tisdag 22 maj 2012

TACK!!!

Ja verkligen ett stort tack till er som röstade på min bild i Tvspelswebs fototävling på FB.. Jag vann!!!! Så nu skall jag köpa ett uv-filter till mitt nyaste objektiv..
Har ni haft lika underbart väder som vi?? Sommarvarmt och en stor sol?? Idag har inte solen visat sig lika mycket men fullt tillräckligt och kanonvarmt.. Gusten har hållt sig i skuggan och njutit där..
 Igår när jag var och handlade så köpte jag lite nya blommor till krukan på altanbordet och en vaxduk.. Fanns inte mycket snyggt att välja på men tyckte denna turkosa med vita prickar passade bra till vår altan och våra dynor..
Jag har också fått hem en beställd pärm.. Det är Christa med bloggen Angels & Roses som gjort framsidan och sidan på den.. Hon gör en massa fina tyck på tex kort.. Förra året beställde jag inbjudningskorten till sonens student av henne.. 
Denna pärm är till för mina LCHF-recept.. Tack Christa!!!
Igår var jag också hos en kompis som hade haft sin svägerska hemma i söndags som säljer betongsaker hon gjort.. Jag jobbade ju så jag kunde inte komma men hon lämnade kvar en del som jag tittade på igår, och denna kreation fick följa med hem.. Man kan ju ha betongbladet som fågelbad med om man vill det..
Idag har jag tittat på prinsessan Estelles dop och mellan varven fixade jag lite i trädgården..
Vår tomt gränsar till en kanal och på andra sidan vägen där kanalen börjar fanns dessa små söta kanadagässungar och deras föräldrar.. Föräldrarna uppskattade väl inte mitt besök något vidare men några bilder fick jag ta om jag inte gick för nära..
Och så fick en bukett liljekonvaljer följa med när jag var ute med kameran, så nu doftar det gott i köket..


Just nu kollar jag lite på första deltävlingen av Eurovision song contest, men nja, jag vet inte.. De ryska tanterna var ju söta iaf.. =)


Ha nu en fin natt, snart sovdags för mig.. Njut av onsdagen..


Kram Mia

6 kommentarer:

Hanna sa...

Grattis!
Så otroligt roligt att du vann.
Ha en fin dag!
Kram
Hanna

Källeboda lantliv sa...

Grattis till 1a platsen då ... Du är väl nöjd ! Va fräscht med turkos på din altan .. Ger ett somrigt intryck .. Hoppas på flera soliga dagar .. En fika här kan du njuta av ... Ha det gott ! Kram jeanette

Jenny sa...

Hej Maria!
Åh vad kul att du vann, grattis!:)

Vilken fin receptpärm du köpte av Christa, hon är duktig!

Kraam Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis, den vinsten är du så väl värd. Och så fint med turkosa dynor och duk, så somrigt det ser ut. Och sommar blev det.
Solig kram
AnnaMaria

Monika sa...

Grattis till vinsten! Vad kul!

Så hääärligt somrigt och fint med det turkosa! Gillar!

Christa gör så mycket fint! Pärmen är supernice!

Mys och må och trevlig pingsthelg!
Kram
Monika

Cissi sa...

Grattis Mia till vinsten, lätt att du förtjänade den. Du tar kanonfina bilder. Ser fram emot att bli plåtad på vår stora dag. Kram Cissi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade