torsdag 30 december 2010

Änglarnas Tid 2010...

... så heter Julturnén som Magnus Carlsson åker runt med nu.. Och igår landade han och hans band i Jämshög där han höll konsert i den vackra Kyrkan..
Han kan sjunga den mannen och inte bara pop och dansbandsmusik.. När han sjöng Ave Maria så fick jag ståpäls, så vackert.. I några låtar så hade han hjälp av den lokala kören, Tonsättarna, de gjorde riktigt bra ifrån sig.. Måste ha varit hur kul som helst att få sjunga bakom Magnus.. Nästan så jag blev sugen på att sjunga i kör, fast då hade det ju inte låtit lika bra, så bäst jag hoppar över att vara med i kören ;-)

Givetvis hade jag kameran med mig.. Tyvärr så fanns det bästa ljuset runt Magnus och typ 3 bänkrader ner och där satt ju inte jag.. Men jag plåtade ju i vilket fall.. Och med en hög ISO (min kamera ger massor av brus från ISO 800), lång slutartid och lågt bländartal blir det brusiga bilder.. Och så borde jag haft mitt stativ med för det är svårt att hålla så pass still så att det skall bli hyfsade bilder.. Så en massa bilder fick jag slänga, tyvärr, men några blev det och de kan ni se på min sida på FB, Photo by Maria..
Hade ju turen att jag hade ögonkontakt med Magnus några gånger men de bilderna blev ju inte så lyckade..
Hoppas få träffa på honom fler gånger då nya kameran och bättre objektiv är inhandlade.. Sparandet går sakta men säkert mot ny utrustning..



Filmade en låt med min mobilkamera, den är ju inte så bra men lite kan man ju höra.. Han sjunger här låten Arrival, en ABBA-låt som egentligen är instrumental men som nu fått en text.. Sååååå bra Magnus gjorde den..


Så det var gårdagen.. En härlig dag med ett bra avslut..
Idag har jag, mina barn, Johannes tjej och min mamma varit i Karlshamn och hälsat på min mormor... Vi har bl.a hjälpt henne att handla vilket alltid är lika uppskattat..

Nu önskar jag er alla en fin näst sista dag på detta året.. Om vi inte "ses" i morgon så önskar jag er alla ett GOTT NYTT ÅR!!! Ta hand om er och njut av sista dagen på ett år som är fyllt till sista sidan.. Dax för nya tag och nya sidor att fylla..

11 kommentarer:

Nina sa...

Hyfsade bilder fick du till iaf, tycker jag. Vad roligt för dig när du får ihop till en bättre kamera sen.

Ha en fin kväll och ett Gott Nytt År öskar jag även dig, och din fina familj!

Kram Nina!

Anna sa...

Han är bra Magnus, förstår om du ficj ståpäls :)
GOTT NYTT ÅR önskar jag dig!
Kram Anna

kallebodalantliv sa...

ja visst var han såå bra ..jag fick också rysningar ibland ..visst är dina bilder fina ...nu vill jag önska dig ett GOTT NYTT ÅR ...hoppas det blir bra ..kram jeanette.kallebodalantliv

fröken knopp sa...

Åhh jag var med där!! Jag njöt ända in i benmärgen, Wow!!!

Önskar dig ett gått nytt år!!

Kramar Elin

Penseldraget sa...

Han är så bra härligt att lyssna till...önskar dig ett gott nytt år
kramar pia

Annika N sa...

Ja det är jättekul att få chansen att sjunga med en riktig artister :-)
Han är jättebra Magnus och det hade varit kul att sjunga med honom med.

Ha nu ett riktigt Gott Nytt År !!!
Kram Annika

Pia sa...

Han startade sin julturné i Norrtälje där jag bor, och jag förstår precis vad Du menar med ståpäls eftersom jag också var och lyssnade på honom.

Han har en helt fantastisk röst!

Önskar Dig ett riktigt varmt och kärleksfullt Gott Nytt År Mia!

Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kan tänka mig att det blir riktigt stämningsfullt när han sjunger i en kyrka, och det var bra bilder du visar. Ha nu en rolig nyårsafton och ett
GOTT NYTT ÅR
Kram goa bloggvän
AnnaMaria

Små steg till ett enklare liv sa...

GOTT NYTT ÅR,girl!!!
kram *piah*

Hanna sa...

Gott Nytt År!
Kram
Hanna

Okki sa...

Vilken röst han har, fina Magnus!

Gott Nytt År
Kram Okki

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade