torsdag 3 maj 2012

Mmmmmm....

Alltså.... jag skulle lätt kunna vänja mig vid detta.. Ja att det är över 20 grader varmt och solen visar sig på sitt gladaste humör.. Så himla härligt.. Men tyvärr varar det ju inte för evigt och redan i morgon skall det bli sämre väder, en del säger regn andra att det blir sol men kallare.. Skulle jag få välja så väljer jag det sista..

Jag har ju jobbat idag, skulle ha jobbat ikväll men har bytt med min snälla arbetskamrat.. Jag skulle egentligen varit på möte ikväll men det blev inställt.. 
Efter jobbet cyklade jag hem och hämtade bilen och for sedan till Willys och handlade lite blommor som jag planterade hemma.. I blomlådan under köksfönstret satte jag 4 pelargoner, 2 murgrönor och en vit hängväxt, de är ju inte så stora än men jag hoppas de växer till sig.. Bara jag kommer ihåg att vattna så skall nog det funka.. Köpte två hängande till altanen med så nu ser det lite mysigare ut där ute, snyggare amplar hade ju varit kul med men dessa får hänga med även denna sommar..

Jobb i morgon förmiddag med sen är jag ledig fram till måndag eftermiddag.. På lördag skall jag in i lilla studion och fotografera ett sött litet 6 månaders charmtroll och på kvällen skall vi på kalas till min bror som fyller år på måndag..
MÅSTE måla klart hallväggarna uppe med denna helgen, jag förtränger det tråkiga jobbet så fort jag kommer ner för trappen..

Men nu lite soffhäng innan sängen.. Ha en fin natt och en bra fredag och glöm inte min tävling som ni hittar högst upp till höger..

Kram Mia

14 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Vilka vackra bilder. Nu frågar A Alzheimer Light igen...systemkamera för en nybörjare. Ska använda den att fotografera framför allt smycken med den. LOOOOOOVAR att skriva upp vad du tipsar om den här gången
Kramis

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Vackert!
Idag ska jag köpa på mig lite ytterligare pelargonier.
Ha en fin helg!
Kram Anette

Maritha sa...

Jag blir så avis på er neråt som kan börja med blommorna, jag får nog vänta än en bra stund!

Hoppas ni får trevligt kalas och en fin fotostund :o))

Kram Maritha

Jenny sa...

Hej Maria!
Fina blommor du köpt,

ska anmäla mig till din tävling nu,

ha en trevlig helg!

Kraam Jenny

Viola sa...

Härliga blombilder :) nog har det blivit förändring i väderleken med 10 grader ner...men ingen snö som det lovades i veckan...ha en fin helg, kram

Källeboda lantliv sa...

Visst är det härligt med blommor ..fint som du gjort det .. Ja vad kallt det var idag då .. Vindarna isiga .. Men sol .. Man får vara nöjd med det lilla .. Hi hi .. Kram jeanette

Anette sa...

Halloj Mia
Härliga blommor visst är de kul när man äntligen kan börja lite ute;)
Måste höra med dej vet ju att du har nya bloggsnittet...dottern får inte fram hur hon ska lägga till bilder när hon gör inlägg..lagom arg nu hi hi .
Kanske du kan göra ett inlägg hos henne och förklara lite ;)
Hennes blogg heter This is my reality tror du ligger som följare hos henne .
Jag har ju gamla snittet kvar hos mej:)
Ha en härlig helg
Kram Anette

♥ Fyra årstider sa...

Vad fint med blommor, här får blommorna vänta, för kallt ännu.

Kram Lotta

Nyanser av vitt sa...

Oj undrar om jag har anmält mig till din fina utlottning. Kollar det :O)
Kram

A Cup Of Emilia sa...

Jag ser att du har ändrat om lite på bloggen :) Jättefint! Och vilka fina blommor! Kramar Emilia

katta sa...

Ohhh härligt och sommrigt du har det här inne!!!
Tack ska du ha, jag är jätte spänd inför min lilla världens runt resa!! :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var inget fel på dom amplarna, jag tycker det var fint. Fortfarande kallt här, verkar lite som det hakat upp sig vädret.
Kramar
AnnaMaria

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Underbara sol :O) Visst blir man på så mycket bättre humör med lite solsken :O) Hoppas på mer!!

Trevlig kväll!
Kram Milla

Annelie L sa...

Så somrigt och fint du har det I din blogg. Jag blir glad av den....Fina bilder som vanligt.
Försök att inte vänja dig av med värmen, för snart så kommer sommaren med massor av värme och fina dagar som vi ska njuta av.
Kram vännen // Annelie

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade