söndag 15 september 2013

Nu så..

Ja nu är det på gång.. Vad? Jo vårt blivande sovrum håller på att fixas till men det lär dröja ett tag innan vi kan flytta upp.. Som flera av er vet så har vi haft vårt sovrum i det sk matrummet, mitt i husets undervåning och har inte kunnat stänga om oss.. Det har varit lite jobbigt att ha det så, men vi var väl medvetna om det när vi köpte huset.. Det finns fyra sovrum på ovanvåningen och dessa rum fick våra fyra barn.. För drygt en månad sedan flyttade min son hemifrån så då blev ju det rummet ledigt och vi skall flytta upp..
I fredags for jag och Amanda till Kristianstad för att se om vi hittade någon tapet på Rusta.. Jag hade tittat ut en på nätet och den hittade vi, men tyvärr fanns det inte fem rullar med samma tapetnummer, och det bör det ju vara för att färgerna och mönstret skall passa perfekt.. Men jag hittade en annan som blev i helt annan färg än vad jag tänkt, men jag gillade den skarpt och jag tror att det kommer bli så snyggt.. Hur den ser ut? Det får ni se när den hänger uppe..
På Rusta köpte jag de fina ljusstakarna ni ser här ovanför.. De har ganska mycket snyggt på Rusta, får nog dit en vända till så småningom..
 När vi körde hemåt så körde vi inom EKO och där köpte jag ett par minipumpor som jag lade på brickan där jag har den fina ljusslingan från Lisbeth Dahl som jag köpt hos Butik Lizzo..
Idag har hösten startat, iaf vädermässigt.. Regn, regn, regn!! Men faktiskt gillar jag det.. Jag har aldrig gillat hösten innan men börjar göra det mer och mer.. Att kura ihop sig under en pläd i soffan med lite tända ljus.. Hur mysigt är inte det på en skala?
Men jag hoppas på några soliga höstdagar med härliga färger på löven i träden.. Då kommer kameran få följa med ut på en tur..

Nu lämnar jag er för denna gången och önskar er en bra söndag och en fin start på nya veckan som kommer i morgon..

5 kommentarer:

Hanna sa...

fina ljusstakar.
Ha en toppen söndag
Kram
Hanna

Anna sa...

Jättefina ljusstakar!
Rusta har en hel del fint nu, ska åka dit i morgon :)
Väntar på spänning på erat nya rum, skönt och få en dörr ;)
Kram

Nina sa...

Med risk för att låta tjatig, men ååh, vad fint du pysslar :) Och fotot till höger, på ljusstakarna, vad bra du fått till det med skärpan.. Jättefint!

Jodå, det kan nog vara mysigt med hösten. Det blir väl vad man gör det till och det kommer ju nya somrar ;) Man får ju göra det bra, av det man har! Låter riktigt gott med en pläd och tända ljus, faktiskt..

Ha det bäst!
Kram Nina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Rusta har jättemycket fint, gillar dina ljusstakar. Har ett rum vi ska tapetsera eller måla också, ska bli roligt och se vilka du köpte.
Kramar
AnnaMaria

Ett Vitare Hem sa...

Åh ska bli spännande att se ert sovrum sen, får nog at en sväng till Rusta i morgon ;O)
Ha en riktigt härlig vecka!
Kram/Lena

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade