tisdag 13 maj 2014

Glöffande!!

Min dag i dag består av vila, vila, vila och vila..
I går kväll så kände jag att min hosta började öka och i morse mådde jag inte alls bra.. Hade lite gräns till feber och nästäppa.. Hostar lite och nyser.. Drog ner till apoteket och köpte ColdZyme som är en förkylningsspray man sprayar i svalget.. Det gör man varannan timme när man har förkylningssymtom.. Hoppas det hjälper och att det inte är för sent att ta det.. Körde sedan till jobbet och jagade vikarie till mitt kvällspass.. Två arbetskamrater ställde upp och det tackar jag för.. 
Min dag har jag tillbringat här:
Tillsammans med dessa kompisar plus nässpray och fisherman's friend..

I detta vädret som varit idag så har jag inte längtat ut direkt, så vädret var ju perfekt att vara sjuk i..
Men… I morgon är tanken att jag skall åka till Ullared med fyra av mina jobbarkompisar där vi hyrt stuga och skall vara kvar till torsdag.. Nu har de sagt att det gör inget för dem om jag följer med, de är inte rädda för smitta.. Så det blir nog en tripp.. Jag får ha med alvedon, coldzyme, nässpray och halstabletter och kurera mig med hela dagen.. Men det hade definitivt varit roligare att åka dit utan förkylning förstås..

Om jag åkte, hur jag i så fall hade det och vad jag i så fall shoppat får ni veta i nästa inlägg..

Ha det så bra.. Nu skall jag fortsätta kurera mig..

3 kommentarer:

Nina sa...

Hoppas du kommer iväg och mår lite bättre så du får roligt.
Kryakramar!
Nina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag hoppas verkligen att du kryar på dig så att du får åka iväg till Ullared och också att du får umgås med dina vänner.
Kram,
Regina

Jes/Vita villa vila sa...

TACK Maria för dina alltid så rara ord inne hos mig! Om du visste vad de värmer, långt inne!

Hoppas du kryar på dig ordentligt!

Kram Jes ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade