fredag 29 juni 2012

Jobbhelg!!!

Så var det fredag.. För de flesta är det starten på en härlig ledig helg, och för en del t.o.m starten på en längre ledighet då många går på semester idag.. Men för mig är det inte något av det.. Ikväll kl 20.45 skall jag inställa mig på mitt jobb för att jobba 12 timmar över natten, och likadant är det i morgon natt och nästa natt.. Känns ju sådär just nu men vet att när jag väl landat på jobbet så är det helt okej..
Jag har fyra veckor kvar att jobba, 16 arbetsdagar, innan jag tar semester, det längtar jag efter..
Om lite över en månad skall vi på bröllop nummer två denna sommaren.. Klädkoden är kavaj vilket är klänning, kjol eller byxdress för mig.. Jag trivs ju inte i klänning och jag tänker inte ha något på mig som jag inte trivs i.. Jag trivs bättre i kjol men är inte helt hundra med det heller, men till bröllopet får det bli kjol på mig.. Jag har kollat i lite affärer här i Olofström men inte hittat något jag velat ha eller som jag känner att jag kommer att trivas i.. Men så idag var jag och Patrick ute och gick, vi gick inom en klädbutik för att Patrick ville kolla på ett par byxor.. Jag gick med en runda och vet ni vad?? Jag hittade en kjol och en top =) Och så gick jag in i en affär till och fann ett linne och ett par skor.. Så nu har jag kläder som jag kommer att trivas i och som jag tycker passar till bröllop.. Så nu kan jag bara ta det lugnt fram till bröllopet..
Nedanför mina fötter på golvet ligger Pelle.. Så skönt att se honom hemma mer nu.. 
Han hade tappat sitt halsband men jag köpte ett nytt igår.. På det nya halsbandet skrev jag "Släpp INTE in mig... Mata mig INTE" Hoppas att alla som vill "vara snälla" läser det.. På halsbandet står också vårt telefonnummer, så kan de ringa om han är jobbig så hämtar vi honom bums..

Nu skall jag packa ner lite saker jag skall ha med till jobbet och sedan ta mig dit..
Ha en bra natt alla och en härlig helg..

Kram Mia

3 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Här är en till som jobbar i natt men, jag jobbar bara en natt, om två veckor gör jag däremot en trippelnattshelg ;o)
Ha en riktigt härlig helg!
Kram/Lena

Nina sa...

Vilka vackra foton! Ja, i vanlig ordning :) Fint med svartvitt och detaljer av färg.

Nu blev jag ju lite nyfiken på kläderna, men jag får väl hålla mig till tåls tills du ska använda det, för då kommer väl en bild sen?!!

Ha det fint och hoppas jobbnätterna går bra :)

Kram Nina!

Karin sa...

Så fina bröllopsbilder du visar! Visst är det en härlig känsla när man lyckas hitta de rätta kläderna!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade