söndag 6 april 2014

Hipp Hipp Hurra!!!

Just idag är det 22 år sedan som jag blev mamma för första gången.. En liten kille på 3930 g och 51 cm lång såg dagens ljus för första gången..
Hans namn blev Johannes, inga mer namn mer än efternamnet på det, vi tyckte och tycker än idag att det är onödigt med fler namn, dem använder man ju ändå inte..
Vi firade Johannes här hemma igår med en av hans favoriträtter, lasagne.. Det blev mycket mat över så han fick med sig hem med..
Han var sedan ute och festade med kompisar så vi fick fira det mesta utan honom här, men det funkade ju det med..
Idag är det skärpning som gäller för mig.. Ja vad det gäller det jag stoppar i mig då alltså.. Jag har slarvat allt för mycket den senaste veckan, så nu blir det andra bullar så jag kan få bort några kilo till.. Sedan i slutet av januari har jag gått ner 6,7 kg.. Det går sakta men det går nedåt och det gillas.. En promenad får det med bli som får hjälpa vikten på vägen..

I morgon börjar jag på mitt nya jobb.. Lite pirrigt är det allt men skall bli hur kul som helst..
Ha nu en fin söndag, här försöker solen klämma sig emellan molnen och jag tror minsann att den kommer att klara det..


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade