det gott
Varm kram
AnnaMaria

kallebodalantliv sa...

Vad fint du gjort det på din trappa ...det blev ju kanon...tycker mig känna igen en liten tjej på bilden ..nämligen lilla Alice som jag har på min förskola ..en liten go tjej ...dina bilder blev visst bra ..söta kids ...måste vara kul att få utöva sitt intresse ...nu njuter vi av en häärlig höstdag ! ha det gott ! kram jeanette.kallebodalantliv

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade