fredag 20 november 2009

Något konstigt på himlen..

Ja vad var det för konstigt som sken på himlen idag??? Jo SOLEN visade sig på sitt allra bästa humör.. Trevligt att den ville sällskapa oss idag och den skall tydligen göra det i morron med.. Men tyvärr har jag i stort sett bara sett den genom fönstret idag.. Idag hann jag inte ut för att jag låg länge pga att jag skall jobba i natt och sedan har vi varit på vårdplansmöte med pappa.. I morron sover jag ju långt ut på eftermiddagen så då får jag inte heller se den..

Idag har vi alltså varit på vårdplansmöte med pappa, vilket jag inte kommer att gå in på här men kan säga så mycket att jag gick därifrån ganska positiv.. Det kommer säkert att bli bra i slutändan.. Efter mötet så stannade vi en stund hos pappa, jag klippte honom med trimmern vilket han var glad för..

Satt och lekte lite med programmet Photo scape och sedan med fotosidan Picnik.com.. Och resultatet blev denna juliga bild med Gusten.. Skall på detta sätt fixa julkorten i år, men det blir inte just detta men på detta sätt iaf.. Kul att leka lite..

När jag satt nu ikväll och läste bloggar så klickade jag mig in på en fin blogg, Atelje Annorlunda.. Åsa som har den bloggen har också en webbutik, Åsa Svensk Design, där hon själv tillverkar det hon säljer.. Jag kunde ju givetvis inte låta bli att beställa, och denna gången blev det dessa två underbara ljuspåsar som kommer att få pryda det nymålade skåpet..


(Bilderna har jag lånat från Åsa Svensk Design)

Nu skall jag kika lite på Idol och sedan skall jag packa ner nya Sköna Hem som damp ner i brevlådan idag och så en ny korsordstidning så att jag kan hålla mig vaken de timmar som blir lugna i natt på jobbet..

Hoppas er fredag har varit bra och att den fortsätter lika bra.. Njut av era nära och kära..

8 kommentarer:

Anonym sa...

O, vad mysigt det är att gå in och läsa din blogg Mia! Du inspirerar mi verkligen! Kramar Tutti

Uttan sa...

Ja i dag hade vi 10 grader varmt känns konstigt att det är 1:a Advent snart....
Skönt att höra att vårdplan, gick bra.
Jag såg också att Picnik hade nytt roligt att leka med,det ska testas.
Kortet på Gusten är jätte fint.
Ljuspåsarna kommer att bli jätte fina på ditt nya skåp.

Ha en bra jobb natt det är ju alltid roligt med nya tidningar.

Kram!

hemma hos lilla mej sa...

Vad härligt att höra att vårdplanen lät bra.Kortet på Gusten blev gulligt Ha en skön kväll och en bra nattvännen kramizar Rita.

Hanna sa...

Söta påsar.
Kram
Hanna

Nyanser av vitt sa...

Jaså är det där solen håller till...
Ha en bra natt på jobbet. Ska genast in till Åsa. Vilka fina påsar du beställt.
Kramis

japp sa...

Heij.. joo, tur vi alla har lite olika smak på sånt..hihihi.
Men det är ju som sagt en "Pop-Idol" de ska få fram.. då är nog Erik och Tove de som vinner i längden.
Nee.. Mariette har jag aldrig gillat..men däremot Calle..han fastnade i min smak DIREKT! Helst "Walking In Memphis"..den är KANON!

Japp, den kakan är INTE illa alls.. gu, så gott det är, smörigt, sockrigt och mmmm, så gott..hehehe =)
JObba lugnt nu..kram på dej.. Helén.

Pierre Pocs sa...

Tack Mia för de vänliga orden om mina bilder :) Du har verkligen lyckats få till en mysig julstämning på bloggen. Nu blev jag inspirerad ;) Ha en trevlig helg!

Nina sa...

Så fint kort på Gusten! Jag kollade på den där sidan du tipsade om, men min engelska är för dålig så jag kom inte vidare. Får nog be om hjälp när jag har nån som kan på besök :)

Skönt att det känns lite mer positivt för din pappas del! *tummar hållna*

Hoppas natten har gått bra och att du kan sova ut ordentligt, trots solsken. Den kommer säkert fler gånger, solen!

Kram Nina!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade