onsdag 9 mars 2011

VÅR!!!

Våren har flyttat hit!! Ja iaf in i min garderob.. Igår var jag och köpte en ny jacka på Lindex.. En i skinnimitation.. Har velat ha en sådan länge men har varit för snål mot mig själv plus att de ofta varit för små för mig.. Men denna passar och jag snålade inte mot mig själv :-)


Så nu väntar jag på att det skall bli lite mer vår utanför dörren med så jag kan använda den.. När jag cyklade från jobbet så sken solen och det var så härligt men när jag vaknade så duggregnade det och det var grått och trist.. MEN... Hellre duggregn än snö, så jag är ändå glad.. Fast jag hoppas att det regnat klart till jag skall ta min promenad till jobbet, lite roligare att komma fram torr när jag skall sitta där hela natten..




En natt kvar av mina tre nu sedan är jag ledig, fast bara en natt.. Skulle haft långledigt, fyra nätter, men hon som jobbar de nätter jag är ledig ville byta en natt så jag skall hoppa in för henne på fredag.. Hon jobbar sedan en natt för mig när det är Sweden Rock Festival.. Kanon att kunna göra så, då slipper man plocka semesterdagar var gång man vill vara ledig..

Nu är det Halv åtta hos mig som gäller här och sedan Arga snickaren innan det är dags att ta på promenadskorna och ge sig ner genom byn för att till slut hamna på jobbet..
Njut nu kvällen och natten så ses vi i morgon..

9 kommentarer:

Anna sa...

Snygg jacka, som du säger dom brukar ju vara mini i storleken.

Nu dags för Halv åtta hos mig :)
Kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken fin jacka du köpt! Min äldsta dotter önskar sig preciiis en sån där, så jag ska ringa och tipsa henne om den=) Det spöregnade när jag åkte hem från jobbet (med bil), tycker nästan det är lite mysigt. Längtar efter att få somna med regnsmatter på taket.

Hoppas du får en lugn natt!
Kram,
Regina

Nina sa...

Jättefin jacka, så bra att du unnade dig den. Jag har en som jag måste krympa i innan jag kan ha den... :P

Vad bra att ni kan byta nätter ibland, den behöver du ju på festivalen sen. Hoppas du känner dig lite ledig ändå, i helgen.

Ha en fin kväll och bra natt!
Kram Nina!

hemma hos lilla mej sa...

Vad snygg jacka du har köpt-Bara så läcker.Vilken tur att ni kan byta nätter.Vad härliga tulpaner du visar.Hoppas att du får en skön ledighet vännen.Ha nu en skön kväll och natt.Varm kram Rita ♥

Källeboda lantliv sa...

snygg jacka du köpt ...man blir så nöjd när man länge gått å spanat in något man vill ha..hoppas snart du kan ta på den ...men ikväll snöar ju det och t.om haglar suck ! du får nog ta vinterjackan till jobbet ...nu dags att nana kudden ..god natt ! kram jeanette.kallebodalantliv

Lilla Brödhult sa...

Ja i morse var det vår och nu ikväll är det vinter, phu snö igen vill inte ha mer snö.
Vilken snygg jacka du hittat.
Fördelen med jobbet är att man kan ställa upp för varandra så slipper man plocka semesterdagar eller kompledigt när man vill vara ledig.
Ha en skön natt på jobbet. Jag är långledig så skönt.
Kram Helene

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin jacka, den var du värd. Bra belöning när du blivit så smal, man ska unna sig något fint på våren. Fast vår och vår, nu snöar det lite här. Hoppas det övergår i regn.
Ha en toppendag
Kramar
AnnaMaria

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken snygg jacka undrans om det är nåt sånt mellantjejen vill ha kanske....
Ha en riktigt fin torsdag!
Kram/Lena

Annelie L sa...

Du kommer att bli superläcker i vår när du glider fram i din nya jacka, det är du sannerligen värd.
Kramar Annelie

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade