söndag 31 januari 2010

Sömn och kalas..

Idag har jag inte hunnit att läsa era bloggar och ikväll känns som jag inte orkar.. Men i morron skall jag läsa men tar då morrondagens.. Igår hann jag inte blogga heller men då läste jag iaf bloggar :-) Man får vara glad för det lilla ;-)

Idag sov jag fram till lite innan 15.. Kl 16 skulle vi vara hos Patricks mamma som fyller 65 år i morgon.. Jag promenerade en bit på vägen, till Maxi där Patrick och hans barn hämtade upp mig efter vi handlat lite, sen direkt hem till hans mamma och grattade.. Tyvärr blir jag så irriterad var gång vi är på kalas där.. Patrick har en bror, som är hur trevlig som helst, men hans sambo kan göra mig galen.. Idag sa hon inte ens hej när vi kom, satt i soffan och tittade på barnprogram när vi åt.. Ja ni läste rätt BARNPROGRAM!!!! Inte ens hennes barn kollade på tv.. Hon tog dit sin mat och åt där, när vi fikade satt hon i köket medans vi satt i annat rum.. Hon är alltid sån här och det spelar ingen roll om det är vi som är där eller nån annan, hon gör så ändå.. Även om hon inte vill prata så mycket eller vill vara social så kan hon ju iaf försöka vara lite trevlig om hon nu ändå skall vara med på kalasen.. Men förutom detta irritationsmoment så var det trevligt och god mat.. Hon bjöd på Enchiladas med färs eller räkor i och så smörgåstårta.. Jag åt bra mycket mer än vad jag borde gjort.. Har haft min "fridag" idag så jag har inte räknat kalorier, vilket var tur för då hade kaloriräknaren slagit runt..

Nu har jag hamnat på jobbet igen.. Natt 3 av 3.. Sen skall jag vara ledig ett par dagar.. Natten som gick så stickade jag klart den sista mössan, har nu stickat ELVA mössor.. Och när den var klar så började jag med en sjal till mig.. Gillade garnet och hon som äger garnaffären hade gjort en sjal i detta garn, fast i annan färg, som jag tyckte var snygg.. Ser lite konstig ut på bilden men jag har ju inte kommit halvvägs än på den.. Kommer givetvis visa det färdiga resultatet sen :-) Kul att göra något annat än mössor ett tag..

I morron fyller mitt yngsta barn, Amanda, 16 år.. Tiden går så fort och man ser det på barnen.. Jag är ju minst med av mina barn, Amanda är ju 176 cm så hon har blivit lång.. Eftersom jag inte är hemma i morron när hon vaknar så ville hon ha sin present idag och det fick hon.. Hon fick en 3 dagars biljett till Sweden Rock Festival, en del av den fick hon av sin mormor och morfar och resten av oss.. Glad blev hon.. Nu hoppas vi bara att hennes kompis med köper en biljett, hon vill ju inte gå själv.. Och gå med mamma vill hon ju inte.. Förstår inte varför ;-) Jag skall ju vara där alla dagar, skall jobba något pass och sedan njuta av musik, folk och stämning resten av tiden.. LÄNGTAR!!!! Det är det roligaste som händer på hela året.. Fest i dagarna fyra.. Fast nykter fest för mig, jag har lika kul utan alkohol och så vill jag komma hem till min säng på natten så då kör jag gärna.. Hoppas det är bättre väder där i år än förra året då vi höll på att frysa ihjäl och regnet öste ner alldeles för mycket..
.
Tillbaka till Amanda.. I morron skall vi bara fira henne med lite fika.. Firandet tar vi i helgen.. På fredag tar vi mat och fika med hem till mina föräldrar och firar där.. Vi har en dum trappa upp till trädgården och jag vågar inte låta pappa försöka gå där eftersom han går lite illa efter hjärnblödningen, så vi tar kalaset med hem till dem istället.. Sen på lördag kommer min bror och hans familj och Patricks föräldrar för att fira.. Får se vad Amanda väljer för mat till lördag, blir säkert något gott..
.
Nu skall jag ta tag i dammtrasan här och sedan sticka lite till på min sjal.. God Natt alla och ha en underbart bra start på veckan..

9 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Stackare som varit på kalas med en sån rugguggla som inte hälsar och prata .OJOJ skulle fråga direkt ska jag hjälpa dig till doktorn.hihi.Nej nu ska jag va snäll,tråkigt.Va 11 mösser det var bra gjort.Vad härligt garn du stickar i nu .Vad heter det är mönstret svårt?Nu blev jag sugen på att börja sticka...Va skoj dottern 16 år Hälsa och gratta.Ha nu en bra natt och en bra start på nya veckan vännen Varmkram Rita ♥

nettan sa...

tack för all uppmuntran --- KRAM n

Nina sa...

Kanske en liten släng av autistiska drag där, hos Patricks brors sambo?...

Vilket fint garn du valde. Det ser ut att bli en jättefin sjal! Sen får vi se den på!!!! :)

Grattis till Amanda!

Kram Nina!

mo sa...

Haha, vet ju vem sambon är, o ja hon är väldigt speciell (men P:s bror är trevlig, han var ju oxå med på hotellet i Lördags...), fattar inte hur man kan vara sådan. Men det låter helt trovärdigt när du skriver det, om man vet vem hon är.

Många kalas på en gång då, så brukar det bli här oxå. Du får hälsa o gratta, o du, jag är med minst i famijen nuförtiden ;)

Jaså det har hänt fler gånger, ja fadäsen på hotellet, att de inte lär sig då...det suger verkligen.

Kul med ditt stickande, blir faktiskt lite sugen, skulle vilja göra en sjal jag med...får kanske ta en sväng ner till garnaffären, kram o ha en fin vecka

Ankan sa...

ja du, de fnns folk till allt men trist,,vill oxå kunna sticka, jag kan bara göra räta,,aviga är svårt & när jag väl får te att så är dom stenhårda *fniss* snygg bli sjalen absolut!

Anonym sa...

Usch vilken tradig människa! Man undrar hur en trevlig kille som din svåger kan falla för en sån tjej! Kul med stickningen! Jag stickade mycket förr...blir sugen nu när jag hör och ser din fina alster! Kram Tutti

Tanja, 30+ sa...

Hej vännen!
Vilken härlig sjal! Fina färger med! Duktig du e!
O grattis till "lilla" tjejen.. Tiden går FOOOORT...
Kram

Maritha sa...

Men sån underlig människa! Så tråkigt!
Visst är det konstigt att ungarna blir så fort gamla och inte vi!
Kram Maritha

Uttan sa...

Hipp hurra! till din Dotter I dag!!!

Oj har Du stickat 11 mössor det var inte dåligt det.
Din sk."svägerska" ja visst får man bjuda till ibland även om man kanske inte har lust men hon tycks inte fatta det....hon kanske trivdes ändå på sitt lilla vis...

I dag har Vi bjudit ut Dottern på Kina mat efter Vv vägningen uj vad det var gott.

Fin Din sjal blir kan behövads för det verkar bli en i hållande vinter.Vi har fått mera snö i natt och i dag.
HA en bra Jobb Natt!

Kramar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade