torsdag 13 december 2012

Lucia

Så var snart Luciadagen slut och jag har inte sett en enda lucia live, men på tv så såg jag ett härligt litet dagisluciatåg.. 
En kall dag i dag och det gillar ju jag.. Kall hög luft, det är härligt..  I helgen skall det tydligen komma snöblandat regn eller regn, me don't like.. Hoppas de har fel.. Låt det vara som det är nu fram till jul så tror jag de flesta av oss blir nöjda..
Ikväll har jag och min kompis Anna varit ute i kylan en stund och fotograferat en del av julpyntet som kommunen pyntat vår lilla by med.. De gör alltid så fint till jul och påsken..
Men så kallt det var, frös om tårna och fingrarna som bara den..

I morgon är det fredag och jag skall ta det lugnt och njuta av dagen och ha fredagsmys här hemma..
Ha nu en fin natt och en bra fredag..

6 kommentarer:

Marie sa...

Vilka vackra bilder!!!

Här var det lucia på skolan i förrgår och igår var det lucia på jobbet(förskola), mysigt!

Trevlig Helg!
Kram Marie

Nina sa...

Oj vad fint! Så mysigt att promenera med sånt fint julpynt och lampor som lyser upp i mörkret :)

Önskar dig ännu en skön dag!
Kram Nina!

Hanna sa...

Ha en fin adventshelg.
Kram
Hanna

Källeboda lantliv sa...

Ja visst är det fina dekorationer här i byn .. Önskar dig en trevlig helg ! Kram jeanette

Hem och Lycka sa...

Missade Lucia på tv, snyft! kram Mia

Ett Vitare Hem sa...

Ha en fin vecka som kommer!
Kram/Lena

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade