måndag 21 november 2011

Nu kan man ana!!

Idag startade projekt adventsstädning hemma.. Man kan nu ana att det snart är advent om man kommer hem till oss.. I hallen möts man nu av en Adventsstjärna och en början till en adventsljusstake.. Än så länge står bara 4 stora blockljus på en silverbricka, både ljusen och brickan skall julpimpas i morgon..
I vardagsrummet har det kommit upp 4 zinkljuskoppar med siffror på och min fina ljuspåse har bytts ut mot en juligare ljuspåse..


Så här långt har jag kommit idag.. Måste leta upp gardinerna med så jag kan få upp dem plus att jag skall sy gardiner till köket.. Vill ha något nytt i sovrummet med men har inte hittat något än.. Jag sydde dit förra året men gillade dem inte alls.. Tyget var okej men gardinen blev inte alls så snygg där som jag ville.. Har en massa sånt tyg kvar så jag kanske skall ta och sy en annan sorts gardin, ja när jag nu skall få tid till det..

I morgon fortsätter adventspyntandet och städningen..



Nu jobbar dag 6 av 9.. Ha en bra em/kväll, det skall jag ha på jobbet =)


Kram Mia

8 kommentarer:

Hanna sa...

Här har jag inte börjat alls ännu, men snart.
Kram
Hanna

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad fint du har, har också börjat pynta idag ;o)
Ha en finfin kväll!
Kram/Lena

Lilla Brödhult sa...

Så fint du har gjort:) jag har inte börjat ännu,,, Vilken energi du har efter att ha jobbat så många timmar...
Ha det så gott kram Helene

Källeboda lantliv sa...

Sakta men säkert .. Det ser ju fint ut .. Man hinner så varför stressa .. Jag pysslade ju i helgen .. Mennjag älskar att fixa för julen .. Så det prioterar jag framför allt ..men jag är ju hemma ännu .. Känner mig lite bättre .. Gör bara roliga må bra saker .. Ha det gott på jobbet ! Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Små steg till ett enklare liv sa...

...jag var precis och tog fram stjärnorna ur jullådan.Fönstrena behöver lite puts bara...
jättefina ljuslyktor du har!!!
kram *piah*

jeannette sa...

Hej vännen
Håller med vilken energi du har och ändå jobbar du så mycket ?? Ja jag får väl också ta tag i det nu då ;) Ha en fortsatt skön vecka // kramar

Familjen Engelbrektsson,Johansson sa...

Visst är det mysigt,har börjat här också.

Patricia sa...

Va fint du fått redan.. =)
Jag vill också få lust att advents-städa och pynta, har inte någon som helst jul-känsla i kroppen, det känns väääääldigt avlägset.

Men till helgen får jag väl se till att få upp några stakar i fönstren i alla fall .. =)

Kram kram
Patricia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade