fredag 1 januari 2010

2010!!

Så ja... Nu är det nya året här.. Ett helt tomt blad som vänts.. Eller tomt och tomt, jag har ju lite planerat in på det nya året men det mesta vet vi ingenting om.. Det jag hoppas på är att året blir bra, att vi får ha hälsan och att vi får ha kvar våra jobb.. Att barnen får ett bra år med skola, vänner och allt annat som kommer i deras väg..

Idag är det en månad till min lilla dotter fyller år.. 16 år!!! Var det inte förra året jag kom hem med henne från bb.. Tiden rinner på så snabbt att man nästan vill stanna upp den lite.. Man ser det framförallt på barnen, tur att jag inte blir äldre ;-) I år fyller min son 18 år, han blir MYNDIG!!! Jisses, att jag som är så ung kan ha så stora barn ;-)

Jag fyller jämt i år, ja min mamma säger att jag är född 1970 men jag minns inte det så jag tror inte riktigt på det.. Måste ju vara fel...

Försökte mig på att plåta fyrverkerier men resultatet blev ju inte det bästa.. För det första borde jag varit närmre där det sköts och sen har jag mycket kvar att lära av min kamera.. Kameran är ju en nybörjar variant, iof rätt bra men säkert inte den bästa när man skall plåta vissa saker, som tex fyrverkeriplåtning..

Tog en ny bild idag på min amaryllis.. Inget bra ljus så jag fick ju använda blixten så det blev ju skugga som jag inte gillar men blomman blev ju fin.. Nu snart så blommar den för fullt och då är de ju så vackra..

Snart skall det bli På spåret på tv och sen är det dags för mig att ta cykeln till jobbet för att arbeta min andra natt av fyra.. Natten som gick var jag riktigt trött framåt småtimmarna men jag höll mig vaken.. Idag har jag sovit bra så i natt kommer jag vara bra mycket piggare.. Skall ha en film med idag, Patrik 1,5, så den skall kollas på och sedan blir det reprisen av kvällens Läckberg i natt eftersom jag inte hinner se hela när den sänds ikväll.. Himla bra att den går i repris på natten :-)
.
Idag är det sjunde dagen utan godis eller kakor och lite resultat har det gett.. Jag har gått ner 0,9 kg och minskat 1 cm runt magen.. Just nu har jag inte funderat på vad jag äter utan lägger energin på att ta bort just godis och kakor.. Maten får komma när det är lite mer stabilt och suget har försvunnit lite.. Motionen skall jag komma igång med oxå nu, måste börja gymma igen.. Jag har kort fram till mars så jag skall utnyttja det till fullo nu.. Idag har jag och Patrick promenerat i kylan en sväng.. Skönt var det.. Promenader, simning och gym ett tag nu.. När gym/sim-kortet är slut skall det bli promenader, stavrundor och cykling ute fram till September då ett nytt halvårskort skall inhandlas.. Inget nyårslöfte utan bara ett måste..
.
Njut nu av första kvällen detta nya år, 2010, och GOD FORTSÄTTNING!!!




16 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mia !
Ja här har du en till som fyller jämt i år +10 till :-) Ja det är inte klokt vad tiden går mina ungdomar fyller 27,23,21,20 i år. Man tror inte det är sant att de och jag blivit äldre, förutom när jag kollar speglen ;-)
Ha det gott på det nya året ! Kram Annika N

Hanna sa...

Hej!
Ja det är inte klokt så forttiden går.
Kram
Hanna

Sköna o Gröna Ting sa...

Jag hade mer än gärna varit ute på dagarna och tagit mig långa promenader..., känner mig liksom taggad för det nu.
MEN..., vi har en halv meter snö och 20 minus som ställer till det en del:(

Av någon konstig anledning har jag bara fått den lusten till att börja röra på mig, avslöjar att det inte händer värst ofta:)
men jag får avvakta med promenader och ta mig till badhuset istället(ligger en timmes bilfärd hemifrån..).
Ja.., lite besvärligt är det allt när det är så långt till allt.
Imorgon bär det iväg till vårt närmsta köpcentrum (en timme dit det oxå...) och inhandlar skidkläder till hela familjen. Hoppas kunna hitta något på REA:)

Jobba lugnt i natt Mia och ta väl hand om dig
Kramar i massor
Marianne

Jannicke sa...

Hei Mia.
ja, er det ikke rart hvor fort tiden går! nesten skremmende ;o)

Min eldste blir også 16 dette året! Og vi er samme modeller vi to.. 1970 er en FIN årgang, haha...
Men å bli 40, det høres ikke så greit ut :(.

Ha en god vakt i natt! Kos deg med film ;o)
Jeg har ryddet vekk julen i dag, det var skjønt!

Godt Nytt År!!

Klem J.

Patricia sa...

Ja du vännen...vart tar åren vägen?
Nu är jag ju förvisso 6 år äldre än dig men min LILLA är över 18 och min STORA ska fylla 23...och inte nog med det så ska jag ju bli FARMOR...hur gammal är man inte då??????.... ha ha ha

Va du är duktig som klarar dig utan sött...det är mitt stora problem med, sitter just nu med den sista chokladasken framför mig...försöker få älsklingen att hjälpa mig att äta...men nästa vecka ska jag skärpa till mig.. =)

Ja du, matberedaren var himla otur, men som sagt, bättre den gick sönder nu än när garantin gått ut... =)

ha en bra natt på jobbet!
Kram Patricia

Anonym sa...

Duktigt Mia! Du gör helt rätt som koncentrerar dig på att ta bort godis o kakor först. Det är ju inget som nån av oss behöver äta o jag tror att ens humör också blir bättre när man tar bort det där onyttiga sockret o färgämnena ur kosten. Micke o jag tog oss också en kvällspromenad. Jätteskönt väder. Ha en bra natt! /kram Berit

fröken Sätterlund ✯ sa...

Visst är det helt sjukt vad tiden går fort. Barnen fyller år varje år medans jag fyller var tredje :D Är inte en dag över 25 ;)

Jag håller också på med en anti godis-kakkampanj!! Jag ska bli av med 10kg... Vi får peppa varandra :)

Kramar Therese

japp sa...

Jaaa, huuuga, så tiden går fort.
Goo fortsättning på det nya året.. hoppas vi alla får ett fint år.

Jaadu, ibland får man inte välja, sitta ensam hemma eller på jobbet. Tur jag var ledig iaf..vårat jobb håller inte öppet såna gånger..tur de. Men nog vare tomt utan ungdomarna hemma.. man får väl börja vänja sig.. konstigt nog. Kram på dej å goo natt. Helén.

Nina sa...

Ja, det är märkligt hur barnen åldras... :)

Vad duktig du är med sötsaker och GRATTIS till minskningen, redan! Bra jobbat!

God fortsättning till dig och din familj med!

Kram Nina!

VARDAGSLYCKA sa...

Ja, Mia - tiden RUSAR fram o det gäller verkligen att ta til vara livets ALLA dagar!!
Vår stora tjej ska börja skolan i höst..... med blandade känslor fr min sida - men bara glada o förväntansfulla fr Nea´s sida så det känns ju skönt! Hon skulle kunna börja idag om hon fick bestämma :)))
Nova blir TRE om två veckor!!!
Inte klokt det heller, men jag planerar för KALAS för fullt - för DET gillar ju jag ;)

Ja MOTION o MOTIVATION behöver jag också känner jag! Ska ta tag i det nu när veckodagarna blir som vanligt.... dvs på måndag!! Då finns det inga undanflykter längre!!! Därmed BASTA!! :)

Datumet i min blogg har ändrat sig självt!!! Antagl hade datorn inte hunnit m uppdateringen av året när jag skrev årets första inlägg 00:40 *hihi* :))

Ha nu en riktigt go helg - jag beger mig till jobbet om 35 min o kommer hem ikv vid 19....Jaja - som du själv skrev så brukar det gå bra för jag visste ju om att den skulle infalla just idag!

//Kram Lisette :))

Tanja, 30+ sa...

Ja du, Mia! Tiden går ALLDELES för fort! Känns som tiden står still för en själv, o barnen bara hinner ikapp på nåt vis...

Ha en god början på det nya året!
Kram

fröken knopp sa...

kikatr in o önskar dig en god fortsättning på det nya året..2010!!

kramar elin

Nyanser av vitt sa...

Hej Mia
Ja tiden går fort och inte ett spår på mammorna :O)
Vad duktig du är som slutat med sötsaker. Det är det som biter tror jag. Äta allt men inte alltid och inte banta. Lycka till vännen!
Kram Agneta

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

God fortsättning på det nya året!
Grattis till 16-åringen och grattis till viktförlusten, duktigt!
Ha det gott!
kram
nina

Rummet för välbefinnande sa...

Det är verkligen konstigt det där med barnen. Hur de kan bli vuxna och man fortfarande själv känner sig som en ungdom *ler*
Önskar dig allt gott inför det nya året och himla bra tanke det där med att skippa godis och sötsaker. Det ger lite bättre livskvalitet faktiskt när man kommit ifrån sötsuget. Det är ju mest bara en ovana det där.....
Ska ta och tänka till lite grand där själv känner jag!
Kram Mia

hemma hos lilla mej sa...

Önskar dej en god fortsättning på det nya året.Ja du vad tiden går.Min stora son blir 18 iår oxå .Men vi mammor sluta ju fylla vid 25 och du är väl med iden klubbeb oxå?hihi.Vad duktig du är som slutat med godis.Grattis.Ha en mysig och skön lördag vännen.Jättekram Rita.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade