torsdag 21 oktober 2010

Lycka kan vara lika med oro...

Skulle ju ha skrivit ett inlägg igår men jag blev aldrig färdig.. Var på Bildredigeringskurs med på kvällen och efter det var jag alldeles för trött..

Har ni sett vad jag fick i min brevlåda i förgår?? Ett så fint halsband.. Det är gjort av Sandra.. Sandra är dotter till Nina som har bloggen Livet i stort och smått.. På Ninas fina blogg kan man läsa myket om Sandra som har diagnosen Autism.. Sandra fyllde år förra veckan och då skickade jag en present till henne och fick detta fina halsband som tack.. Jag missade tyvärr att plåta det fina kortet som var med som Sandra hade ritat och så var det en bild på Sandra med.. Tack goa Sandra!!

Igår kväll började det snöa här.. Inget jag gillar.. Snö kan visst vara fint men inte NU i OKTOBER!!! Halt var det i morse men som tur är var solen framme så det var inte halt hela dagen.. Men nu är det kallt igen så det blir säkert halt igen.. Jag körde till Sölvesborg i förmiddags och det var fläckvis halt men det gick bra att köra.. Vad jag gjorde i Sölvesborg?? Jo jag körde sonen dit för att han skulle skriva ett prov och ut kom han med denna lapp :-D

.
Han gjorde alltså teoriprovet till körkortet.. Kört upp har han gjort innan så det var "bara" detta kvar och nu så klarade han det.. Gissa om det var en lycklig son jag mötte upp.. Han fick köra hem.. Ett choklad fick han ju ha som grattis.. En större present skall det bli när han kör mig till IKEA och det skall vi kanske göra i morgon eller blir det nästa vecka.. Han skall ha en bokhylla där och jag skall ha en MASSA ljus...

.
När vi kom hem så fick Johannes gå till sin praktikplats och jag for iväg till gymmet.. När jag kom hem igen var både Johannes och Amanda hemma och väntade på mig.. De skulle köra till sin farmor och jag skulle laga mat.. Nu var inte deras farmor hemma så de körde en extra runda och gissa om deras mamma var orolig.. Jag ringde Amanda och det tog tre uppringningar innan hon svarade, blev så nervös så jag höll på att börja lipa.. Fasen, skall jag vara så här orolig var gång han är ute och kör nu.. Och nu när det börjar bli halt ute blir det ju inte lugnare.. Var det så här mina föräldrar hade det?? Antagligen.. Fast fördelen för dem var att jag hade flyttat hemifrån då hade de ju inte koll på när jag var ute och körde.. Det är ju lite så att det man inte vet har man inte ont av..
Under tiden jag lagade mat så bakade jag en kladdkaka med.. Den tog vi med oss och körde till Kyrkhult till mina föräldrar, ja Johannes körde ju så klart.. Min mamma visste inte att han hade skrivit idag så hon blev överraskad.. Lite pengar fick han av henne som grattis.. Väl hemma så kom barnens pappas fru med en blomma och lite pengar till.. Det lönar sig att ta körkort, man kanske skulle göra om det ;-)
.
Nu har jag ätit en bit kladdkaka, ja jag vet, borde inte men det skall inte hända igen.. Inget mer i magen idag, möjligen en frukt så jag inte blir hungrig i natt.. I morgon är det mina dagliga 29 pro-points som gäller, inte en points mer än det och så skall det vara hela helgen.. Där med basta!!!
.
Ha nu en bra kväll..




12 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh grattis till sonen och hans körkort, kan tänka mig den oron vi är inte riktigt där än men i vår har jag två som kommer göra detta ihop och sen lär inte jag se till bil eller barn ;o)
Vilket underbart armband du fick!
Ha en finfin kväll!
Kramis/Lena

Nina sa...

Tack, gulledej vad fint du skriver! *kramar om*

Stort GRATTIS till Johannes, och orolig kommer du säkert vara i fortsättningen med, fast nog inte på samma sätt framöver.

Ha en fin kväll!
Kram Nina!

Uttan sa...

Så kul att sonen fått körkort Grattis till Honom!
Ja visst är det så att man är orolig när man har barnen ute efter vägarna.

IKEA alltid lika roligt att åka dit jag skulle också behöva dit och "bunkra"ljus det får år massor nu.
Mmm marabou...gott.Lika så Kladdkaka och då med grädde, ja men en liiiten bit gör inget du tränar så bra så.

Sköt om Dej!
Kramar!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hälsa grattis till sonen, vilken lycka och få körkort. Och man är bekymrad när dom är ute och kör, det går inte och komma undan. Så jättefint halsband du fått, gulligt av henne och göra det till dig.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Pierre sa...

Grattis till er! Körkort är stort :)

Små steg till ett enklare liv sa...

Så fin present Du fått.ser ut att vara äkta träpärlor med.;)
grattis till sonen.Snö tycker jag vi kan ha till advent,helst till julafton.Men för barna är det ju kul med snö.men INTE än...
kram *piah*

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint halsband du har fått.Gratta sonen till körkortet vilken lycka.Snön tycker jag kunde ha väntat ett tag till. Är ingen älskare av snö!!!!Ha en mysig fredag rara du .Kram Rita ♥

Annika N sa...

Vad fint halsband du fått :-)
Kul att sonen fixade lappen..
Grattis !

Ha en härlig helg !!! Kram Annika

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilka bilder du tar! Blir såååå inspirerad! Är numer en följare av din finfina blogg... :0)

Kram/ Anna

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket fint halsband du fick, måste värma ända in i hjärteroten!
Och gratulerar till sonen till körkortet!
Kram

LOPPISLIV sa...

Hejsan Mia! Stort Grattis till sonen som tagit körkort! Vad härligt, nu kan han skjutsa och hämta dig då du behöver chaufför, det är väl bra? Gulligt armband du fick. Kom bara inom när du vill, boden är proppfull :-)) Kraaam Paula

LOPPISLIV sa...

jag menar såklart halsband :-)) //P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade