torsdag 29 oktober 2009

Höstlöv i mängder och en utmaning...

Idag har jag fått en blåsa vid tummen.. Varför? Jo jag har räffsat löv i mängder.. Bl.a denna gamla trapp vi har i vår naturtomtsdel.. Och så utanför staketet där det låg en massa löv har jag räfsat och även liten del av gräsmattan.. Många skottkärror blev det att tömma..

Men som ni ser på bilden under här så lär jag få räfsa en hel del löv till när alla dessa skall ramla ner.. Detta är våra stora bokar vi har på naturtomtsdelen.. Många löv blir det!!

Annars idag har det varit lugnt.. Sotaren har varit här och sotat så nu är det gjort, ett halvår tills nästa gång.. I eftermiddags så körde jag till Vilshult där min kompis Anna bor med sina tre barn.. Satt och pratade bort nån timme och drack te innan hon skulle iväg och jag skulle till Maxi..
När jag kom hem sen så var maten klar så det var att sätta sig och äta innan vi for iväg igen för att handla på Lidl denna gången..
Så detta var vad som hänt idag, inte mycket med andra ord..
Bilden här nere visar mina bokstäver som står ute för att rosta.. Lite rostiga har de blivit men de lär få stå ute hela vintern så de blir så där härligt rostiga, sen vet jag inte riktigt vart jag skall ställa dem.. Tanken var att ha dem inne nånstans men tycker nog de blev lite stora (30 cm höga).. Kanske de får stå kvar mot den gamla stubben ute, vi får se..

Häromdagen fick jag en utmaning av Helena med bloggen Mysigt hemma, den går till så här:
Utmana 5 personer och berätta för dem samt personen som utmanat dig. Varje svar måste börja med den första bokstaven i ditt namn. Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar på samma bokstav som ditt, får du inte ge samma svar som hon/han har gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt namn som svar (förutom på fråga 1).
Här är mina svar:
1. Vad heter du? Maria
2. Ett ord på fyra bokstäver: Mast
3. Flicknamn: Matilda
4. Pojknamn: Mikael
5. Yrke: Musiklärare
6. Färg: Mossgrön
7. Klädesplagg: Mjukisbyxa
8. Mat: Makaronigratäng
9. Sak i badrummet: Mousse
10. Plats/Ort: Mörrum
11. En orsak att vara sen: Motorstopp
12. Något man skriker: MAMMA!! (skriker iaf mina barn ibland ;-) )
13. Film: Madagaskar
14: Något man dricker: Must
15. Band: Motörhead
16. Djur: Marsvin
17. Gatunamn: Mjölnarevägen
18. Bil: Mustang
19. Sång: Mors lilla lathund
Detta var faktiskt ganska svårt, iaf på några av frågorna, men jag fick ihop det..
Nu skickar jag denna utmaning vidare till Nina, Lisette, Patricia, Nettan, Skalmans mamma..
Ni antar bara utmaningen om ni vill.. Jag tycker den var lite kul :-)
Nu skall jag titta klart på Rosa bandet galan..
Ha en bra kväll..
Kram
Mia

9 kommentarer:

Inredningsfrun sa...

Hej, hej!!!

Tack för alla dina gulliga kommentarer hos mig! De värmer!

Angående mitt inlägg så hittade jag en bild som jag vet är stylad och fotograferad av en bloggvän, som i sin tur inte hade en aning om att hennes alster användes i reklam. Jobbar man dessutom med styling så är det ju sitt blod, svett å tårar man lägger ner på varje bild å det ska man ta hänsyn till.

Ibland när jag kikar runt på bloggar blir jag arg när många använder sig av bilder hit och dit och aldrig skriver källan. Det är tråkigt!! I alla fall. Kände att jag var tvungen att få ur mig det! Nu känns det bättre - phuuuu ;-)

Stor kram på dig NattMia!!

// Inredningsfrun

Unknown sa...

Hejsan! Oj vilket jobb ni gjort med alla löv! Skönt att det är klart. Rolig utmaning! Kram Petra

hemma hos lilla mej sa...

Halloj Mia!Ja du har då inte legat på latsidan .Kratta löv.ja det kan vara jobbigt men himla skönt när det är klart.Jag har ox fått den utmaningen men inte hunnit.Internet har legat nera här till efter Rosa Bandet galan.Men nu funkkar det igen.Ha en skön kväll vännen kramizar ~~~~~RITA~~~

Nina sa...

Haha, jag började ju tänka svar på N, så jag glömde kommentera dig :) Men nu har jag iaf kommit på svar på alla frågor! Det var inte lätt!

Oj vad löv ni har! Vi kan ta en bok, för här är det kalt istället. Skönt å slippa kratta, men trist.

Må så gott!
Kram Nina!

Uttan sa...

Ja dessa löv det är ju massor....
Vi har Ekar och det fäller inte sina löv i första taget.
Grannen har en stor lönn och han räfsar varje dag och nästa morgon har han fullt igen...

Spännande att få se hur det går med "rostningen " av bokstäverna.

Trevlig Fredag!
Kram!

LjuvligtLantligt sa...

Jag skulle oxå behöva räffsa trädgården men får se om jag orkar :) Ska ut på en promenad strax innan det börjar regna!

Kram kram Git

fröken knopp sa...

hej..nej du det är dåligt med loppisar här i närheten...trist...men återbruksboden i olofström kan ha en del kul ibland eller så finns det en loppis i asarum..pågammla preem macken..där finns det oftast massa kull..men nu på vintern är det dåligt med loåpisar..på sommaren tycke jag att det är skyltar överallt..:)

Hoppas att du får en härlig fredag!! kramar elin

Hanna sa...

Vackra höstbilder.
Ha en fin helg.
Kram
Hanna

Hanna sa...

Vackra höst bilder.
Ha en fin helg.
Kram
Hanna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade