fredag 3 december 2010

Tomten är klar...

Japp, så är det.. Tomten är klar för i år.. Iaf till mina barn och älskade sambon.. Allt har han hunnit med att skaffa till dem som skulle skaffas.. Men han har ett par kvar till mina föräldrar men det fixar han snabbt och lätt, jag har tipsat om vad som kan inhandlas till dem.. Jag hjälpte ju honom i onsdags då jag var i Ullared.. Så kul det är att åka dit men jag erkänner att det är roligare på våren/sommaren då jag slipper att tänka på julklappar och kan koncentrera mig mer på mig själv.. Nu letade jag inte så mycket efter något till mig och när jag kollade så hittade jag inte så mycket, men en del var ju såklart till mig med..Men massor av pengar gick det ju ändå och jag är nöjd med inköpen, hoppas mina barn blir det med.. Igår slog jag in allt så nu är det med gjort..



Idag har vi fått upp några fönsterbänkar.. I fem fönster av nio är det nu fönsterbrädor och snyggt blev det.. De andra är restade så de får vi vänta på tråkigt nog, men jag hoppas de kommer snabbt så vi kan få lite snyggt här, helst innan jul med.. Men i sovrummet, vardagsrummet, halva köket, hallen uppe och i Johannes rum är det riktigt fint nu.. Så skönt att slippa se isoleringen runt fönstrena, nu är det fina lister runt och som sagt fönsterbrädor på några ställen..

                                                                  
 (sovrummet)

(Det stora köksfönstret)

Nu har snickarna kört på middag och jag vet inte om de kommer tillbaka, jag tror inte de gör det eftersom det inte finns fler fönsterbrädor.. De sa inget när de gick.. Jag har ju jobbat natten som gick och jag skall jobba i natt så jag hade ju behövt sova lite, men jag väntar lite till för att kolla om de kommer tillbaka innan jag lägger mig en stund i soffan..
När de ringde igår och frågade om de kunde komma idag så sa jag ja eftersom jag vill ha det klart, det får vara lite jobbigt att jobba i natt, får ju sova i morron iaf..

Bilden här under är taget från vårt ena köksfönster.. Så ser det ut i detta nu med all vacker (men tråkig) snö.. Vi bor himla fint om jag får säga det själv ;-)


Nu skall jag se om jag kan vila lite, chansar på att snickarna inte kommer mer idag..
Ha nu en fin fredag alla fina människor..
Jag har tyvärr inte hunnit att läsa så många av era bloggar nu på några dagar men jag skall försöka hinna lite idag/ikväll/ i natt..
Njut av  nuet...


13 kommentarer:

Anna sa...

Redan klar till Tomten, bra jobbat. Har köpt 2 klappar i allafall :)
Ha en bra fredag! Kramis anna

Pia sa...

Vad fint Du har det i Dina fönster Maria, och vilken vacker utsikt!! Härligt att få hantverket gjort före jul och kunna koppla av sedan.
Jag köpte min första julklapp igår, har ännu inte barnens födelsedagar avklarade, vilket brukar kännas som ett måste först.

Önskar Dig en fin helg!
Kram!!

Annika N sa...

Skönt att få ordnat julklapparna kan jag tänka. Blev ju riktigt fint i fönstren men synd att allt inte blev klart nu.

Ha en finfin fredag !!! Kram Annika

japp sa...

Heeij goa Mia.. så ni gör också om lite.. skönt då man fått de gjort, tycker vi håller på för jämnan, alltid nåt man måste fixa, men det är väl så då man har hus..=) Fint blir de ju iaf..=)

Skärmvägg till sovrummet är ju bra, tur de finns såna. Vi har en skärmvägg som avdelare, haft den bakom gamla tv,n, för vi hade baksidan mot köket, de var ju inte så fint å se tv.n bakifrån me alla sladdar åså..=(

Nu har jag fått överkastet, och lite annat skoj som jag beställt.. de blev fint, ska bara sy gardiner, kuddöverdrag till väggkuddarna och 3 sängkuddar.. kul, men det blev lite väl mye å sy på en gång..=)) men de e typiskt mej, å spara ihop allt till en hög..=)
Lyllos dej som har klapparna klara, jag har inte börjat, vet knappt ens VAD jag ska ge tjejerna.. de önskar inget..hmmm..de är egentligen lätta å ge till, då de inte fodrar nåt speciellt.. men VAD???

Ha de bäst.. massor me kramar.. Helén.

Nina sa...

Jag fattar inte hur du orkar vara vaken nästan i två dygn! Men, så är du ju ung och pigg med... :)
(Till skillnad från mig då, menar jag ;))

Hoppas iaf natten går bra och att du får sova ostört sen!

Fint blir det iaf, när det väl blir klart med alla fönster.

Kram Nina!

Tanja, 30+ sa...

Så fint du har det!
Tack för kommentaren, o att du e kvar ;-)

Kram

Uttan sa...

Men vad skönt det låter att Du redan börjar bli klar med julklapparna.....det är inte Jag.Men Vi köper bara till barnbarnen och svärföräldrarna så det är snart gjort.
I år blir det inga julklappar till Mannnen Vi har sagt att sovrums rusten är vår julklapp.

Det lir toppen fint i dina fönster hoppas brädorna kommer så Du får klart till Julen.

Nog är vintern vacker.

Önskar Dej en Trevlig Helg!
Kramar!

LjuvligtLantligt sa...

Vik har inte ens börjat med julklapparna, alla andra jular är vi oxå¨helt klara med allt vid denna tidpunkt men i år har så mkt kommit emellan. Vi får ta ett dags-race nästa helg.. :)
TACK för dina kommentarer hos mig, blev helt rörd av hur du försvarade mig..Tack vännen..det värmde gott må du tro.
Kram vännen.
/Git

♥ Fyra årstider sa...

Visst är det skönt när man är färdig..jag har bara några klappar kvar.
Kram Lotta

Signe 1 sa...

önskar dig en fin andra advent!!

stor kram sofia

mo sa...

Tjena, vilken tur att ni kom hem helskinnade från er Ullaredtripp, tänkte på er...
Så skönt att ha fått så många julklappar avklarade. Jag har en del till som måste fixas, men det känns ganska lugnt ändå.
Så fint du har det i fönstrena, har minsann sett din fina stjärna när jag har gått förbi...
Kramar på dig

Roses & Angels sa...

Hej kära du! ÄNTLIGEN är alla födelsedagar över för detta år. Har firat Emma idag som fyller 13 den 7. Tack för dina gratulationer ang kursen. Hoppas du haft en fin helg och andra advent. kram

Godastunder-tokigaidéer sa...

Ser jättefint ut förstår att du vill ha dom på plats inan jul.

Ha de
Kram Anna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade