söndag 19 december 2010

Julgodis!

När fjärde ljuset brinner,

vi hämtar julegran
och alla barnen räknar
dan före dan före dopparedan.. (och några före till får det bli i år ;-) )

Rocky Road har det blivit här idag.. Men bara en halv sats.. Tänkte att vi inte skulle ha allt för mycket julgodis här hemma i år.. Skall ju även göra ischoklad med nougat i, knäck med vaniljvisp och marknadsnougat och alla dessa i halvsats med.. Blir nog tillräckligt med kalorier för oss ändå skulle jag kunna tänka..


Mycket mer har inte blivit gjort här hemma, har ju sovit under dagen.. Har en natt kvar att jobba och sedan ledig två.. Skall försöka ta mig till gymmet en dag nästa vecka.. Jag MÅSTE!! Jag har ju promenerat en del nu men jag behöver ha lite annan träning med..

Patrick har köpt en julgran idag.. Jag har inte sett den än men den blir säkert bra.. I morgon skall vi försöka få in den i stugvärmen, just nu står den i garaget..

Nu skall jag slänga mig i soffan en stund innan jag skall traska tillbaka till jobbet..
Ha en fin fortsatt fjärde advent..

10 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad flitig du varit trots att du jobbat!
Ha en finfin kväll!
Kram/Lena

Patricia sa...

Mmmmm Rocky road, sååå gott!!
Jag har inte hunnit skurit upp mina än, men jag lär nog ta en smakbit när jag kommer så långt ... =)

Jösses, jag har ju inte tänt 4:e ljuset idag kom jag just på .. ha ha.

Härligt med riktig gran, men vi skippade det för 2 år sen, jag fick en så pass fin plastgran av mamma & pappa att den får duga, och så är det så skönt att slippa barret, med tanke på att vi har granen på 2:a våningen .. hade barr i hela huset förr... =D

Kram Patricia

Pierre sa...

Såg gott ut. Ha en bra natt!

LjuvligtLantligt sa...

Hej..o godmorgon? ;)
Jo i dagsläget (o sedan några år tillbaka..) är jag handledare på en gymnasieskola/gymnasiesärskola. Handleder elever i deras studier kan man säga..
Ha en fin kväll.
Kraaaaaaaam Git

Penseldraget sa...

hej mia
de ser så gott ut tänkte själv göra rocky...men byta ut dumlekolan mot bounty i stället..=) önskar dig en skön start på julveckan
kram pia

Nina sa...

Smart att göra halvsatser! En annan brukar tänka tvärtom, när jag ändå gör, gör jag dubbelt, haha!

Ha det så fint du kan!
Kram Nina!

Sköna o Gröna Ting sa...

Åååå.., du har gjort mitt FAVVO julgodis.., nja eller rättare sagt., ÅRET RUNT godis:)
Lätt att svänga ihop och hela familjen älskar det!!!

Är du ledig till jul Mia?
Tycker du jobbar så mycket så nog fasiken bör du vara ledig!!!
Ha en skön dag...
Kram
marianne

Källeboda lantliv sa...

gott med godis ..men ack farligt...roligt att göra sitt eget ..jag har inte hunnit ännu ..det är ju bara mörka kvällar när man kommer hem nu ...vi får köpa vårt ..det blir ju jul ändå ...ha det bra ..kram jeanette.kallebodalantliv

Roses & Angels sa...

Du hinner med ett och annat du fast du jobbar. Duktiga du. Ser gott ut. Visst är det väl kul när dom små visar intresse för kameran. Ha det kan ju bli lite dyrt att framkalla alla rullar men som tur är slipper man det nu i den digitala världen. Kommer att ta en bloggpaus nu så här till jul. Önskar dig en riktigt GOD JUL. Hörs stor kram

Annika N sa...

Här var det med godis tillverkning och vi delade på det så tjejerna fick med sig hem också, vill inte heller ha för mycket hemma.

Ha det toppen !!! Kram Annika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade