söndag 17 januari 2010

I morron gäller det...

Vad som händer i morron?? Jo det skall jag berätta.. Då börjar mitt nya liv... Igen!! Jag har ju registrerat mig på matdagboken.se och i morgon har jag tänkt att starta med att räkna kalorier.. Jag har skrivit in min vikt på min sida där och genom det och längden så har datorn räknat ut hur många kalorier jag skall leva på.. Och för att gå ner i vikt så läste jag mig till att jag skall ligga ca 500 kalorier under uträkningen.. Sen skall man ju träna med så då blir det lite plus på kalorierna jag kan använda.. På matdagboken så skriver man i vad man äter, finns listor med de mesta livsmedeln som man kan skriva in i sina måltider.. Är nu medlemmar där så hälsa gärna på mig, johmaria är mitt användarnamn..

Tanken är att gå ner minst 6,7 kilo tills vi skall till Prag.. Dit åker vi d. 4/5, så egentligen skall det ju inte vara några problem om jag bara sköter matintaget och min träning.. Träningen har jag ju kommit igång med igen och det känns bra.. Värre är det med maten, tycker jag äter allt jag kommer över men det får det vara slut med.. Med godis och kakstoppet går det bra, nu är det 23 dagar sedan jag åt något sådant gott och det har jag oxå tänkt att jag skall klara minst fram till Prag resan..




Så här ser mitt skåp ut just nu, bilden är en aning brusig men jag har inte kommit på ngt bra sätt att ta fina bilder i dåligt ljus.. Har lite för dålig kamera/objektiv för just det..

Idag sov jag länge, ja för att vara jag, sov till 15.20.. SKÖNT!!! Då for Patrick på hockey så jag fick en stund ensam och det tycker jag är så skönt just när man vaknat.. Få vakna till liv helt ensam hemma.. Nu skall jag strax slänga i mig en macka och en smoothie, kolla på Köping och sedan skall jag till jobbet, natt 3 av 3 och sedan följer två lediga nätter..

Så vill jag tipsa om en tävling hos Ett dussin pannor... för att jag också vill vara med Där kan du vinna denna coola flaska..

En smart flaska där du kan förvara tex skåp-nycklar, mobilen,mp3-spelaren, din proteinbar m.m.. Ca 0,5 liter vätska får rum i den.. Vinnaren dras 31/1.. Lycka till!!

Njut nu av sista kvällen denna vecka.. I morron börjar en ny härlig vecka..


19 kommentarer:

Unknown sa...

hejsan
håller tummarna för dig men vet att du fixar det. Själv jobbar jag med blodsockret som inte vill ner, vikten också för den delen.
ha det toppen
kram Catthie

nettan sa...

fixar du ..... kan jag kan du ..... kram

VARDAGSLYCKA sa...

Såå FINT Du har det på skåpet!
Dom böckerna har jag också - dom e ju LJUVLIGA!!

Klart Du fixar minskningen, Mia!!
*håller tummarna hårt!!*

Kram Lisette

Vit som snö sa...

Så fint på ditt skåp! Det är svårt att ta bilder för alla nu för mörkret som råder.
Önskar dej lycka till med viktkampen! Det fixar du för du är ju fantastisk på att hålla fast vid träningen!
Kram Cilla

fröken Sätterlund ✯ sa...

Vad duktig du är! Klart du kommer fixa det :)

Vad snyggt det blev på skåpet, du får passa på att ta några bilder i dagsljus sen ;)

Ha det gott,
kram Therese

Pia sa...

Ditt skåp har verkligen blivit jättefint och det gör inget att bilden är lite murrig, det förstärker bara myskänslan.

Lycka till med matdagboken, ska själv börja med måbralättviktarna igen, är Du fortfarande med där?

Ha en bra jobbarenatt och njut av nästkommande lediga nätter.

Kram

Penseldraget sa...

hej mia
så du gillar lådan =) vad glad jag blir...ja pengarna har kommit in tack så mycke...
kram pia

Tidsmästarinnan sa...

Hej Mia!
vad du är bra! Jag känner att jag är alldeles för fast i sockertrollens klor nu efter julen och nu vill jag ut! Nu blev jag allt lite inspirerad!
Kram på dig
Susanne

Anonym sa...

Hej Mia !
Lycka till med ditt nya nyttigare liv.Har också tänkt att börja skärpa mej med mat och godis, det behövs.

Kram ! Annika N

Uttan sa...

Jaha Då får Vi kämpa i hop.
Jag skriver in Mej på Vv i morgon.
Gick ju ner när jag var sjuk (-9) så nu är det lika bra att klämma resten.
Har så mycket fina sommarkläder jag vill i.

Vi ska klara´t!

Kram!

Tanja, 30+ sa...

Matdagboken. Där har min syrra också varit med, o hon rekomenderar den till alla. Man kanske skulle...

Klart du fixar det!!

Kram

Nyanser av vitt sa...

Hej Mia
heja heja heja. Du kommer att gå ner det du vill till Prag det vet jag. Med den inställningen finns det inga hinder.
Ha en fin dag vännen
Kram Agneta

Gårdsromantik sa...

Så duktig du är - jag impulsköpte en fettförbränningsbok på ICA - så nu är det mangosmothies till frukost och fettförbrännarsoppa resten av dagen.

Lövbiff skulle man vräka i sig en dag - passar mig perfekt för jag älskar det.

Lycka till med kaloriräknandet!

Kram Maud

Anonym sa...

Lycka till. Tror också att jag ska göra ett seriöst ryck med vikten. Förbränning är nog mer min melodi.

hemma hos lilla mej sa...

Vad duktig du är!!!!!Det fixar du sån kämparglöd som du har.Håller tummar och tår vännen.Ha en skön måndag varmkram Rita ♥

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Det låter som du är på god väg! Lycka till!
Ha en fin vecka!
kram
nina

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

... men glömde ju säga att ditt skåp är jättefint!
kram

Unknown sa...

Hej Vännen! Nu äntligen har jag en liten stund att svara på kommentarer, jösses det är ju helt otroligt vad dåligt med tid man har... du vännen, lycka till med kilona de vet jag att du kan ta lätt till resan! Kram

Maritha sa...

Snyggt med skåpet Mia och det är klart du fixar vikten. Jag tycker det verkar lite krångligt men jag får väl ge det lite tid!
Kram Maritha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade