fredag 28 juni 2013

Gusten!!

Som jag skrev igår så skulle Gusten till veterinären idag och kolla till sitt sår som han förmodligen fått i samband med ett slagsmål..
Han var lite sur i morse för att jag låst kattluckan så han inte kom ut, men vi ville ju inte att han skulle försvinna innan färd mot Näsums veterinärklinik..
Eftersom jag skulle till frissan så tog Patrick honom till veterinären.. Jag tyckte såret såg finare ut idag men ville ju ändå att de skulle kolla på det..
De hade sövt ner honom och skurit upp såret, sprutat penicillin rakt i såret och sedan sytt ihop det med några stygn.. 
Nu skall han i 10 dagar äta penicillin i tablettform.. Så bäst att jag åker ut och köper ngt riktigt smarrigt han kan få så att medicinen åker med ner..
När jag kom hem efter diverse ärenden i byn så låg han ute under vår björk.. Lite trötter och vimmelkantig men vid gott mod..
Får bli lite extra kärlek för honom när han vill komma in.. Jag har redan varit ute och kelat med honom en stund, men nu ligger han och sover..
Hoppas han nu håller sig ifrån andra katter.. han är tuff men inte så stark.. Tydligen.. ;)

Ha nu en fin fredag och hoppas solen lyser på er..

5 kommentarer:

Nina sa...

Men lilla gubben då :( Tur det finns veterinärer och mediciner, så nu hoppas vi hans sår snart är läkt som det ska. Hoppas det går bra med tabletterna..

Kram Nina!

Hanna sa...

Hoppas det läker fint.
Kram
HAnna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stackarn, det är hårt och vara katt när man ska slåss. Du får skämma bort honom med något riktigt gott, räkor kanske...
Kramar
AnnaMaria

Viola sa...

Stackars Gusten, hoppas det nu läker fort ha en bra dag ni två, kram

LOPPISLIV sa...

Stackars lille missen, hoppas han kryar på sig snart! Kraaam Paula

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade